Waar erger je je aan? #15

Dan zijn we het dus grotendeels eens. Ik vind ook dat dieren niet gefokt moeten worden voor sport of uiterlijke kenmerken. In brede zin, dus ook kleinvee, katten, honden. En ook mijn terrein is een laatste huis voor dieren. Juist voor dieren die anders waarschijnlijk slechter af zijn (te sensibel gefokt en daardoor niet meer te handelen voor veel mensen. Rest: slachthuis of een ellenlange rondgang langs eigenaren en handelaren =stress). Wil hierna ook geen paarden meer (zie mijn eerdere betoog).

Weet niet of je bekend bent met intrinzen? Dat is hier ons ‘communicatiemiddel’. Paard kan daardoor dingen aangeven of afkeur kenbaar maken.

Nb: het paard is voor mij afhankelijk voor een sprint door het bos, maar de zomerweide is bijna 5 hectare, genoeg om hard te rennen. Ik zie het dan ook bijna meer als een hond aanlijnen (als ik die nog zou hebben). Zonder mij wordt hij platgereden op de provinciale weg. Met mij en mijn aanwijzingen kunnen we naar het bos.

3 likes

Daar mag je dan weer wel op gaan zitten

4 likes

De paardenwereld is zo ziek! Ik wil niet teveel zeggen i.v.m. privacy maar zoveel gekkigheid gezien en de meeste manages vullen hun zakken met weinig tot geen oog voor de paarden. Kinderen op een paard zetten zonder contact te hebben gemaakt met het paard en daarbij zien of het paard wel of niet wil. Veel te kleine stallen, kinderen al te leren dat zij de baas zijn over een paard.

Herken veel in wat je zegt, heb ongeveer hetzelfde.

8 likes

omg wat overdreven weer :sob: alsof iemand met ‘helaas raakte ik hem niet’ letterlijk bedoelt ‘helaas heeft mijn paard hem niet van zijn fiets getrapt waardoor hij op zn nek viel en voor eeuwig verlamd is’. (maar idd berijd geen dieren)

24 likes

En de gastendoekjes? Kaasschaven? Heeft ze die ook meegenomen??

5 likes

Mijn grote teennagel is net van mijn teen gevallen. :slight_smile: Ik wist niet eens dat er iets met hem aan de hand was. Echt goede timing. Hele zomer dichte schoenen. :slight_smile:

1 like

Haha jeetje ik zit bij 2 collega’s en zij praten over gelnagels, die ene collega laat dat altijd doen, net als ik. Maar “hoe doen die die mensen dat in het huishouden dan als ze van die hele lange nagels hebben, en hoe typen ze? oh ja sommige nagels vind ik zo lelijk als ze zo lang zijn, net heksennagels echt lelijk hoor”

Mijn nagels:

Samenvatting

Dus ik zeg “hallo, ik heb ook lange nagels hoor en ik ben zeker geen heks” “oh hihi ja niet bij jou hoor, het ligt aan het totaalplaatje, bij jou staat het leuk!”

jaaaaja

22 likes

Altijd zo heeerlijk geloofwaardig. Maar wel mooie nagels :heart_eyes:

3 likes

Haha ja he, en dank je wel!

2 likes

Haha! Nah denk het niet hoor, er zijn genoeg personen op de wereld die lange nagels ordinair en onverzorgd vinden.

1 like

Ik heb het nagel topic op negeren want ik wil ook mooie gelakte of nepnagels, maar het kan niet door mijn werk. Werd echt sip van al die mooie nagels de hele tijd :smiling_face_with_tear:

8 likes

Wat zuur :cry: kun je geen pleister om je grote teen doen als je open schoen aan wil? Zodat het niet opvalt

1 like

Ja helemaal mee eens! Ik zit in een appgroepje, appte een vriendin daar laatst in

“Zusje, mijn collega vraagt zich af hoe jij je billen afveegt” (?!) dus ik zeg, “net als iedereen? Ik vind dat altijd zo’n nare walgelijke vraag :weary: zie ik op tiktok ook vaak. Waarom maken mensen zich er druk om hoe anderen dat doen.” zegt ze “Ze zijn bang dat je nagel door het papier prikt tja ik snap de angst” (wtf, dank vriendin dat jij meedoet met deze rare vraag) dus ik zeg “Maar ze kent me niet. Waarom is ze daar bang voor. Zij heeft er geen last van toch. En ik ook niet. Vind het echt onbeleefd zoiets te vragen.”

Naja was echt een raar gesprek, vond het ook echt vreemd van mijn vriendin, voelde me ook echt belachelijk gemaakt.

Verder is het een hele lieve vriendin hoor, maar dit was even niet tof.

3 likes

Jaa ik ga binnenkort even wat extra dagen vrij nemen en even plannen want ben nederland even helemaal zat. Niet dat frankrijk zou zo gezellig is maar daar is wel beter eten tho .

3 likes

En toch (en dit bedoel ik niet lullig): hoe typ je? Ik vraag me dat ook altijd af. Doe je dat met je nagel of met je vingertop? :joy:

2 likes

Met mijn vingertop

2 likes

Het was echt niet lullig bedoeld. Ik zie gewoon voor me dat je met je topje typt en dan met je nagel ook continu de rij erboven indrukt :joy: meer respect dan kritiek dus haha

1 like

Ja nee prima hoor dat je het vraagt, beter dan vragen hoe iemand z’n reet afveegt maar ik weet niet. Het is een gevoel, wat hierboven al werd gezegd, alsof je niet kunt functioneren met lange nagels.

2 likes

Mannen met vieze voeten in sandalen :nauseated_face::face_vomiting:

5 likes

Snap ik wel, ik hoor die reacties zelf ook vaak over ‘mensen met lange nagels’. Onzin vind ik het, maar ik snap wel dat je dat gevoel krijgt

2 likes