Waar erger je je aan? #15

Ik herken dat beeld juist helemaal niet, ben juist bij XR gegaan omdat ze een duidelijk punt hebben (geen subsidie voor fossiele industrie, klimaat rechtvaardigheid) en je ook mee kan doen op je eigen manier zoals bij de steun demo. Dat heeft wel wat weg van een klimaatmars maar dan op 1 plek en je moedigt de anderen aan.
Maar ik kan me voorstellen dat een actie zoals op je werk je niet aanspreekt, ik zou hetzelfde hebben bij die vorm. En wat @babushkababy ook zegt, klimaatmars is leuk maar daarmee krijg je niet de aandacht. (Hoeveel aandacht heeft de mars naar Den Haag toe gekregen?) En dat is met een A12 blokkade helaas wel het geval. Het heeft ook niet mijn voorkeur maar soms moet het.

15 likes

Klinkt misschien suf, maar kun je een bordje ophangen dat de hond niet gevoerd mag worden ivm allergieën? Sowieso stom dat het nodig is. Wat bezielt mensen

3 likes

Ja dat ga ik nu maar doen. Heb volgens mij nog wel eentje liggen van de paarden vroeger want ook daar dumpten mensen maar alles in de wei wat ze aan eten kwijt wilden. Alleen waren die een stuk kieskeuriger gelukkig.
De hond heeft door medicatie veel trek dus alles wat eetbaar is grijpt ze natuurlijk aan.

Maar blijft triest dat het zover moet komen. Al heb ik tijdens het wandelen etc. ook al een paar keer meegemaakt dat mensen haar iets wilden geven en als ik dan nee zei en het uitlegde dan waren ze beledigd want “1 koekje voor zo’n grote hond kan toch geen kwaad”
:exploding_head:

6 likes

Ik deel je frustratie enorm wat betreft het hoofd in het zand steken gedeelte. Maar ik ben ook hypocriet, want ik heb zelf nog nooit gedemonstreerd. Na de beelden van de laatste demonstratie heb ik wel besloten dat ik er bij de volgende demo bij wil zijn. Ik vind het alleen ook heel spannend want ik heb voornamelijk rechtse mensen in mijn omgeving en ik ben daarom bang dat ik alleen moet gaan, en weinig steun uit mijn omgeving hoef te verwachten.
Hoe heb jij je aangesloten bij XR? Via via, of ben je gewoon een keer alleen naar een informatie bijeenkomst gegaan?

1 like

Je bent niet hypocriet!! Denken dat je dingen niet goed zou doen omdat je vliegt/niet vegan bent/nooit gedemonstreerd hebt wordt het systeem niet beter van, dat naar elkaar wijzen is juist ook waar het verkeerd gaat en iedereen in blijft hangen. Het komt niet aan op individueel gedrag, we zijn allemaal “niet perfect” in dit verlepte systeem. Het systeem is wat er moet veranderen en de grote vervuilende bedrijven moeten gaan boeten betalen en veranderen.

Er waren veel mensen alleen bij de demonstratie en de sfeer was best wel gebroederlijk en open.
Ik ben ze gewoon gaan volgen op instagram en ben toen in een telegram groep gegaan voor alle informatie over de demonstratie. Er zijn bijeenkomsten ook inderdaad en allerlei trainingen voor hoe je moet demonstreren met arrestatie tot gevolg. Ik vind dat allemaal nog een stapje teveel dus ik doe alleen mee met de support demonstraties dusver. Je hoeft je niet officieel aan te sluiten/in te schrijven oid.

6 likes

Omdat ik persoonlijk best gevoelig ben en daadwerkelijk wetten overtreden iets is waar ikzelf wel moeite mee heb tot op heden. Vind het gewoon ergens eng. Wellicht dat ik het in de toekomst eens zou doen, maar dat lijkt me niet makkelijk ofzo.

5 likes

Ik dacht eerst gewoon hooikoorts te hebben, maar het is hooikoorts gecombineerd met een beginnende verkoudheid.
Ik vind eigenlijk dat iedereen die last van hooikoorts heeft, van verkoudheid gevrijwaard zou moeten zijn. Dat is al afgevinkt.

