Waar erger je je aan? #15

“o.k.”

1 like

Mijn man heeft een keer twee ouders met een kind erop aangesproken, ze stonden de dieren van de kinderboerderij te voeren. Ze zeiden ‘dat maken we zelf wel uit’. Uh nee dat doe je niet?

Ik erger me aan oude mensen die denken dat (sociale) regels niet voor hun gelden. Ik stapte net de bus uit en ik zag een vrouw met een rollator die wilde instappen. Ik dacht ‘ik stap uit en vraag dan of ze hulp nodig heeft’. Maar het meisje voor me had hetzelfde idee dus vroeg of het ging lukken. Die vrouw duwt haar rollator de bus in, kijkt naar mij terwijl ik in de deuropening sta maar omdat ik volgens haar in de weg sta zegt ze ‘ja als ik even kan instappen lukt het wel’. Dus ik zeg heel bits ‘nee, u moet even wachten tot iedereen is uitgestapt en dan kunt u instappen’ en toen glipte ik er langs. Maar ze mopperde nog wel op mij. Dat je oud bent betekent het niet dat je eerder de bus in mag :@

34 likes

Ik lig lekker op mijn lig bedje in de tuin, maar er komen hele tijd dikke vette vliegen op me af en gaan op me zitten, jeetje ben ik aan het rotten of wat. :angry:

3 likes

Tieners doen dit ook. In Amsterdam (en misschien de rest van NL ook wel) heb je ook altijd van die jongere die de metro al instappen op het moment dat de deuren open gaan. Hallo mag iedereen eerst even uitstappen?!

2 likes

Oja die elleboog ik gewoon aan de kant haha, maar dat doe je bij een bejaarde niet zo snel. En zij dacht vast dat ik een onbeschofte jongere was, terwijl ik dat echt niet ben haha.

3 likes

Omg mijn moeder deed dit laatst ook en toen ik er wat van zei werd ze boos. “Ja ze kwamen uit de linkerdeur en rechts was vrij, je hoeft me niet te behandelen als een klein kind want ik ben tenslotte wel je moeder” :smiling_face_with_tear:

4 likes

Dat is wel sneu ja, ik heb ook eens gesprek gehad met een oudere vrouw die dat had meegemaakt. Maar die vroeg toen of ik haar kon helpen, ipv gewoon de rollator naar binnen te duwen.

2 likes

Mijn buurvrouw heeft zo’n getraumatiseerde hond uit Roemenië ofzo en die blaft om alles en zij gaat dan zo half in discussie met die hond :face_with_spiral_eyes: ‘ik weet dat je dit eng vind maar er is niks aan de hand’ of ‘alsjeblieft, niet doen’

7 likes

Is het Roomy?

1 like

Hahaha ik tegen onze hond: ja ik zie die man ook, dat is de buurman, die mag daar lopen, dat is zijn tuin, nee niet blaffen, rustig. Maar ik fluister dit dan in haar oor. :joy::joy::joy:

9 likes

Er zit ook ineens 10 graden temperatuurverschil tussen gisteren en vandaag (ik hoor nu mijn biologieleraar in mijn oor roepen: je wordt niet ziek van kou!! maar hoe het dan wel zat weet ik even niet meer)

Geen verkoudheid hier maar ik heb nog steeds die eeuwige loopneus de hele tijd als ik buiten ben, echt als water loopt het eruit :tired_face:

2 likes

Ik heb geen leuke of normale foto’s van mezelf.

Ik kan voor het eerst op een dating app (10+jaar in relatie gezeten, het was ertoen niet echt). En ben zo nieuwsgierig.

Heb alleen maar foto’s met mn kinderen of zonnebril op.

En als ik ze maak zijn ze vrij geforceerd lachen :grimacing: in combi met wallen.

3 likes

Heb onstilbare trek, zo irritant

3 likes

Hooikoorts dus?

2 likes

Haha nou ja niet volgens de bloedtesten van de huisarts maar het lijkt er verdacht veel op

1 like

Huh als de klachten typisch zijn, waarom dan nog een dure bloedtest?

4 likes

Oh ja nee het is momenteel wel heel typisch qua symptomen, maar die test is alweer jaren geleden en toen was het denk ik niet zo? Maar dat weet ik eigenlijk niet eens meer precies

Geen idee ook of het iets is wat je op latere leeftijd kunt krijgen of dat het erger kan worden eigenlijk hmmm

Ja en ja op die laatste vragen :smiley: en als het reageert op allergiepillen heb je een diagnose

4 likes

Ik heb ook eens een test gedaan waaruit kwam dat ik geen hooikoorts en geen andere allergieën had, maar de laatste dagen word ik bijvoorbeeld ook wakker met rode ogen en heb ik een verstopte neus! Dus het kan! (Zei de huisarts ook)
Heb toen ook een spray (dymista) gekregen (waar ik dan helaas hoofd/oogpijn van kreeg), maar mogelijk ook een oplossing. Ik kan me vaag herinneren dat jij hier juist goed op ging? @tessel