Die van ons werd alleen gebruikt om de frietsnacks in te ontdooien
Tot je een hoekje van de handdoek mist en alles tot bij de buren vliegt
Ik heb Bumble BFF weer gedownload, omdat ik gewoon wat vrienden zoek meer in de buurt die wat spontaner willen afspreken. Alleen ik zit echt op een lastige leeftijd voor mijn gevoel. Ik wil niet meer alleen maar uit, maar wil ook niet met je kinderen in de speeltuin zitten, pas ook niet in het powervrouwen plaatje van carrièregerichte mensen, en de gesprekken die ik heb zijn zo onwennig en netjes.
Ik wil gewoon weer even 16 zijn, elkaar spontaan kunnen bellen/ appen en dan gewoon samen niks doen, wijn drinken, domme films kijken en schelden op het leven ipv al die pluk de dag/ manifesteer een beter leven/ zelfontwikkeling shit.
Tussen jouw posts door zie ik vaak dat onze situaties best op elkaar lijken (en volgens mij zitten we allebei heel vaak in de bios haha) en denk ik altijd ik zou echt vriendinnen willen zijn met Bunnyslippers! Maar volgens mij wonen we niet bij elkaar in de buurt.
Weet ook echt niet hoe je op deze leeftijd nog nieuwe vrienden vindt die dan idd ook niet druk zijn met gezin en werk, zo jammer want hoe prima ik me ook vermaak, ik heb er wel echt behoefte aan soms.
Volgens mij wonen we in dezelfde stad en je mag mij altijd een berichtje sturen om een keer wat te drinken of een wandeling te maken. Herken je struggles qua bumble bff en spontaan wat willen doen.
Ik wandel helemaal naar de sportschool om mijn abonnement op te zeggen, moet ik het per mail doen!
Ze willen je echt laten bewegen hè!
No worries, ik ga nu begeleid sporten via de fysiotherapeut
@flwhrs Ja ik heb ook ontzettend leuke vrienden hoor. Maar of ze zijn verder weg gaan wonen of echt van die ‘weekendvrienden’ waardoor ik 50 miljoen plannen in het weekend kan hebben, terwijl ik eigenlijk gewoon op een dinsdag ook gewoon even dom wil lullen/ terrassen/ niks doen in gezelschap etc. Merk dan echt dat als er bepaalde mensen op vakantie zijn het ineens heel rustig is.
Of idd alles moet zo ingepland worden, word daar altijd beetje kriegelig van. Zal ook wel de leeftijd zijn.
Ik kom uit Rotterdam trouwens!
Ik werk nu samen met een jongen en die heeft (misschien onbewust) besloten dat ik dom ben. Hij vindt zichzelf ontzettend intelligent en dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Als ik iets heel overdreven doms zeg (duidelijk sarcastisch) gaat hij daar helemaal op in zodat ik heel dom lijk ofzo? En dan gelooft hij niet dat het een grap is.
Ook als ik ergens extra uitleg om vraag omdat ik die info gewoon nog niet heb bijvoorbeeld, dan moet hij het altijd zo draaien zodat hij een punt kan maken over hoe dom ik ben.
Het is niet zó zwart wit als hoe ik het nu opschrijf. Vaak is het heel subtiel. Maar ik realiseerde me net ineens dat hij dit de hele tijd doet, en dan ik al vaker in mijn leven te maken heb gehad met dit soort mannen.
Misschien kom ik echt heel dom over, maar ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dan niet meer vrouwen dit weleens meemaken.
Sorry lang verhaal, maar als jullie dit soort mensen tegenkomen in jullie leven, hoe gaan jullie daar mee om?
Nope. Doen veel mannen om zo een beetje boven je te kunnen staan. Hele irritante eigenschap.
Wat stom. Helaas ook herkenbaar, vooral mansplaining kom ik zoveel tegen op mijn werk. Het eeuwige gevecht dat als ik de enige vrouw ben in een vergadering, dat dat niet betekent dat ik automatisch notuleer. Of als ik iets snel uitleg (in een groep waarin de context van het onderwerp duidelijk is), gaat een man me vaak uitleggen in welke context ik dit moet zien. Nee, ik redeneer al vanuit deze context.
