Waar erger je je aan? #15

werd net opeens in de uni kantine aangesproken door een man “je moet wel een hele drukke dag hebben wil je zoveel tijd over hebben om te kijken naar wat je gaat eten”

sorry?

3 likes

Dat ik alweer problemen heb met het koppelen van mijn draadloze oortjes aan telefoon/sporthorloge. Ik koop die dingen niet meer, ik geloof er niet meer in

2 likes

Ik kan echt de helft van mn aardbeien weggooien omdat ze rot zijn.🫠

1 like

Iemand waar ik niet eens zo goed bevriend mee ben nodigt zichzelf gewoon bij mij thuis uit a.s. zaterdag?! Dat wordt het eerste weekend in het nieuwe huis. Vind het zelfs een beetje aso. Gewoon echt : ik kom zaterdag. :neutral_face:

Gewoon zeggen dat het niet uitkomt.

2 likes

Ja nou ik heb maar een beetje lacherig gezegd van haha nodig je jezelf nou uit? En dat ik het nog wel zou laten weten. Als ff een uurtje is ofzo oke, maar die wil sltijd een hele avond komen, het liefst nog blijven slapen :joy: sommige mensen zitten gewoon zo in elkaar dat ze denken altijd welkom te zijn.

2 likes

Dat ik al bijna een maand bij de personeelsadministratie aan het leuren ben met een declaratie om betaald te krijgen.

Een ergernis die nergens opslaat. Mijn auto staat bij de garage en toen ik ‘m wegbracht was het: u kunt de auto einde van de dag ophalen maar waarschijnlijk wel eerder. We bellen wel even. Nu zit ik al de hele dag thuis te wachten tot ze bellen en voelt mijn vrije dag toch een beetje als weggegooid. Als ze gewoon hadden gezegd om
zo en zo laat kan je ‘m ophalen dan zit ik niet zo de hele dag te wachten.

4 likes

Dat ik een verwijt naar mijn hoofd geslingerd krijg met een voorbeeld dat niet bij het verwijt past. En uiteindelijk ben ik nu degene die zich er rot door voelt en ervoor zorgt dat ik aan mezelf ga twijfelen. :pensive: Sowieso erger ik me er ook aan dat ik het verwijt via een appje kreeg, dat komt standaard anders over.

Ik heb ook zo een vriendin die van een bezoek altijd een hele dag van maakt. Het kost mij zoveel energie dus ik dacht beter ben ik maar eerlijk. Dan zeg ik: ik zou fijn vinden als je hier niet de hele dag bent want ik heb andere dingen te doen/ ik wil graag uitrusten / etc. Zo bewaak ik ook mijn grenzen

2 likes

nou hier m’n TWEEDE hele bijzondere interactie met een man vandaag

er was hier bij mij thuis (studentencomplex met veel buitenruimte) vrijdag een heel groot feest, nauwelijks van tevoren aangekondigd, professionele speakers over het terrein, hele bar opgezet, 150+ externen, in heel de stad gepromoot

nou schijnt dit best een leuk feestje geweest te zijn, maar feit is dat het feestje VER buiten de normale geluidsregels ging (al helemaal in examentijd waar het in principe om 22.00 stil moet zijn). vervolgens heeft hij de dag erna NIETS schoongemaakt en is de gemeenschappelijke keuken/woonkamer echt een teringzooi geweest voor een paar dagen.

dus ik hem heel vriendelijk een bericht gestuurd van “hey leuk dat je zo je best doet om dingen te organiseren maar kun je het aub schoon gaan maken en misschien ook je excuses aanbieden voor zowel het geluid/rotzooi”

kreeg nauwelijks een reactie daarop, eigenlijk alleen “hoi kun je me vertellen wat nog schoon moet” (alles), dus ik daar uiteraard niet meer op gereageerd

STUURT HIJ MIJ VANDAAG DE HELE AFTERMOVIE met “jammer dat je er niet bij was” :cry: :cry: :cry:

2 likes

Tering, hoe kan je zo zijn?

1 like

8 uur ‘s ochtends en iemand gaat naast me in de trein een broodje tonijn eten??? Dan ben je toch niet goed :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Je bent niet verplicht hard te rijden op een E-bike hè. Ik heb er zelf ook een maar rij niet bizar hard. Ja, altijd harder natuurlijk dan op een gewone fiets, maar ik rij gemiddeld iets van 16 km per uur. Ik word ook regelmatig ingehaald door fietsers die echt keihard gaan op zo’n ding (en ook nog eens denken dat ze king of the road zijn)

2 likes

Iemand heeft mijn oppashond een snee brood gegeven toen ze buiten in de tuin lag te chillen. Waarschijnlijk via de poort of over het hek gegooid. Maar mijn oppashond heeft een autoimmuunziekte in combinatie met een aantal allergieën waardoor ze alleen haar eigen brokken mag en eventueel glute vrije dingen en dus absoluut niks anders. Haar ziekte laait dus nu weer op en ze heeft echt veel last. Ligt gewoon steeds te piepen van ellende. Het ging eindelijk weer goed en nu zijn we dus weer bij af en moeten we waarschijnlijk weer naar de dierenarts en opnieuw aan de medicijnen.

