Dat het kan wil niet zeggen dat je het ook moet doen
Wach even, hoe fiets je met een paard??!
En dan dé vraag: doe je dit dan op het fietspad of op het ruiterpad?
Bagagedrager
Door het dorp, op straat. Waardoor mensen van verbazing bijna in de heg vallen. Aanrader. ![]()
Maar je kunt helemaal niet fietsen op ruiterpaden want die zijn altijd mul door de hoeven. En de mountainbike paden zijn helemaal glad gereden.

Vorige week nog een treindeur en nu een hoefijzer in je gezicht
Dat geldt voor meer zaken. Kun je daaraan uitleg verbinden? Wat maakt het dan precies mishandeling? Waar ligt die grens?
Die stomme rotte eieren scheten na eiwit shakes. Daar erger ik me nou aan
Een dier heeft geen keuze en wordt opgevoed, getemd en gedrild om vooral tam en mak te zijn zodat jij voor je lol lekker vervoerd kan worden. Natuurlijk accepteert ie het, zo is ie geconditioneerd. En natuurlijk vindt ie het lekker om zân benen te strekken met je, dat is namelijk wanneer hij een beetje dier mag zijn en de natuur in mag. Dan maar accepteren dat ie er een rugzak bij moet dragen, is niet anders. Ongetemd zou een wild paard altijd kiezen voor solo rennen in het wild.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat we het als een sport en vermaak zien om op een dier te zitten en tenzij jouw paard je woordelijk heeft verteld dat ie het eigenlijk veel gezelliger vindt mĂ©t jou op zân rug dan in zân eentje en dat dat heus geen Stockholm syndroom is, blijf ik bij die mening.
Wat ik vind dat er zou moeten gebeuren: kappen met bewust fokken, wilde paarden wild houden, geredde paarden niet bereiden (edit: hahah nice, ook niet opeten nee, maar ik bedoelde berijden uiteraard) en zo wild mogelijk hun jaren uit laten leven en accepteren dat je dit voor niemand anders dan jezelf niet zo doet.
Hetzelfde.
Ik heb vorige week mân hond moeten laten inslapen en 14 jaar geleden kocht ik haar als pup. Ik zou in de toekomst misschien best weer een hond in huis willen nemen, maar alleen een ouder hondje uit het asiel omdat ik weet dat ze dan bij mij beter tot hun laatste dagen komen dan daar. Ook huisdieren vind ik dat we niet moeten fokken voor ons vermaak.
Geen dierenmishandeling, omdat we die niet fysiek benadelen als we normaal goed met ze omgaan.
Fokken op uiterlijke kenmerken en rassen: ook dierenmishandeling.
(Gedeeltelijk) Ook toepasbaar op kinderen. Stop met fokken.
Eens met alles wat je zegt. Wat ik ook altijd zo typerend vind is dat we van alles bedenken om te voorkomen dat (huis)dieren ontsnappen. Paarden staan opgesloten in stallen of in een wei met een hek eromheen. Honden moeten aan lijnen en als je ze los wil doen moet je ze eerst leren om op commando naar je toe te komen. Als je zoveel moeite moet doen om te zorgen dat een dier âvan jouâ is, dan is het misschien wel helemaal niet zo logisch om dieren te willen bezitten.
En dan hebben we die dieren al helemaal geconditioneerd en afhankelijk gemaakt door ze eten te geven. Kun je nagaan, als je ze dan nog steeds op moet sluiten is er toch iets mis?
Dan zijn we het dus grotendeels eens. Ik vind ook dat dieren niet gefokt moeten worden voor sport of uiterlijke kenmerken. In brede zin, dus ook kleinvee, katten, honden. En ook mijn terrein is een laatste huis voor dieren. Juist voor dieren die anders waarschijnlijk slechter af zijn (te sensibel gefokt en daardoor niet meer te handelen voor veel mensen. Rest: slachthuis of een ellenlange rondgang langs eigenaren en handelaren =stress). Wil hierna ook geen paarden meer (zie mijn eerdere betoog).
Weet niet of je bekend bent met intrinzen? Dat is hier ons âcommunicatiemiddelâ. Paard kan daardoor dingen aangeven of afkeur kenbaar maken.
Nb: het paard is voor mij afhankelijk voor een sprint door het bos, maar de zomerweide is bijna 5 hectare, genoeg om hard te rennen. Ik zie het dan ook bijna meer als een hond aanlijnen (als ik die nog zou hebben). Zonder mij wordt hij platgereden op de provinciale weg. Met mij en mijn aanwijzingen kunnen we naar het bos.
Daar mag je dan weer wel op gaan zitten
De paardenwereld is zo ziek! Ik wil niet teveel zeggen i.v.m. privacy maar zoveel gekkigheid gezien en de meeste manages vullen hun zakken met weinig tot geen oog voor de paarden. Kinderen op een paard zetten zonder contact te hebben gemaakt met het paard en daarbij zien of het paard wel of niet wil. Veel te kleine stallen, kinderen al te leren dat zij de baas zijn over een paard.
Herken veel in wat je zegt, heb ongeveer hetzelfde.
omg wat overdreven weer
alsof iemand met âhelaas raakte ik hem nietâ letterlijk bedoelt âhelaas heeft mijn paard hem niet van zijn fiets getrapt waardoor hij op zn nek viel en voor eeuwig verlamd isâ. (maar idd berijd geen dieren)
En de gastendoekjes? Kaasschaven? Heeft ze die ook meegenomen??
Mijn grote teennagel is net van mijn teen gevallen.
Ik wist niet eens dat er iets met hem aan de hand was. Echt goede timing. Hele zomer dichte schoenen. ![]()
Haha jeetje ik zit bij 2 collegaâs en zij praten over gelnagels, die ene collega laat dat altijd doen, net als ik. Maar âhoe doen die die mensen dat in het huishouden dan als ze van die hele lange nagels hebben, en hoe typen ze? oh ja sommige nagels vind ik zo lelijk als ze zo lang zijn, net heksennagels echt lelijk hoorâ
Mijn nagels:
Dus ik zeg âhallo, ik heb ook lange nagels hoor en ik ben zeker geen heksâ âoh hihi ja niet bij jou hoor, het ligt aan het totaalplaatje, bij jou staat het leuk!â
jaaaaja
Altijd zo heeerlijk geloofwaardig. Maar wel mooie nagels ![]()