Waar erger je je aan? #15

Er zit ook ineens 10 graden temperatuurverschil tussen gisteren en vandaag (ik hoor nu mijn biologieleraar in mijn oor roepen: je wordt niet ziek van kou!! maar hoe het dan wel zat weet ik even niet meer)

Geen verkoudheid hier maar ik heb nog steeds die eeuwige loopneus de hele tijd als ik buiten ben, echt als water loopt het eruit :tired_face:

2 likes

Ik heb geen leuke of normale foto’s van mezelf.

Ik kan voor het eerst op een dating app (10+jaar in relatie gezeten, het was ertoen niet echt). En ben zo nieuwsgierig.

Heb alleen maar foto’s met mn kinderen of zonnebril op.

En als ik ze maak zijn ze vrij geforceerd lachen :grimacing: in combi met wallen.

3 likes

Heb onstilbare trek, zo irritant

3 likes

Hooikoorts dus?

2 likes

Haha nou ja niet volgens de bloedtesten van de huisarts maar het lijkt er verdacht veel op

1 like

Huh als de klachten typisch zijn, waarom dan nog een dure bloedtest?

4 likes

Oh ja nee het is momenteel wel heel typisch qua symptomen, maar die test is alweer jaren geleden en toen was het denk ik niet zo? Maar dat weet ik eigenlijk niet eens meer precies

Geen idee ook of het iets is wat je op latere leeftijd kunt krijgen of dat het erger kan worden eigenlijk hmmm

Ja en ja op die laatste vragen :smiley: en als het reageert op allergiepillen heb je een diagnose

4 likes

Ik heb ook eens een test gedaan waaruit kwam dat ik geen hooikoorts en geen andere allergieën had, maar de laatste dagen word ik bijvoorbeeld ook wakker met rode ogen en heb ik een verstopte neus! Dus het kan! (Zei de huisarts ook)
Heb toen ook een spray (dymista) gekregen (waar ik dan helaas hoofd/oogpijn van kreeg), maar mogelijk ook een oplossing. Ik kan me vaag herinneren dat jij hier juist goed op ging? @tessel

Ja ik vind die fijn! Is wel duur (25 euro/flesje ofzo?) en er zijn ook genoeg andere opties.

1 like

Oh ja je hebt gelijk! Ik weet nog dat ik die factuur zag en dacht hmmm waar was dit dan voor? Die neusspray?! Iets van 25-30 euro :cry:

3 likes

Dat we met de vriendengroep (6 man) geen geschikte dag kunnen vinden waarop iedereen kan afspreken in OKTOBER. Ben ik de enige die niet zoveel, zover vooruit plant? Ik kan letterlijk bijna altijd wel en ben de enige met een gezin.

13 likes

Is er ook een goedkoop alternatief voor deze neusspray met dezelfde ingrediënten/werking? Ik gebruik deze namelijk al jaren (op recept) voor onverklaarbare neusklachten, maar het kost me een rib uit mijn lijf elke keer :smiling_face_with_tear:

1 like

Nee niet precies hetzelfde. Dymista heeft een lokale ontstekingsremmer en lokale antihistamine. Neussprays met alleen een ontstekingsremmer kosten geen drol en werken voor veel mensen prima

1 like

Ahh jammer. Intussen ook al zoveel neussprays, neusdruppels, allergietabletten etc geprobeerd dat ik niks anders ‘durf’ te proberen omdat de klachten gewoon echt rot zijn. Vind Dymista alleen zo vies bitter smaken (ik spuit af en toe nog wel eens verkeerd) en duur!

Ik heb in oktober en november b.v. Al wel meerdere concerten en theatervoorstellingen staan. Ook paar keren dat ik t weekend moet werken. Dat zijn dingen die je al wel wat verder van te voren plant, dus kan wel begrijpen dat mensen soms al dingen hebben staan.

Morgen zou ik met groep van 12 man voor een week naar Italië gaan. Eindstand; 2 dagen geleden worden we door eigenaren (bekende van een van de groep) gecontacteerd dat het enorm schijtweer is en dat wij de keuze hebben om te annuleren en geld terug te krijgen. Meeste mensen van de groep wilde dat, dus villa geannuleerd. Teringzuur want ik had vliegtickets al gekocht (meeste mensen zouden gaan rijden). Nu zijn we al 2 dagen bezig waar we in godsnaam morgen heen gaan. Een wil een bbq (aub), ander weer dit. Wat een tyfusgezeik :joy: heb alles behalve een vakantiegevoel.

4 likes

M’n broertje stuurde me het nieuwe liedje van Donnie en Chantal Janzen en ik wilde het eigenlijk niet eens aanklikken, maar wel gedaan en nu krijg ik het deuntje niet meer uit m’n hoofd. Echt irritant hoe catchy dat deuntje is :angry:

En nu nog uitzoeken aan welk abba liedje het deuntje van het refrein me doet denken. Ik erger me er ook aan dat ik daar niet op kom, haha

klikken op eigen risico

Spotify

7 likes

Nou er is geboekt :raising_hand_woman:t3: op naar Frankrijk

11 likes