7 likes

Ik vond het prettig om van te voren even een soort van training te volgen (gewoon online) wat ik bij de steundemo beetje kon verwachten. Belangrijkste was dat de politie je 3x moet zeggen dat je moet gaan voordat ze echt iets mogen gaan doen.Vorderen heet dat geloof ik. Bij de demo in maart was het voor ons bij de eerste ‘hier spreekt de politie’ ook heel duidelijk dat we toen direct weggingen. Afgelopen keer heb ik zoiets niet gehoord maar zijn we gegaan toen we allemaal moe waren en naar de wc moesten.
Ik wilde eerst ook alleen gaan maar kwam erachter dat een vriendin van mij hetzelfde idee had en mijn man wilde ook mee. Maar er zijn ook best veel app-groepjes waar je je bij kan aansluiten als je dat wil. Telegram kanaal is ook handig, geeft heel veel info, ook op de dag zelf.

Ik vind het zo irritant dat mijn moeder, die prima in staat is om normale volzinnen te fabriceren, op WhatsApp altijd alleen een soort zinskernen communiceert. Vandaag past ze op bij mij thuis terwijl ik op kantoor ben en ik krijg alleen maar appjes van maximaal 3 woorden.
‘Hoe laat fles?’
‘Wasmand slaapkamer vies?’

:weary:

9 likes

hahahah herkenbaar, dat doet mijn moeder ook! :wink:

4 likes

“o.k.”

1 like

Mijn man heeft een keer twee ouders met een kind erop aangesproken, ze stonden de dieren van de kinderboerderij te voeren. Ze zeiden ‘dat maken we zelf wel uit’. Uh nee dat doe je niet?

Ik erger me aan oude mensen die denken dat (sociale) regels niet voor hun gelden. Ik stapte net de bus uit en ik zag een vrouw met een rollator die wilde instappen. Ik dacht ‘ik stap uit en vraag dan of ze hulp nodig heeft’. Maar het meisje voor me had hetzelfde idee dus vroeg of het ging lukken. Die vrouw duwt haar rollator de bus in, kijkt naar mij terwijl ik in de deuropening sta maar omdat ik volgens haar in de weg sta zegt ze ‘ja als ik even kan instappen lukt het wel’. Dus ik zeg heel bits ‘nee, u moet even wachten tot iedereen is uitgestapt en dan kunt u instappen’ en toen glipte ik er langs. Maar ze mopperde nog wel op mij. Dat je oud bent betekent het niet dat je eerder de bus in mag :@

34 likes

Ik lig lekker op mijn lig bedje in de tuin, maar er komen hele tijd dikke vette vliegen op me af en gaan op me zitten, jeetje ben ik aan het rotten of wat. :angry:

3 likes

Tieners doen dit ook. In Amsterdam (en misschien de rest van NL ook wel) heb je ook altijd van die jongere die de metro al instappen op het moment dat de deuren open gaan. Hallo mag iedereen eerst even uitstappen?!

2 likes

Oja die elleboog ik gewoon aan de kant haha, maar dat doe je bij een bejaarde niet zo snel. En zij dacht vast dat ik een onbeschofte jongere was, terwijl ik dat echt niet ben haha.

3 likes

Omg mijn moeder deed dit laatst ook en toen ik er wat van zei werd ze boos. “Ja ze kwamen uit de linkerdeur en rechts was vrij, je hoeft me niet te behandelen als een klein kind want ik ben tenslotte wel je moeder” :smiling_face_with_tear:

4 likes

Dat is wel sneu ja, ik heb ook eens gesprek gehad met een oudere vrouw die dat had meegemaakt. Maar die vroeg toen of ik haar kon helpen, ipv gewoon de rollator naar binnen te duwen.

2 likes

Mijn buurvrouw heeft zo’n getraumatiseerde hond uit RoemeniĂ« ofzo en die blaft om alles en zij gaat dan zo half in discussie met die hond :face_with_spiral_eyes: ‘ik weet dat je dit eng vind maar er is niks aan de hand’ of ‘alsjeblieft, niet doen’

7 likes

Is het Roomy?

1 like

Hahaha ik tegen onze hond: ja ik zie die man ook, dat is de buurman, die mag daar lopen, dat is zijn tuin, nee niet blaffen, rustig. Maar ik fluister dit dan in haar oor. :joy::joy::joy:

9 likes