Waar erger je je aan? #15

Ter info: geen seksuele dromen over Gijs Groenteman.

28 likes

Zit ik rustig buiten aan een artikel te werken voor werk. Gaat mijn buurman grasmaaien, dag rust.

Ik moest voor een sollicitatiegesprek naar een plaats hemelsbreed 15 tot 20 km bij mijn woonplaats vandaan en het was serieus 1.45 uur met het OV :sob:

Ik vond een auto of scooter kopen tot nu toe onzin, maar ik geloof ik dat ik er niet aan ga ontkomen als ik hier zou gaan werken.

Ligt eraan over welk traject je dan met de auto zou moeten. Ik moet nu voor werk ook een eind reizen, maar met het OV ben ik nog altijd een halfuur sneller dan met de auto omdat er standaard file staat

Marcel?

3 likes

Oh ja in dit geval heeft het helaas niet met de file te maken. Dat bedrijf zit in een dorp waar alleen een buurtbus heen gaat en het is ook nog eens aan de andere kant van de rivier. Dus ik moet naar de veerpont een paar dorpen verderop en dan dus overvaren en dan nog met een buurtbus. Lekker omslachtig haha.

2 likes

Mensen die tienduizenden euro’s spaargeld hebben en hier vaak over praten, die ook nog eens een ton (!) van hun ouders krijgen, en dan maar blijven zeiken dat ze geen huis ‘kunnen’ kopen omdat ze

• een huis willen, geen appartement
  • met een tuin
  • met drie slaapkamers (voor 1 persoon)
  • dat volledig afgewerkt moet zijn met o.a. nieuwe keuken en badkamer en liefst ook niet hoeven schilderen e.d.
  • in het historische stadscentrum van een van de duurste steden van Nederland
  • ze er geen eigen spaargeld in willen steken

Echt, stel je eisenpakket een beetje realistisch bij en koop gewoon iets totaal acceptabels waar de meeste mensen alleen van zouden kunnen dromen of blijf in je bizarre scheefhuur sociale huurwoning gaar koken en houd je mond.
Edit: en ja de huizenmarkt is bizar en vreselijk (tell me about it) maar dat is hier niet het grootste probleem want deze persoon is juist iemand die wel iets zou kunnen kopen, maar gewoon totaal onrealistische eisen heeft én blijft zeuren hierover

22 likes

Hierom kan ik blind gekocht/kopen zonder kijken vaak ook echt niet meer aanzien. Mensen hebben soms echt geen totaal geen bewustzijn van hun privileges en blijven maar jammeren en zeiken om hun droomwoning.

7 likes

Maar een appartement is geen echt grote mensen huis!!!

Ik heb echt een grafhekel aan de uitspraak echt grote mensen huis​:weary::weary::face_vomiting:

7 likes

Dat er geen muziek van joanna newsom op Spotify staat.

7 likes

Haha ja, echt het domste ooit. Misschien wil ik wel nooit een echt groot mens worden als dat betekent dat ik in de ‘burbs moet wonen.

3 likes

Ja mis dat ook! :’( The milk-eyed mender is echt een van mijn grootste lievelingsalbums

4 likes

Ja ik snap je helemaal. Laatst iemand in mijn omgeving dat die extra ton van zijn vader ook niet zoveel deed voor het kopen van zijn gewenste woning. Pardon je krijgt een ton van je ouders cadeau?! Wat een zegen om zo priviliged op geldgebied te zijn dat je daar nog over kan zeuren.
Misschien kennen we dezelfde persoon want herken dit lijstje helemaal😅

1 like

Ohhh god dit had ik laatst. :smiling_face_with_tear:

1 like

Hahaha

We hebben al glasvezel met agressieve verkoop van KPN en nu krijgen we weer een glasvezelkabel voor de deur van Delta? Ik dacht een kabel is wel voldoende?
Weer bende voor de deur :face_with_raised_eyebrow:

Ik hoop dat deze mannen niet ook een gaslek veroorzaken bij ons voor de deur

Een paar jaar geleden was bij ons eerst de stoep open omdat de gemeente stoeptegels ging rechtleggen. Een week later ging de stoep open voor KPN en weer een week later voor T mobile. Drie keer raden wie vervolgens weer de stoeptegels kwam rechtleggen

6 likes

Tja de gemeente moet ook wat te doen hebben!

Hier vind ik dan dat zand zo irritant na het terugleggen van de tegels. Zo grof en het gaat overa tussen zitten.

Ik hoop ook niet dat delta ook eeer tig keer aan de deur komt.
“U moet glasvezel nemen want we halen de kabels weg. Dus ziggo kan niet meer bij u leveren”
Ja doei KPN daar trap ik niet in.

2 likes

Toch langs de A1 heel veel vlaggen gezien die goed zijn gehangen. :blush:

5 likes

Dat mijn jas kreukt :triumph: terwijl dit eigenlijk niet zo storend is en wel bij dd stof hoort geloof ik. Maar toch ga ik telkens weer met het stoomapparaat erlangs.

2 likes