Waar erger je je aan? #15

De buren die met mooi weer hun verbouwingshout aan het opstoken zijn waardoor wij in die stank niet eens normaal buiten kunnen zitten.

Stel ik me aan of is dat echt aso? Kijk als je in de avond een vuurkorf aan doet met normaal hout, oke. Maar tis klaarlichte dag en mooi weer. En afvalhout

5 likes

Ik vind het ook best asociaal en bovendien kan opstoken van afvalhout (met nog bv lak of verf) ook slecht voor je gezondheid zijn :frowning: Hopelijk stoppen ze er snel mee!

9 likes

Dat ik probeer te studeren en de baby van mijn bovenburen continu aan het janken is en zij het raam open hebben. Ja, het is een stuk vervelender voor hen dan voor mij, maar toch. :angry:

8 likes

Geen idee. Ze waren al hele dag random aan het afsteken, zoals bijna elke dag.

1 like

Ik ging gisteravond om 9 uur proberen te slapen maar een of andere idioot wilde met zijn aso kabaal auto testen of hij ook 150 kon rijden op de 50 weg naast mijn huis. Dus elke drie minuten tot 1 uur 's nachts kwam hij met veel lawaai langs rijden en was ik weer twee seconden wakker. Ik wenste hem elke keer een klap tegen een paaltje toe.

Maar werd er ook niet wakker genoeg van om de politie te bellen. Alleen wel kapot moe nu :skull_and_crossbones:

Sowieso die kabaal auto’s waarvan ik altijd denk dat ze gaan ontploffen, wat is daar de lol van? En waarom gaan ze altijd in de zomer in mijn buurt rondjes rijden?

11 likes

Ja echt geen doen inderdaad :’) Weet niet wat je normaal schiet en of je tips wil maar Buymorefilm en Retrocamera hebben zo nu en dan nog wel wat kleurenfilm voor soort van redelijke prijzen op voorraad en zo af en toe krijgt Fotowereld aan de Nachtegaal nog wel wat voorraad van enigszins betaalbare film binnen

3 likes

Dat ik vandaag tegen mezelf zei dat ik echt voor een keer een dag voor mezelf ga nemen waar ik niks van mezelf verwacht en gewoon wil doen waar ik zelf zin in heb en gewoon wil uitrustrn, want er is altijd wel fucking iets wat er van me verwacht wordt of wat ik van mezelf verwacht. En normaal doe ik dat eigenlijk niet, want er is altijd wel iets dat ik voel dat ik moet doen, zoals naar mijn vader gaan, of sporten, of opruimen etc. Belt mijn moeder me om 10 uur op of ik naar Feyenoord wil gaan kijken in de stad omdat mijn zus met mijn nichtje gaat kijken. Omggggg ik WIL gewoon niet. Het boeit me geen kut. Het maakt me dan misschien een slechte Rotterdammer, maar ik heb geen behoefte om tussen de dronken gasten met vuurwerk te staan die een DUDUDUDU concerto geven. Ik geef er op dit moment gewoon geen fuck om, laat me allemaal met rust. Ik wil gewoon liggen op de bank als een vis en verder niks omg ik haat het hahaha. Ik ben fucking moe, maar nu mis ik dan weer een core memory met mijn nichtje ofzo FFS. Mijn moeder had ook helemaal geen zin, maar die gaat dan voor mijn nichtje en uiteraard heb ik nu het gevoel dat ik dat ook moet doen echt waarom is dit mijn leven haha.

11 likes

Huh 15 euro voor terhandstelling is ook heel veel??? Ik dacht dat het tarief daarvoor iets van 7,50 was. Overigens deel ik je irritatie wel, mijn apotheek geeft herhaalrecepten ook niet in één keer uit maar dan in drie-vier keer waardoor ik elke paar weken terug kan en moet zorgen dat ik dat stomme papiertje niet kwijtraak :”) en inderdaad die kosten (al maak ik m’n eigen risico toch wel op dus in dat opzicht iets minder relevant)

3 likes

Blijf aub gewoon thuis. Je nichtje is niet alleen hè (naast andere familie dus ook nog ongeveer een miljoen mensen die ik nu hoor zingen terwijl ik met de ramen dicht zit haha). Ik ga zo ook even kijken, maar als je er even doorheen zit is zo een luidruchtige menige echt teveel van het goede. Genoeg foto’s en filmpjes die je kan terugkijken.

