Waar erger je je aan? #15

Al dat may the fourth be with you. En ja ik weet dat 4 mei iets Nederlands is, maar toch vind ik al dat star wars gekut vet irritant en onbeschoft. Dat zoiets belangrijks in andere landen overschaduwd wordt door een stomme film.

5 likes

Hormonen. Ik ben de hele dag al niet vooruit te branden, alles is meh, ben afwisselend boos en verdrietig zonder te weten waarom
 en toen bedacht ik me ineens: aaaahh ik moet deze week weer ongesteld worden.

En nu erger ik me er aan dat de hele maatschappij is ingericht op de 24-urige mannelijke hormooncyclus die lekker stabiel en continu is en dat t als vrouw soms écht wel extra moeite kost om daarin mee te moeten draaien.

23 likes

Ik hoorde al een hele tijd (meer dan een half uur) een baby huilen, prima natuurlijk kan zo’n hummel niks aan doen.

Loop ik net naar buiten, zie ik dat de babygeluiden geproduceerd worden door een kind van minstens 10 jaar oud hahaha, zit echt op de stoeprand volledig los te gaan en niemand die ernaar omkijkt kennelijk?

12 likes

Zielig! Heb je gevraagd of je wat kon doen?

Edit: sorry zie nu pas dat dit t ergernis topic is. Zal wel niet dan :grimacing:

3 likes

Nee is gewoon een vrij dramatisch kind denk ik haha, ze woont wel in de straat dus het zal wel los lopen.

Als ze er in het donker nog zit zal ik wel ff een zaklantaarn brengen.

20 likes

Wakker worden met knallende hoofdpijn. Heel fijn. Hopelijk trekt het snel weg.

Ugh dat ik met weinig mensen in de trein zit maar IEDEREEN hoest, niest, kucht, proest, snuift. Weer twee maanden verkouden straks. :woman_shrugging:t6:

4 likes

Hopen dat iedereen gewoon last van hooikoorts heeft

8 likes

Ik ben deze week met een nieuwe baan begonnen en vrijdag is een verplichte thuiswerkdag, maar nu krijg ik die kut vpn niet aangezet omdat ik een inlogcode mis en ik krijg niemand te pakken die me kan helpen :rage:

1 like

Had me helemaal verheugd op een lang weekend chillen, heb komende twee weekenden ook werk in het vooruitzicht, maar toen begon gisteravond een opvlamming van m’n huidaandoening dus nauwelijks geslapen van de jeuk en nu ben ik moe en geïrriteerd

Hoe mijn zus altijd haar kinderen andere mensen hun verantwoordelijkheid/probleem probeert te maken. Wij werken natuurlijk samen met zn allen en ze doet ook wel veel hoor, maar valt ook vaak weg vanwege die kinderen. Gisteren zei ze tegen mijn moeder echt op zo’n veeleisend toontje:’ Ja als jij dan morgen hier alsjeblieft eens vroeg kan zijn om op die kinderen te passen, want dan kan ik daadwerkelijk wat doen, en mijn man komt ook niet aan zijn werk toe op deze manier, want hij zit telkens met die kinderen, dus ehhh als jij er alsjeblieft een keer vroeg kan zijn om op die kinderen te passen zou ik dat fijn vinden’. Ik denk dan toch bij mezelf van
 ja sorry maar het was jullie beslissing om drie kinderen te nemen? Als je niet weet hoe je dat moet bolwerken allemaal had er dan wat beter over nagedacht? Ook maakt ze het dan soort van mijn moeder haar schuld/verantwoordelijkheid dat zij en haar man hun werk niet kunnen doen omdat zij die drie kinderen hebben :joy:

En dat terwijl mijn moeder ook zat doet en veel aan haar hoofd heeft ivm mijn zieke vader. Ik weet niet vind het gewoon krom en ik kan niet tegen die entitlement gewoon. Ik moet soms rechtvaardigen dat zij even voor mij invallen zodat ik kan weleens weg kan om te eten of naar de fysio kan ofzo, terwijl zij gewoon zo’n attitude tegenover mijn moeder heeft terwijl ze haar eigenlijk gewoon om een gunst vraagt. Wij zouden ook lullig en geïrriteerd kunnen doen over dat zij dingen niet kan afmaken of voldoende haar werk kan doen, vanwege haar beslissing om drie kinderen te nemen, maar dat doen wij dan toch ook niet? Ik weet niet ik kan er slecht tegen gewoon haha.

Sowieso vind ik het irritant wanneer mensen doen alsof je ze iets verplicht bent terwijl ze je eigenlijk gewoon om een gunst vragen.

43 likes

Ik zit in een flixbus en had stoel gereserveerd want is chill dat je weet waar je moet zitten en geen gedoe

Bestaat mijn stoelnummer niet!!!

Ik vraag de buschauffeur, hij kan het ook niet vinden.

Dus zit nu op een andere plek maar wat als de bus helemaal volgeboekt is dan kan ik dus niet mee :woozy_face::woozy_face:

6 likes

Ik heb altijd geleerd bij flixbus nooit een plek reserveren tenzij je meegaat op het startpunt. Het wordt echt haast nooit nageleefd

4 likes

Ja het was het startpunt dus ik dacht chillllll

Oh gelukkig er komen niet meer mensen bij dus ik kan iig mee haha

1 like

Daarvoor bestaat de kinderopvang.

6 likes

Ja maar dat kost geld he, en oma is gratis! Weet je wel hoe duur drie kinderen zijn!

8 likes

Hahaha ik had van de zomer een plek bovenin geboekt (zou een dubbeldekker zijn). Kwam er een enkele bus :joy: drama

6 likes

Ik krijg een afrekening van de servicekosten van mijn huurhuis over 2021? Schromelijk laat en mag schijnbaar ook nog 90 euro gaan dokken.

1 like

En jij mag zeker niet 2 jaar wachten met betalen
Flauww

3 likes

Ja heb ik ook al meegemaakt!! Ik had een extra stoel naast me gereserveerd voor een nachtbus, en die bleek plots toch bezet. Ze werken met verschillende onderaannemers (per land / route geloof ik) en daarom kan het soms verschillen. Die chauffeur zei dat zij dat dus niet aanbieden, de stoelreservering, maar Flixbus verkoopt ze toch.

Sowieso fuck Flixbus. Ik heb een keer een paar uur van te voren een annulatie gehad “wegens bedrijfseconomische redenen”. Er was geen enkel alternatief, tot exact die zelfde bus opnieuw online stond aan het driedubbele van de originele prijs .

4 likes