Waar erger je je aan? #15

Toch niet onverwachts om kwart voor 10 ‘s avonds :crazy_face:

4 likes

Oh ik dacht iemand komt nespresso verkopen haha. Nee er komt echt niemand spontaan op de koffie, zo zijn mijn vrienden niet en ik laat je ook niet binnen als je niet eens de moeite neemt om een berichtje te sturen of het mij uitkomt. Misschien ben ik antisociaal maar in de tijd van nu waarin iedereen continue op zijn telefoon zit kun je prima vragen of het uitkomt en of ik zin heb.

6 likes

Ik heb laatst een superleuke avond met twee oude vrienden gehad die samen onderweg waren en toevallig door mijn straat liepen en om half tien aanbelden. Ik doe alleen niet open als mijn huis een teringbende is :sweat_smile:

7 likes

Hierom doe ik de bel uit als ik een heel weekend allen thuis ben bijvoorbeeld. Of ik doe dan het licht aan en uit maar doe niet open.
Het is dan toch een rando of een pakketbezorger voor de buren.

1 like

Dit deden 2 studiegenoten laatst ook bij mij, was zo leuk, zat me beetje eenzaam te voelen en forum in de hand tussen de verhuisdozen. Maar ik deed vooral open omdat ik dacht dat het de buur was wiens gereedschap ik had. Ik zou eigenlijk ook niet voor iedereen openen

1 like

Buurtbewoners komen bij mij wel eens spontaan op de koffie of langs om te praten over iets met de tuin ofzo. Een heeft niet eens een mobiel en doet nog alles met de huistelefoon, lol. Ik neem ook met liefde pakketjes voor de buurt aan of doneer wat aan een goed doel. Andersom doen buren dat ook voor mij, Zou het best wel aso vinden als ik merk dat buren dan expres niet open doen omdat het niet voor hun is. Zo’n ieder voor zich maatschappij. Maar wat ik zeg nooit bij stil gestaan dat mensen daar bang voor kunnen zijn. (woon btw gewoon in een grote stad, niet in een dorp ofzo)

3 likes

Dat trillende spiertje in mijn bovenlip die al twee dagen irritant aan het doen is.

De agressie van sommige mensen om niets. Net was ik de hond aan het uitlaten, hij reageerde op een andere hond (was nog vrij speels) en toen werd het andere baasje helemaal boos. Ik dacht oke het type waar ik geen ruzie mee wil krijgen, trok snel de hond weg en liep verder. Vervolgens vuile k*hoer voed je hond op! Volgende keer trap ik die hond en trap ik jou er nog achteraan. En dan moet je je voorstellen dat je gewoon loopt met je kinderwagen. Snap echt niet wat mensen bezielt. Waarom zoveel haat en ook zulke intimiderende teksten naar in dit geval een vrouw.

12 likes

Mensen die muziek luisteren in de bieb zonder oortjes. En dan ook nog klassieke takkeherrie. :sob:

1 like

Pff schrikken zeg! Minst leuke aan een hond is al die types waar je mee te maken krijgt. Had laatst dat een man met zijn zoontje door het park ging fietsen over het wandelpad. Ging hij van ver naar mij schreeuwen dat mijn hond aan de kant moest. Ik zei mijn hond mag hier lopen, maar jij mag hier niet fietsen. Kwam hij terugfietsen en echt zo voor mij staan 20 cm van mijn gezicht. Grote brede kerel die mij probeert te intimideren. Schreeuwen dat hij zelf wel de regels bepaalde etc. Echt wat een voorbeeld ook voor je kind :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik wilde komen posten dat ik het hele bellen op vol volume EN op de speaker dus echt niet begrijp, dat lijkt een beetje op wat je post.

Van de week heb ik er een vrouw op aangesproken en ze heeft het gesprek gewoon niet van de speaker gehaald, zo onbeschoft. Ik hoef helemaal niet mee te luisteren met je privégesprek.

Gek genoeg gebeurt het dermate veel dat mijn leerlingen het ook in de schoolgangen doen. Ze nemen dat gewoon over van wat ze zien in het openbaar.

Edit: Hardop bellen in de supermarkt is denk ik mijn grootste irritatie en ik vang ook veel gesprekken op als ik in mijn achtertuin zit (grenst aan een wandel-/fietsroute).

8 likes

Ja en gewoon random bellen/facetimen in de klas terwijl je wil beginnen met een les?

Ik bel zelf vaak wel op de speaker, maar ben aan 1 kant slechthorend en loop dan meestal op mijn werk naar buiten richting een parkje om te telefoneren.

3 likes

Sowieso mensen die voor elke scheet videobellen :woozy_face:

8 likes

Ik heb een vriendin die alleen maar video belt en ik doe soms gewoon mn telefoon aan mijn oor als een soort protest

31 likes

Videobellen = ik heb je niet echt nodig maar wil je wel ff spreken (meestal voor onzinnige shit omdat de verveling hoog is)
Normaal bellen = shit is aan, neem eens op en gauw!!

8 likes

Videobellen voelt echt als een inbreuk op m’n privacy

19 likes

Vreselijk, dat je überhaupt al zo bent maar zeker met een kind erbij, lekker voorbeeld. Heel intimiderend is dat ook nog zo dichtbij.

Ik snap nog steeds niet waar die woede van die man bij mij zo vandaan kwam om zulke dingen te zeggen!

4 likes

Ik vraag mij dan ook altijd af weet die ander dat die op speaker staat? Je gaat er toch vanuit dat je een persoonlijk gesprek hebt en niet dat de hele wereld mee kan luisteren.

Moet nu wel aan heel iets anders denken. Ik had laatst een meid in de stiltecoupe die zei tegen de beller dat ze niet goed zat en dat ze toen begreep waarom iedereen geïrriteerd keek. Ze ging alleen niet weg en bleef gewoon doorbellen?! Dus toen zei ik er wat van. Zei ze ja maar ik hou geen hele verhalen en fluister. Stil is stil dat is niet praten! Was mijn antwoord. Toen ze iets later weg stormde als een chagrijnige puber voelde ik me helemaal een bejaarde door die uitspraak. Maar come on hoe onnozel als je zelf al zegt dat je iets doet wat niet hoort en toch doorgaan.

10 likes

Mijn moeder doet uitsluitend video bellen en dan vaak voor de gezelligheid! Ik vind het gezellig, dus sorry geen ergenis.

Wel een ergenis: mensen (oke ik ken maar 1 iemand die dit doet, maar ach) die uitsluitend met elkaar in spraakberichten communiceren en het dan gaan opnemen en luisteren als je bij ze bent!? Het voelt denk ik heel intiem en alsof je ongevraagd onderdeel bent van een gesprek waar je geen onderdeel van wil zijn.

4 likes

Haha ja, dat! Ik neem dus nooit op als ik gevideobeld word.

Kan wel zijn dat je daardoor eens iets mist. Zoals ik mijn beste vriendin die net bevallen was van haar eerste kind en me videobelde :grin:

Dat hebben we uiteraard alsnog heel snel gedaan hoor!

1 like