Echt ik ben zo boos. Hoe krijg je het in je lompe harses om zomaar een hond brood te gaan voeren en dan ook nog op eigen terrein.
Betekent dus ook dat ze eigenlijk niet meer alleen naar buiten kan maar dat is haast onmogelijk. Ze houdt ervan om buiten te zijn zodra de zon schijnt, maar wij kunnen ook niet 24 uur per dag naast haar blijven zitten

13 likes

Ik was zaterdag bij XR protest bij de a12. Ik heb best wel hard geprobeerd mensen om me heen te activeren en mee te krijgen. En welgeteld niemand heb ik meegekregen, alleen mijn vader wilde uiteindelijk wel mee. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik ben niet boos dat er niemand mee ging. Maar ik vind het zo teleurstellend dat de we op de afgrond afsteven, dit is nog een van de weinige dingen die we kunnen doen (in onze mega geprivilegieerde positie): massaal gaan staan tegen de belachelijk investeringen van onze overheden. Ik erger me eraan dat iedereen zo passief is. Ik hoop echt dat dat eens gaat veranderen en mensen in gaan zien dat massale opstand de enige manier is om nog iets van een tij te keren. Iedereen zegt wel lief (vind ik ook oprecht lief), wat goed dat je dat doet ik ben er in gedachten bij. Maar ga dan eens mee volgende keer. Het is al bijna te laat vriend.

Moest ik even kwijt.

17 likes

Weet je ook waarom mensen in je omgeving niet mee wilden? Ik was er nu voor de tweede keer bij, wel de steundemonstratie. En post dat dan ook op Instagram en kreeg nu berichtjes van vriendinnen die wel mee willen de volgende keer. Maar ook wel vragen of ik wel veilig was vanwege alle arrestaties. Dus iedereen uitgebreid uitgelegd dat als je bij de steun demo bent en je weggaat zodra de politie die oproep doet je weinig kan gebeuren. Dat heeft een aantal wel gerustgesteld. Was voor mij ook even een drempel, wat mag ik als ambtenaar. In principe mag ik ook óp de A12 gaan staan en dan kan het nog qua werk maar het is iets meer een risico en dat neem ik liever niet. (Plus iemand die mee gaat vind het zo al heel spannend en die zou anders echt niet meer gaan.) Maar ik herken je gevoel wel dat niet iedereen ziet hoe ver we al de verkeerde kant op zijn. Ik hou me maar vast aan dat er deze keer weer veel meer mensen waren dan hiervoor. En ook veel meer ‘doorsnee’ mensen. Ik stond naast 2 studenten uit Leiden (type corpsbal) die er voor het eerst waren. Met zelfgemaakt bordje en overtuigd dat de volgende keer ook de rest van hun huis mee ging. Dus heel langzaam komen we er wel. Hopelijk is dat snel genoeg.

13 likes

Ja ik was ook bij de supportdemo, en daar vroeg ik de mensen ook naar mee. Ik denk dat mensen gewoon niet genoeg motivatie voelen of al andere plannen hadden? Ik heb het al sinds maart lopen promoten. Maar goed, mensen hebben hun redenen en dat snap ik ook wel, ik wil ze daar totaal niet persoonlijk op aanvallen ofzo.
Het is meer het collectief, waarvan ik gewoon niet begrijp dat mensen nog hun hoofd in het zand blijven steken. Het is inderdaad wel fijn om te zien dat het groeit, maar als ik zie waar het over gaat begrijp ik gewoon niet dat er niet meer mensen waren haha. Dit was mijn eerste keer XR en ik ga dit nog veel vaker doen. Het is ook gewoon fijn om te doen, het geeft me voldoening of het nou werkt of niet.

2 likes

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd want zo bedoel ik het ook zeer zeker niet, maar ligt dat niet gewoon aan de manier waarop XR actie voert? Ze zijn namelijk wel eens bij mij op werk geweest en toen hebben ze staan touwtje springen, balletje gooien, schreeuwen, op een rare manier dansen etc waarbij echt iedereen ze eigenlijk meer uitlachte dan serieus nam. Het punt waarvoor ze kwamen viel daarbij eigenlijk een beetje in een zwart gat naar mijn mening en dat is best zonde toch. Als ik actief voor het klimaat zou staan zou ik mezelf dus niet bij XR aansluiten maar meedoen met een klimaat mars oid. Daar gaat het wat rustiger aan toe en komen ze daadwerkelijk met een punt naar mijn mening. En nogmaals, ik vind het echt superknap dat jullie je inzetten, maar ik snap het wel dat mensen er niet zo happig op zijn, puur door het beeld wat er wordt afgegeven.

1 like

Klimaatmarsen heb ik veel gelopen en tuurlijk is dat ook goed. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt uiteraard. Maar we bereiken er geen hol mee tot nu toe.
Ik denk dat er nou eenmaal iets van drukmiddelen moeten ingezet worden om werkelijk iets te bereiken. Beroepsgroepen staken ook door hun werk neer te leggen bijvoorbeeld, en voor het milieu moet je daar creatief in zijn. En ik ben het zeker niet eens met dat er geen punt wordt gemaakt door XR. Er zijn steeds meer mensen bereid zich te laten arresteren (zonder geweld) voor het klimaat om de urgentie duidelijk te maken. Dat is een heel sterk statement als je het mij vraagt. Ik was er vooral bij om te laten zien dat ik het met die mensen eens ben en ze steun.

En ja het zorgt helaas ook voor polarisatie, maar we moeten wat?

8 likes