En ook als er wel ruimte is op de linkerbaan… Je hebt als invoegende partij gewoon voorang te verlenen en kan er (ook als er ruimte is) niet vanuit gaan dat mensen voor jou aan de kant gaan. Alleen bij een korte invoegstrook of als er door andere redenen geen ruimte is, ga ik opzij maar anders niet. De invoegende partij kan in de meeste gevallen door vooruit kijken en snelheid aanpassen prima invoegen zonder dat ik extra handelingen hoef te verrichten.
Het is ook een kleine moeite om zelf vooruit te kijken voor je invoegt.
Maar soms is er toch gewoon heel weinig ruimte op de rechterbaan maar wel links? Dan is er weinig vooruit te kijken
Net als dat het een kleine moeite is om even naar links te gaan
Mijn ervaring is juist dat als ik vooruit kijk en me aanpas de auto rechts ook sneller of langzamer gaat. Dan kan ie beter ff naar links als er ruimte is
De zooi die er achter gelaten is na gisteren. Ik ging net even naar de supermarkt en moest gewoon door een zee van plastic bekers om er te kunnen komen
Dat je bij ikea 1000 opties hebt. Wat heel fijn is maar ik wil twee simpele keukenkastjes alleen dan heb je maar twee kleuren van de kastjes: wit en zwartbruin. Waarom is er geen optie zwart?
Die panelen die er tegen aanmoeten zijn dan nog bijna de duurste grap en die moet je ook nog zelf zagen.
Dus nu ga ik maar voor wit en zelf verven.
Wat een irritant rijgedrag zeg. Niet meebewegen in het verkeer (naar links gaan als er geen ruimte is, een zeer kleine moeite), maar gewoon stug rechts blijven rijden omdat dat in de regels staat - ongeacht of een ander daardoor niet op de baan kan komen.
Ik vertrouw echt zelden op het inschattingsvermogen en vooruitkijkend gedrag van mijn medeweggebruiker. Gebruik liever het mijne. Rijdt een stuk rustiger kan ik je vertellen.
Nou hieraan gerelateerd is mijn ergernis dat sommige mensen echt rijden als idioten en er zo veel agressie in het verkeer is. Misschien komt het omdat ik in een grote stad woon en het meest in deze buurt rij. Mensen zijn zo opgefokt. Doe rustig.
Ik weet het wel zeker! Er bestaat ook zoiets als een “heer” in het verkeer zijn waarin, als je ziet dat er een invoegstrook aankomt jij ook tijdig naar links kan gaan. Zeker als het een korte invoegstrook is of als er een file aan zit te komen. Is het dan daadwerkelijk echt een extra handeling voor jou? Wat dacht je van de extra handelingen voor diegene die de invoegstrook op komt, zich aan moet passen aan de snelheid van jou, dan vanuit 80 km/u moet gaan invoegen op de linkerbaan en jou weer voorbij moet gaan?? Vraag me bij deze personen ook vaak af of het komt door weinig rij ervaring of een evt angst voor het rijden door stug op rechts te blijven.
Maar een van de belangrijkste verkeersregels is ook dat je altijd moet zorgen voor een goede doorstroom.
Ja, daarom had ik het ook niet meteen bij reservering door gegeven, maar toen ik zag hoe klein het hier was wist ik dat ik toch niks ging vinden .
Nou ik kan brood met jam eten en fruit heb ook niet doorgeven dat ik vegan at bedenk ik me nu, maar meestal zijn er best wat opties en er is ook bijna altijd wel sojamelk in huis (behalve een keer in een 5 sterrenhotel in Friesland, waarbjj het overigens wel doorgeven was???)
Gerelateerde ergernis aan het invoeg-verhaal hierboven: als je rechts op een drie (of meer) baans weg rijdt, een langzamer rijdend voertuig nadert en met 2 km p/u snelheidsverschil wordt ingehaald en dan zo wordt klemgereden, terwijl de linkerbaan helemaal vrij is. Schuif gewoon ff een baan naar links op zodat ik ook m’n eigen snelheid kan blijven rijden
Er zijn dus zoveel mensen die dat niet doen, niet alleen op de snelweg maar ook na een stoplicht. Wij wonen vlakbij een drukke rotonde met stoplichten en als je eraf gaat heb je vaak twee banen die dan één worden. Maar meestal sta je meteen na de rotonde al vast. Dus dan rij je helemaal vooruit op de rechterbaan om daar te ritsen en dan zien mensen dat als asociaal terwijl als je meteen naar links gaat je de hele rotonde blokkeert. Zelfde geldt voor een druk kruispunt hier in de buurt.
Ik koop al jaren een bepaald model zeeman onderbroeken in maat M, en nu ze hebben met de maatvoering lopen kloten, m krijg ik niet meer over mijn knieen, en de xl knelt de boel af
Ik heb dat met hun panty’s draag nu 2 maten groter dan eerst en dan zit het nog redelijk strak.
@TantePollewop @WhereTheLightIs Uhuh! Ze heeft helaas wel pech gehad met een oppas zoeken enzo, dus ik snap wel dat ze omhoog zit, maar vraag het dan gewoon normaal? Dat verwachtende toontje alsof mijn moeder het verplicht is ben ik gewoon zo allergisch voor
En zo slecht voor je humeur ook. Ik voel me nu heel truttig maar als er genoeg ruimte is, ik gewoon tijdig naar links kan en de ander daardoor makkelijker kan invoegen, dan voel ik me ook weer helemaal even blij/tevreden met mezelf beter dan je zo te zitten opvreten denk ik dus ik kan het iedereen aanraden
Dat de vorige bewoner/eigenaar van ons huis het balkon zo ingedeeld heeft dat het de perfecte broedplaats is en we nu 3 duivennesten op t balkon hebben en het onder de schijt zit
Vacatures waarin staat dat je uiterlijk tot 6 mei kunt reageren, maar dat deze schijnbaar al is gesloten?
En dan kom je daar natuurlijk pas achter als je op de link klikt om alles up te loaden.
(Ik vond de vacature pas vanochtend. Anders had ik wel eerder gereageerd en niet last minute.)
Voortaan dus maar eerst op de link klikken om een account aan te maken, alvorens ik een brief schrijf.