12 likes

Ja wat is dat ook met al die medicijnen die buiten vergoedingen vallen?? word hier echt boos van wat een ellende

3 likes

Niet willen pleasen! Dit is een moment om daar aan te werken. Je wilt niet, er is geen spoedgeval, dus je gaat niet! Lekker je mobiel uitzetten zodat ze je ook niet kunnen lastigvallen met wat je allemaal mist.

Niet dit ruimte laten innemen in je hoofd, zo zomde!

7 likes

Zo raar. Ik had medicatie op merknaam, werd gewoon vergoed 3 jaar lang.
Toen kreeg ik opeens werkzame stoffen/geen merk, en nu moet ik opeens een eigen bijdrage betalen elke keer. Is dat logisch? Ik snap er niks van.

1 like

Ja zelfde hier. Ik heb bijvoorbeeld oxazepam, en er staat dat dat vergoed wordt maar moet elke keer betalen. Misschien maar eens met mn zorgverzekeraar bellen.

4 likes

Oxa wordt alleen vergoed met een B2 code op het recept

3 likes

Oh dan moet ik daar maar eens achteraan. Kreeg het in de eerste instantie van mn psychiater i.v.m. paniekaanvallen.

1 like

Even heel streng: omdat je dat zelf doet. Bij deze vraag zou ik gewoon echt een keer nee zeggen, dit is echt niet iets belangrijks waar je bij hoort te zijn. En ze vraagt of je ook komt, het is een vraag, geen verplichting, toch? En daar kun je ja maar ook zeker nee op antwoorden.

19 likes

Wat is het ergste dat kan gebeuren als je niet gaat?

1 like

@Bunnyslippers Je hebt gelijk! Ik heb er nu ook gewoon geen zin in dus dan sta ik daar met tegenzin en dat gaan ze echt wel merken denk ik dus het lijkt me beter om het gewoon te laten. Ik voel me wel schuldig, maar ja dan is dat maar zo.

@ellegirltalk Klopt! Zo keek ik er nu eigenlijk ook wel tegen aan, dit is echt een moment om het gewoon niet te doen. Ik blijf er wel mee worstelen (zit hier ook o.a voor in therapie haha), maar ja dat is dan maar even zo.

@ZusjevanJoost Yep ik doe het idd mezelf aan :joy: Daar ben ik door therapie ook achtergekomen. Het is alleen echt irritant dat ik een familie heb die altijd wel dingen bedenkt die ik moet/hoor te doen in mijn vrije tijd haha echt zo vervelend. Ik doe de meeste dingen ook met tegenzin omdat ik het bijna nooit doe puur omdat ik dat wil. Ik heb alleen last van chronisch schuldgevoel als ik dingen als dit niet doe, echt schijtirritant. Maar er is ook zo’n verwachting dat je dit Feyenoord gebeuren zo leuk hoort te vinden, en ik heb er gewoon niks mee, waardoor iedereen denkt dat ik een weirdo ben ofzo haha.

@Vaiana Het ergste zou alleen kunnen zijn dat mijn nichtje het zo jammer vindt dat ik er niet bij ben, maar eerlijk… dat zal heus wel meevallen ook :joy:

5 likes

@Otzi Je klinkt als een betrokken tante, maar ook die hebben soms me-time nodig. Het is niet erg als je een keer iets mist.

3 likes

Ik vind dit juist echt zuur. Ik hou ook niet van voetbal, maar er is al zoveel ellende in de wereld, laat mensen lekker hun pleziertje hebben.

20 likes