Dat alle leuke vacatures in Amsterdam zijn. Heb zo geen zin om daar heen te gaan elke dag met al die reistijd. Waarom kunnen die leuke bedrijven niet gewoon in Rotterdam, Utrecht, Den Haag of Breda ofzo zitten?
Nee niet persé iets heel specifieks, maar alle vacatures die me oprecht heel leuk lijken, wat aansluit op wat ik gestudeerd heb en wat ik nu doe, zitten wel vrijwel allemaal in Amsterdam.
Wat vervelend dat jij in een soortgelijke situatie zit! Het is eigenlijk ook heel raar en extra stressvol om je bezwaard te voelen voor het ziek zijn, ik doe precies hetzelfde dus weet ook helemaal hoe jij je voelt.
En natuurlijk is er geen goed antwoord op de vraag waarom je ziek bent. Omdat de griep nou eenmaal heerst in de wintermaanden? Omdat we door de pandemie en het binnen zitten minder kunnen hebben? Eigenlijk is het enige antwoord, omdat het je is overkomen en je ziek werd.
Bedankt trouwens voor je tip! Ik zal het zeker aankaarten, alleen is het lastig om te verzinnen wat een oplossing is voor de hoge werkdruk. Wij werken op afspraak met klanten en aan het einde van de dag zie ik wel dat het vrij frequent voorkomt dat ik de meeste klanten heb afgehandeld. Maar ja, hoe kaart je dat aan zonder je collegaâs voor de bus te gooien? Nou, goed⊠Het is iig iets om over na te denken.
of buiten de randstad
Toch teruggekomen uit berlijn?
Nee ik ben er nog wel! Ik ga wel de 5 weken vol maken, maar het is wel mooi geweest daarna want ik ben er niet persé gelukkiger op geworden de afgelopen weken zeg maar.
Breda is buiten de Randstad
Echt jammer dat het zo tegenviel! Kan je alleen maar aanraden het nog een keer te proberen met mooier weer! Ergens tussen eind mei en eind september kan ik je het meest aanraden, zomer in Berlijn is echt geweldig, de stad komt dan helemaal tot leven
Goh nee echt.
Ja, ik dacht, ik meld het maar even, aangezien Breda gewoon in het rijtje stond
Ik dacht net een half verdwaald pilletje tegen de misselijkheid te nemen⊠maar het blijkt nu achteraf een vochtafdrijver van mijn vriend te zijn
Wij hebben een nieuwe collega en echt iedereen spreekt haar niet Nederlandse naam verkeerd uit, in het begin verbeterde ze iedereen nog maar volgens mij heeft ze het opgegeven.
Vind dat zo lullig/aso? Doe gewoon beetje moeite om het goed uit te spreken, ik noem jou ook niet Gerrie ipv Gerda.
Ook @Junebug85 misschien weten jullie dit al lang hoor en ik weet natuurlijk ook niet hoe het bij jullie specifieke bedrijven is, maar zoân verzuimgesprek is vaak niet bedoeld om je op het matje te roepen, maar juist om te checken of er misschien niet iets groters/breder/achterliggends aan de hand is. Als er inderdaad iets als (te) hoge werkdruk meespeelt kan je werkgever daar beter nu achter komen dan wanneer je er straks uitligt door een burnout, zegmaar. Misschien dat dat idee helpt om de stress rondom het gesprek iets meer los te laten (:
Ugh never forget dat ik een paar jaar geleden in een team werkte waar een Syrische vrouw bijkwam die nog bijna geen Nederlands sprak. Mijn baas zei letterlijk: ja die naam krijg ik niet uitgesproken hoor maar zij kan toch geen Nederlands dus ik ga geen moeite doen. Ik heb vrij snel daarna ontslag genomen (niet per se hierom maar het speelde zeker mee). Zo fucking respectloos om niet gewoon even je best te doen op iemands naam.
Jaa vind het zon pure bullshit. We kunnen wel scheveningen en hottentottententententoonstelling zeggen maar een arabische naam is te moeilijk⊠pleurt op
Sommige klanken zijn toch wel echt lastig als je er niet aan gewend bent. Ik doe altijd mijn best en vraag of ik het goed uitspreek, maar soms zit er een klank in die je als Nederlander niet zo snel goed zegt. Maar andersom spreken mensen die niet opgegroeid zijn met de Nederlandse taal mijn naam ook niet goed uit, terwijl het voor NL een hele simpele naam is. Dus staan we quitte denk ik dan maar haha
Het weigeren om iemands naam uit te spreken is natuurlijk debiel, maar je kunt mensen niet kwalijk nemen als ze sommigen klanken niet goed kunnen uitspreken terwijl iemand wel zân best doet.
Awh dankjewel, dit stelt mij wel wat meer gerust!
Ik denk dat soy bedoelt dat mensen niet eens proberen hun best te doen, bijv iemand heet Abdelhakim ik zeg maar wat en zegt de ander âik noem je Mootje goed want je naam is zo moeilijk!â
Ook wordt de schoonmaakster op een plek waar ik soms kom steeds Fatima genoemd vanwege dat de vrouwen hoofddoeken hebben, maar het is elke keer een andere vrouw, nu is het een Roemeense bijv zonder hoofddoek, gewoon 0 interesse
Ik voel me ook beetje ongemakkelijk als ik voor de 6e keer moet vragen hoe ik het uitspreek maar ja, mijn ongemak stelt niets voor bij de desinteresse die die persoon anders voelt. Ik probeer het dus altijd wel maar dan hoop ik ook vergeven te worden als het me niet lukt
Ik vind dit zo irritant dat er altijd wel iemand komt met ja maaaar. Je snapt toch wel wat ik bedoel of niet. Het is voor een nederlander net zo makkelijk om soefjen te zeggen maar de meeste zeggen toch sofiejan. Als nederlander kan je heel veel klanken maken dus ik heb 0.0 medelijden met een tatta die een naam moeilijk vind