Waar erger je je aan? #15

Hm, het staat er specifiek bij, maar mogelijk is dat dus niet rechtsgeldig? Thanks, ik zal er eens induiken!

Oh vreselijk ik ben onderweg naar de bushalte en merk dat mijn sok helemaal van mijn voet afglijdt en ik heb echt geen tijd om terug te gaan.

4 likes

Dat kan zo mijn dag verpesten! Zo’n opgerolde sok onder je voet :unamused:

4 likes

Ja maar als je teveel verdient krijg je 0, terwijl de kosten niet minder zijn afhankelijk van je salaris natuurlijk.

Merk echt dat ik sinds ik de diagnose coeliakie heb (nu ongeveer een half jaar) zoveel meer geld kwijt ben voor boodschappen. Sowieso inflatie natuurlijk maar dit maakt het nog een stuk erger

2 likes

Dankjewel!!

1 like

Je trekt het toch af van je inkomen, dus als je heel veel verdient krijg je er juist meer van terug (als je zoveel verdient dat je in de hoogste schijf komt)?
Juist als je bijna geen belasting betaalt omdat je inkomen laag is zie je er weinig van terug.

2 likes

Je kan het aftrekken bij belastingaangifte tot max 900 euro. Maar op basis van je inkomen is er drempel voor zorgkosten en die ligt bij mij dus boven die 900 euro. Dus in die zin heb ik daar niet zoveel aan

3 likes

Ohja, dat is wel matig ja.

3 likes

He wat stom, dat wist ik niet. Alsof jij er voor kiest om een speciaal dieet te moeten volgen.

4 likes

Ik word al maandenlang gebeld door mensen die een vrouw zoeken van een bedrijf waar ik niks mee te maken heb. Ik heb die vrouw benaderd en haar werk06 scheelt 1 nummer van mijn 06. Zij heeft haar vaste werknummer naar haar werk06 doorgeschakeld en ze heeft ook via een screenshot laten zien dat het echt naar haar werk06 is doorgeschakeld, maar toch krijg ik alle oproepen binnen. Ik geef dit al maanden bij haar aan, maar het interesseert haar (en de ict afdeling van dat bedrijf) klaarblijkelijk helemaal niets. Ik krijg alleen maar terug ‘ja nee wij weten ook niet hoe dat kan’. Lijkt mij allemaal erg onwenselijk, want naast directe collega’s van haar krijg ik ook allerlei externen aan de lijn. Zij kan ook niet opnemen, omdat ik de oproepen binnen krijg, dus waarom ze ĂŒberhaupt nog doorschakelt is mij echt een raadsel. En daarnaast, voor hetzelfde geld had ik kwaad in de zin gehad ipv dat ik al die mensen heel netjes uitleg wat er aan de hand is, maar inmiddels ben ik dit dus echt spuugzat. Ik kan natuurlijk ook niet opnemen, maar alleen al al die oproepen word ik gek van en ik verwacht zelf ook wel eens belangrijke telefoontjes die ik weer mis als ik nooit meer opneem. Ook aaaaal die mensen gaan helemaal een discussie aan. ‘Oh dus jij bent piet niet? Maar piet gaf mij dit nummer. Ja maar dit nummer is echt van piet hoor. Maar waarom krijg ik piet dan niet aan de lijn???’ Ja ik weet het ook niet, laat me met rust!! Ben in staat om te zeggen dat die vrouw daar niet meer werkt, maar dat kan ik echt niet maken. Heb al tegen haar gezegd dat ze die doorschakeling per direct stop moet zetten en bij ict een andere simkaart moet vragen, maar dat doet ze niet

14 likes

Als je kosten lager zijn dan die drempel krijg je niets. Denk dat dat het probleem is (haar aftrekbare kosten zullen lager zijn dan 900).
@Merel de aftrek is beperkt tot het tarief van de laagste schijf, dus heeft geen extra voordeel meer bij mensen die in de hogere schijf vallen.

1 like

Jij gunt je medeforummers ook nachtmerries :smiling_face_with_tear:

Ik zit me zo te ergeren aan de reacties van boomers als iemand alleen op vakantie gaat. Niet persĂ© bij mij hoor, maar bij m’n beste vriendin en m’n zusje op het moment. Allemaal van die verbaasde en bezorgde ‘helemaal alleen?!’ opmerkingen. Ja Greet, niet iedereen trouwt op z’n 18e om vervolgens alleen nog maar met Harry op vakantie te gaan.

En het zijn ook gewoon hele normale bestemmingen. Het is niet alsof ze zijn vertrokken naar Sudan ofzo.

9 likes

Anders tegen die vrouw zeggen dat de volgende keer als je weer mensen voor haar spreekt, je je voor doet als haar en ze lekker gaat uitschelden ofzo. Wat kan jou het boeien? Niet jou klanten toch? :woozy_face:

7 likes

Hoe ik het dacht, maar misschien heb ik het fout:
– ik kom sowieso wel aan de 900 dieet kosten
– maar volgens mij ligt de drempel voor zorgkosten in het algemeen bij mij op 1200 oid, dus dan zit ik alsnog onder die drempel
– dus ik dacht dat ik alleen als ik boven de 1200 kom, ik iets terug kan krijgen

Maarja conclusie: glutenvrij is fucking duur, vies en vaak ook ongezond, coeliakie is kut :sob:

2 likes

Ja alleen boven het drempelbedrag, als je dat hebt uitgerekend op €1200,—
Ik kom ook niet goed uit dus heb het nooit geprobeerd.

Maar koop het boek van Fatima Abakka en dan zelf brood bakken!
Ik ben echt blij verrast door het lekkere brood.
Nu dus zelf pita proberen :smile:

3 likes

Ja ik heb hem in de bus maar uitgetrokken en ben de dag half sokloos doorgegaan.

1 like

Mensen die me nu al appen over m’n vakantie. Of me ĂŒberhaupt appen over m’n vakantie. Laat me met rust!! Vraag me gewoon nooit over m’n vakantie? Ik wil het er nooit over hebben. Echt gvd ik heb er gewoon geen zin in ga weg

5 likes

“Zo trots op jeee” - reacties op zwangerschapsaankondigingen. Trots op wat? Sinds wanneer is dit een ding? Is gefeliciteerd niet goed genoeg?

11 likes

Huh, das echt raar :joy: Waarom zou je dat zeggen idd

1 like