Hoe ik ermee omga is situatieafhankelijk en vaak ook moeilijk. Als ik weet dat ik in zo’n situatie kom, bereid ik me ook voor op hoe ik duidelijk mijn grens aangeef maar tegelijkertijd ook netjes/zakelijk blijf.
Ik probeer altijd de bal weer bij hun neer te leggen. Waarom reageer je zo serieus op mijn grapje? Waarom ga je er vanuit dat ik notuleer? Ik merk dat je het me meerdere malen uitlegt, maar dat is niet nodig want we hebben dezelfde kennis.
Of bij extra uitleg als hij je dat gevoel geeft dat je dom bent, aangeven dat je eigenlijk maar op 1 punt extra uitleg nodig had. Of hem netjes onderbreken dat zijn uitleg zo afdoende is. En als hij kleinerend is, mag je altijd aangeven dat het niet prettig op je overkomt. Zo’n haantjesman gaat dat mogelijk bagatelliseren of om “bewijzen” vragen waar dat dan uit blijkt, maar het is jouw gevoel en dat doet er toe. En dat gevoel heb je echt niet voor niks.
Je voelt heel snel aan wanneer iemand je oprecht wil helpen/iets niet goed inschat of wanneer iemand continu boven jou wil staan.
Sorry beetje lang verhaal, maar denk hier dus ook veel over na. Heb het ook wel met mijn leidinggevende besproken dat dit voorkomt en hoe ik hier mee om kan gaan.
Ja dit. Er zijn best veel dingen voorgevallen sinds ik hier werk (twee maanden). En ik twijfel hierdoor de hele tijd aan mezelf. En ik verwijt mezelf dat ik overal iets achter zoek en alles overanalyseer. Maar mijn gevoel zegt eigenlijk vanaf moment 1 dat hij er alles aan doet om zijn positie veilig te stellen. En eigenlijk zou ik daar gewoon op moeten vertrouwen en dus niet door hem aan mezelf gaan twijfelen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Snap ik heel goed! Maar dat is het lastige bij dit soort dingen. Misschien helpt het om het op papier te zetten? Meestal kom ik er dan achter dat ik toch meer “concrete” voorbeelden heb en geeft dat mij ook meer overzicht en daarmee vertrouwen.
Ik vind het ook lastig wat je moet doen, maar ik kan je in ieder geval zeggen dat je echt naar je gevoel mag luisteren hierin. Het piekeren/zelftwijfel is een reactie op zijn gedrag naar jou toe en dat is er niet voor niets.
Ik kom ook uit Rotterdam!
Ik ben er momenteel toe in staat.
Het is gebeurd, hij viel zo de liftschacht in op een spies😂
Nog even een update over mijn huisgenoot - de pan en beslagkom zijn terug! Ze heeft afgelopen vrijdag haar laatste spullen verhuist en toen die spullen teruggebracht. Helaas had ze ook de stroom van het hele huis afgehaald om een lamp van het plafond te halen en was ze die vergeten er terug op te zetten. Ik kwam dus gisteren terug van een weekendje weg met de volledige koelkast en vriezer op kamertemperatuur, lekker afscheidscadeautje!
Sorry ben echt even een one issue forummer, maar dan zit je op terras in een gehucht in schotland en hoor je nog steeds een Nederlands meisje met babystemmetje tegen haar vriend praten
Sorry late reactie want was aan het teruglezen maar dit had ik ook! Heb DE een klacht erover gestuurd want ik vind het echt irritant, de lijm voel je heel erg bij je lippen. Brrr. En je betaalt er genoeg voor dusja. Er zal vast een handiger design zijn.
En @Bunnyslippers Ik ben vaak in Rotterdam en altijd in voor een leuke date om te zeiken en borrelen En ik manifesteer niets hahha
klinkt als een goed plan zeiken en borrelen haha