Waar erger je je aan? #15

Mijn eerste verkering (niets serieus, ik was 13) spreek ik nooit meer, maar hij staat wel in mijn whatsapplijst dus ik kan zijn status zien (niemand gebruikt dat ook behalve hij). Sinds vorige week plaatst hij ineens 10 filmpjes per dag in die status van Andrew fucking Tate.
Hij heeft 2 jonge dochters.

I dodged a bullet there. Gelukkig voor haar is de moeder in kwestie allang bij hem weg, maar ze zit wel aan 'm vast met hun dochters.

4 likes

Ik word echt agressief van kohlpotloden die er nog niet uitzien alsof ze toe zijn aan een slijpbeurt, maar die wel lekker met een stukje hout in je vel prikken bij gebruik.

Please stahp!!

6 likes

Aan een kant-en-klare salade in zo’n plastic bak. Ik ben te lui om dat allemaal netjes te husselen. Ik eet het als een barbaar als het lekkers wat er bovenop ligt en het onderste gedeelte is vaak droog en saai.

3 likes

Dat gaat niet als je zo’n plastic aftreklaag hebt :joy:

4 likes

Ik doe salades schudden voor werk (ik doe gelukkig ook andere dingen), maar wij mixen idd door 2 schalen op elkaar te zetten en dan te schudden!

8 likes

Dat klinkt wel als high risk low reward :grimacing: voor mij dan

10 likes

Ik moet eten koken maar ik wil naar de bouwmarkt en muurverf kopen en dit vanavond nog op de muur smeren. Zijn zes andere dingen die ik eigenlijk beter zou kunnen doen alleen.

4 likes

Of dat je gelijk die dressing erop gooit en alles door elkaar husselt en dan vind je ergens onderin nog een plastic zakje met croutons, wat je er dan weer helemaal uit moet vissen met al dat saus er al aan.

3 likes

mijn psych heeft een nieuwe baan en daardoor gaat mijn traject stoppen. ze werkt nu als zzp’er bij een praktijk en gaat ergens anders in loondienst en de praktijk waar ik haar zie gaat haar cliĆ«nten niet overnemen. zij kan de trajecten ook niet afmaken omdat ze dus in loondienst gaat. het is voor mij geen hele grote ramp want we waren al van plan om te gaan afbouwen, maar zo vreemd dat dit zomaar kan. had veel liever gewoon rustig afgebouwd. nu is volgende keer al de laatste keer :frowning_with_open_mouth:

8 likes

Dit vind ik echt niet kunnen, die praktijk is toch gewoon verantwoordelijk om de cliƫnten iets anders aan te bieden. Tuurlijk is het dan mogelijk dat het iets langer duurt, maar je kan ze toch niet ineens laten vallen omdat iemand stopt daar?
Ik snap heel goed dat het voor jou alsnog vervelend is, dat is zo abrupt stopt, en je niet rustig kan afbouwen. Je wordt, ondanks dat het aan het einde zit, eigenlijk gewoon in de steek gelaten.

1 like

Dit is heel raar? Naar wat ik weet worden clienten altijd overgenomen. Soms zit de agenda nog tijdelijk vol, maar oude cliƫnten zouden voorgaan voor nieuwe intakes. Met behoud van hoeveel gesprekken je nog had staan.

3 likes

Wel slecht dat zij hier zelf ook geen verantwoordelijkheid in neemt. Je hebt een zorgplicht en ik zou verwachten dat daar ook in hoort dat je actief meedenkt naar een zorgvuldige overdracht van je patiĆ«nten. Soms zal dat inderdaad inhouden afronden, maar anders moet je goede afspraken maken met collega’s. In dit geval ga ik er dan van uit dat ze echt als zelfstandige werkt in een gezamenlijke praktijkruimte, of is ze echt onderdeel van een psychologenpraktijk oid? In dat laatste geval zou je zeker meer samenwerking verwachten.

3 likes

Ik zou trouwens, mocht je er toch mee zitten, ook wel aangeven dat je toch iemand wil die het nog met je kan afbouwen, of iemand met wie je contact op kan nemen mocht het nodig zijn. Ik vind in ieder geval dat dit je goed recht is!

3 likes

ze is onderdeel van de psychologenpraktijk, maar die hebben dus blijkbaar aangegeven dat ze haar cliƫnten niet kunnen overnemen en dat zij de zorgplicht heeft en dus eigenlijk de lopende trajecten af moet maken (maar dat kan dus niet omdat ze in juni start bij haar nieuwe baan)

ze zat er zelf ook echt mee, ik vind het vooral nasty van de praktijk

@Mia goede tip om te vragen om iemand waarmee ik contact op zou kunnen nemen als het nodig is! dat ga ik doen, dankjewel

maar ja ik vind het vooral zo’n naar idee dat dit nu dus ook gebeurt bij mensen die midden in of aan het begin van hun traject zitten

3 likes

Het is toch vooral nasty van haar? Zij is je behandelaar en zij heeft de zorgplicht over je. Ze is zzper zeg je dus dan zou ik denken, dan zzp je wat langer door totdat je lopende trajecten zijn afgerond, als je collega’s dat dus niet overnemen.

5 likes

maar dan is het toch heel moeilijk om ooit in loondienst te komen als je dat graag wilt? het is niet zo dat al die trajecten tegelijkertijd aflopen, als ze al een vastgesteld eind hebben. die kunnen jaren duren? en als je dan genoeg werk wilt blijven hebben moet je nieuwe cliƫnten aannemen waardoor je nooit van baan kunt wisselen, lijkt me

nouja wiens ā€˜schuld’ het ook is, het is een rare constructie

aanvulling: en die praktijk heeft mij trouwens aangenomen, niet zij. ik heb daar ook een andere behandelaar gehad. weird

7 likes

Sorry hoor maar hoe kan ik hier niet een titel van maken?
Ik moest un-ladylike hard lachen om deze omschrijving.

7 likes

Er gaat een elke 30 seconden een piepje af van mijn brandalarm, soms houdt ie er even helemaal mee op en dan begint ie weer… heb hem er gisteravond afgehaald, want ik dacht dat de batterij leeg was. Maar hij zit aan stroom dus er zitten helemaal geen batterijen in? Toen schoongemaakt want op internet stond er dat hij stoffig kon zijn oid, toen hield hij er iig weer even mee op en nu is die alweer vanaf half 7 vanochtend aan het piepen :expressionless:

1 like

Meestal zitten er wel batterijen in voor het geval de stroom uitvalt

5 likes

De meeste rookmelders aan het netstroom hebben toch juist ook een batterij voor het geval de stroom uitvalt?

2 likes