Eigenlijk zou er gewoon een leenotheek moeten zijn voor adhd’ers. En dat je steeds dingen kan inbrengen of inruilen. Spullen voor sportvissen inruilen voor een borduurset? Het is allemaal mogelijk. En dat je iets kan overkopen als het na 3 weken nog bevalt.
Zou echt top zijn! Heb alleen geen adhd voor zover ik weet, dus gewoon voor elk persoon aub
Dat ik vandaag (of eigenlijk gisteren) spontaan heb besloten om voor vrienden te koken in m’n nieuwe keuken (waar ik pas 1 x zelf in heb gekookt nog dus het duurt allemaal even wat langer), maar morgen door een schoonheidsbehandeling helemaal geen tijd heb om te koken m. Moest langs 4 winkels om alle boodschappen te scoren en ben maar gelijk gaan koken toen ik thuis kwam. Ben nu net pas klaar en omdat ik mijn handschoenen nergens kon vinden staat mijn linkerhand enorm in de fik van alle rawits die ik heb gesneden. Hopelijk wrijf ik niet in mijn oog vannacht.
Muggen.
Aan mensen die stug blijven rijden op de rechter baan als jij wilt invoegen op de snelweg, TERWIJL JE NAAR LINKS KAN . Dit zijn ook altijd mensen die 90 rijden
Huh maar waarom zouden die mensen moeten opschuiven? Jij hebt je als invoegende partij aan te passen. Hieraan gerelateerde ergernis: mensen die komen invoegen en het weten te presteren precies naast mijn auto te eindigen op de invoegstrook en dan vervolgens boze blikken geven dat ik ze geen ruimte geef. Met een beetje vooruit kijken kunnen die situaties prima voorkomen worden. Ik denk dat wij elkaar irritant zouden vinden op de weg…
Ik heb dit altijd met ringlings (die uienringen chips). Die vind ik super lekker maar eet ik niet vaak want die smaak blijft zolang hangen + volgens mij stink ik dan echt dagen uit mijn mond.
Dit is toch heel normaal? Volgens mij heb ik het zo zelfs geleerd bij rijles.
Ja ik ook. Doe ik ook altijd. ( als ik zie dat het nodig is).
En ook als er wel ruimte is op de linkerbaan… Je hebt als invoegende partij gewoon voorang te verlenen en kan er (ook als er ruimte is) niet vanuit gaan dat mensen voor jou aan de kant gaan. Alleen bij een korte invoegstrook of als er door andere redenen geen ruimte is, ga ik opzij maar anders niet. De invoegende partij kan in de meeste gevallen door vooruit kijken en snelheid aanpassen prima invoegen zonder dat ik extra handelingen hoef te verrichten.
Het is ook een kleine moeite om zelf vooruit te kijken voor je invoegt.
Maar soms is er toch gewoon heel weinig ruimte op de rechterbaan maar wel links? Dan is er weinig vooruit te kijken
Net als dat het een kleine moeite is om even naar links te gaan
Mijn ervaring is juist dat als ik vooruit kijk en me aanpas de auto rechts ook sneller of langzamer gaat. Dan kan ie beter ff naar links als er ruimte is
De zooi die er achter gelaten is na gisteren. Ik ging net even naar de supermarkt en moest gewoon door een zee van plastic bekers om er te kunnen komen
Dat je bij ikea 1000 opties hebt. Wat heel fijn is maar ik wil twee simpele keukenkastjes alleen dan heb je maar twee kleuren van de kastjes: wit en zwartbruin. Waarom is er geen optie zwart?
Die panelen die er tegen aanmoeten zijn dan nog bijna de duurste grap en die moet je ook nog zelf zagen.
Dus nu ga ik maar voor wit en zelf verven.
Wat een irritant rijgedrag zeg. Niet meebewegen in het verkeer (naar links gaan als er geen ruimte is, een zeer kleine moeite), maar gewoon stug rechts blijven rijden omdat dat in de regels staat - ongeacht of een ander daardoor niet op de baan kan komen.
Ik vertrouw echt zelden op het inschattingsvermogen en vooruitkijkend gedrag van mijn medeweggebruiker. Gebruik liever het mijne. Rijdt een stuk rustiger kan ik je vertellen.
Nou hieraan gerelateerd is mijn ergernis dat sommige mensen echt rijden als idioten en er zo veel agressie in het verkeer is. Misschien komt het omdat ik in een grote stad woon en het meest in deze buurt rij. Mensen zijn zo opgefokt. Doe rustig.
Ik weet het wel zeker! Er bestaat ook zoiets als een “heer” in het verkeer zijn waarin, als je ziet dat er een invoegstrook aankomt jij ook tijdig naar links kan gaan. Zeker als het een korte invoegstrook is of als er een file aan zit te komen. Is het dan daadwerkelijk echt een extra handeling voor jou? Wat dacht je van de extra handelingen voor diegene die de invoegstrook op komt, zich aan moet passen aan de snelheid van jou, dan vanuit 80 km/u moet gaan invoegen op de linkerbaan en jou weer voorbij moet gaan?? Vraag me bij deze personen ook vaak af of het komt door weinig rij ervaring of een evt angst voor het rijden door stug op rechts te blijven.
Maar een van de belangrijkste verkeersregels is ook dat je altijd moet zorgen voor een goede doorstroom.