Dat ik de bass van een feest 3 km verderop hoor. En het is ook zon feest met nederlandse artiesten dus af en toe hoor je ook nog eens dat ge Heeeeuuuuj heeuuuj.
Ik heb de laatste tijd ook wel het gevoel dat ik wat socialer moet zijn en meer onder de mensen moet komen. Mis echt een beetje een bruisend sociaal leven op het moment. En mijn vriend en ik maken dan ook vaak grappen over ons gezamenlijke gebrek aan een grote vriendenkring
Dus snap wel hoe je je voelt. Ik ben sowieso altijd op maandag vrij mocht je eens wat willen doen! Haha
Voor mijn veiligheid doe ik nooit de deur open. Er zijn veel inbraken en als ik je niet verwacht waarom zou ik dan opendoen. Tenzij het een buur is die iets wil doorgeven bijv er is brand maar waarom zou je anders zonder afspraak langskomen.
Als je bent opgegroeid in een bepaalde omgeving leer je dit wel hoor, de deur niet zomaar open doen
Voor koffie, kinderpostzegels, geld inzamelen voor een goed doel, energiemaatschappijen, glasvezel, een pakketje voor de buren, iets wat speelt in de buurt. Inbreken doe je toch niet door aan te bellen? Vindt het wel heftig om zo wantrouwend in het leven te staan. Mijn hond is ook geen fan van de bel dus dan trek ik regelmatig de stekker er uit als ik weg ga.
Dan is het toch geen inbraak? Bij een overval heb ik wel een ander beeld. Noem mij naïef maar heb nog nooit iemand gehoord die overvallen is en heb er nooit bij stilgestaan dat zoiets zou kunnen gebeuren. Dan kan je ook niet meer over straat lopen, want daar kan je misschien nog wel makkelijker overvallen worden.
Ze voelde zich er niet oke bij, reden genoeg om niet open te doen, als er echt wat is bellen ze wel op je telefoon. Ik doe ook niet altijd open gebeuren zoveel vreselijke dingen
Rabobank doet dat wel hoor.
Dit precies met dat meermaals aanbellen en boven ook zijn bij mij altijd jehova’s. Die bellen beneden overal aan. Tot iemand open doet en dan gaan ze boven per huis aanbellen.
Koffie? Ik heb gewoon een ah voor koffie. Goede doelen steun ik al ik hoef er geen nieuwe bij. Voor energiemaatschappijen wil ik dat op internet kunnen vergelijken en alle kleine letters lezen. Alleen voor een buur wil ik eventueel opendoen omdat er misschien iets aan de hand is. En er gebeuren juist overvallen doordat mensen opendoen. Heftig om zo wantrouwend in het leven te staan? Ik ben liever voorzichtig en als ik toch niets wil van de mensen die jij opnoemt die kunnen aanbellen waarom zou ik dan opendoen.
Toch niet onverwachts om kwart voor 10 ‘s avonds ![]()
Oh ik dacht iemand komt nespresso verkopen haha. Nee er komt echt niemand spontaan op de koffie, zo zijn mijn vrienden niet en ik laat je ook niet binnen als je niet eens de moeite neemt om een berichtje te sturen of het mij uitkomt. Misschien ben ik antisociaal maar in de tijd van nu waarin iedereen continue op zijn telefoon zit kun je prima vragen of het uitkomt en of ik zin heb.
Ik heb laatst een superleuke avond met twee oude vrienden gehad die samen onderweg waren en toevallig door mijn straat liepen en om half tien aanbelden. Ik doe alleen niet open als mijn huis een teringbende is ![]()
Hierom doe ik de bel uit als ik een heel weekend allen thuis ben bijvoorbeeld. Of ik doe dan het licht aan en uit maar doe niet open.
Het is dan toch een rando of een pakketbezorger voor de buren.
Dit deden 2 studiegenoten laatst ook bij mij, was zo leuk, zat me beetje eenzaam te voelen en forum in de hand tussen de verhuisdozen. Maar ik deed vooral open omdat ik dacht dat het de buur was wiens gereedschap ik had. Ik zou eigenlijk ook niet voor iedereen openen
Buurtbewoners komen bij mij wel eens spontaan op de koffie of langs om te praten over iets met de tuin ofzo. Een heeft niet eens een mobiel en doet nog alles met de huistelefoon, lol. Ik neem ook met liefde pakketjes voor de buurt aan of doneer wat aan een goed doel. Andersom doen buren dat ook voor mij, Zou het best wel aso vinden als ik merk dat buren dan expres niet open doen omdat het niet voor hun is. Zo’n ieder voor zich maatschappij. Maar wat ik zeg nooit bij stil gestaan dat mensen daar bang voor kunnen zijn. (woon btw gewoon in een grote stad, niet in een dorp ofzo)
Dat trillende spiertje in mijn bovenlip die al twee dagen irritant aan het doen is.
De agressie van sommige mensen om niets. Net was ik de hond aan het uitlaten, hij reageerde op een andere hond (was nog vrij speels) en toen werd het andere baasje helemaal boos. Ik dacht oke het type waar ik geen ruzie mee wil krijgen, trok snel de hond weg en liep verder. Vervolgens vuile k*hoer voed je hond op! Volgende keer trap ik die hond en trap ik jou er nog achteraan. En dan moet je je voorstellen dat je gewoon loopt met je kinderwagen. Snap echt niet wat mensen bezielt. Waarom zoveel haat en ook zulke intimiderende teksten naar in dit geval een vrouw.
Mensen die muziek luisteren in de bieb zonder oortjes. En dan ook nog klassieke takkeherrie. ![]()
Pff schrikken zeg! Minst leuke aan een hond is al die types waar je mee te maken krijgt. Had laatst dat een man met zijn zoontje door het park ging fietsen over het wandelpad. Ging hij van ver naar mij schreeuwen dat mijn hond aan de kant moest. Ik zei mijn hond mag hier lopen, maar jij mag hier niet fietsen. Kwam hij terugfietsen en echt zo voor mij staan 20 cm van mijn gezicht. Grote brede kerel die mij probeert te intimideren. Schreeuwen dat hij zelf wel de regels bepaalde etc. Echt wat een voorbeeld ook voor je kind ![]()