Ja ik ook, echt irritant
Je hoeft toch niet met elkaar op te trekken ook al ben je er met z’n tweeën. Alsof hij van introvert naar extravert moet omdat jij hoi zegt…
Ik vind dit echt een veel raardere reactie dan alles wat ik hiervoor gelezen heb.
Hm misschien ligt het aan mij maar die jongen zit daar rustig te zijn en te lezen en hij wordt direct ook geseksualiseerd, vond ik ook best gek. Dacht eerst dat ze samen reisden maar als ik het nog eens lees kennen ze elkaar ook niet eens?
Als ik me weer in een piepkleine parkeerplaats prop zijn het ook altijd mannen die geamuseerd staan te kijken of het me wel gaat lukken.
Het lukt me altijd. En dan druipen ze stilletjes af.
Oh VRESELIJK ook altijd als ik aan het klussen was op mn boot gingen ze zo lekker toe staan kijken, handen in de zij. Even goed bestuderen of dat allemaal wel goed gaat!!
Ik vind het hele hostelverhaal van @Sjern vrij normaal? In hostels is toch vrij gebruikelijk om contact met elkaar te zoeken (dat is mijn ervaring in ieder geval) en als je dat niet wil maak je het kenbaar/trek je je terug. Dat mag zij dan toch jammer vinden?
En dat je kunt denken; als er iets zou gebeuren is dit het moment, vind ik ook niet raar. Dat kun je toch gewoon denken als je iemand tegenkomt? En uit haar verhaal lees ik dat ze de man simpelweg een vraag heeft gesteld en meer niet.
Edit: vond het zelf altijd wel fijn als ik met 1 iemand op een kamer lag daar even contact of een praatje mee te maken. Je ligt daar toch maar met zijn tweeën en je zit dan ook meer in elkaars ruimte dan wanneer je er met zes man ligt.
Maar het IS toch ook heel anders wanneer een man dit over een vrouw zegt? Ik bedoel, er is vast ooit wel eens een vrouw geweest die een man overweldigd heeft met haar fysieke kracht en daarna aangerand heeft (of erger), maar zoiets is uiteindelijk wel vrij onwaarschijnlijk, terwijl het scenario waarin een man een vrouw overweldigd en aanrandt (of erger) helemaal niet onwaarschijnlijk is. Dus als vrouw ben je veel kwetsbaarder dan als man. Dus als vrouw een beetje flirten met een man kan ongemakkelijk zijn, maar een man zal zich niet snel fysiek bedreigd hoeven te voelen, maar als man met een vrouw flirten (in deze situatie) kan wel escaleren waarbij de vrouw vrijwel altijd het onderspit zal delven. En als vrouw weet je gewoon niet of je een grappige, flirterige man treft die prima grenzen kan respecteren, of dat je een klootzak treft die geen ‘nee’ accepteert
Dat ik nu alweer wakker ben.
Newflash: vrouwen plegen ook seksueel geweld en niet elke aanranding of verkrachting gaat gepaard met geweld. Als we het hebben over gedrag dat als ongewenst wordt ervaren al helemaal niet. Het hele idee dat een man zich niet (fysiek) bedreigd kan voelen door het gedrag van een vrouw is echt achterhaald. Edit: Ik ken alleen al uit mijn eigen omgeving een handvol verhalen van vrouwen (mezelf included) die met de kennis van nu op seksuele ervaringen terugkijken waarvan ze in ieder geval kunnen zeggen dat ze een ‘nee’ strategisch genegeerd hebben.
Wat mij betreft hoeven we het echt niet dagenlang over Sjerns post te hebben want het was volgens mij gewoon een online braindump, maar geslacht maakt echt niet uit in hoe ongewenst dat gedachtepatroon zou moeten zijn. Dan kom je er als vrouw nog lekker mee weg, was je een man geweest had je al op een of andere incel twitter gestaan omdat we de gedachtegang dan wel allemaal als ongewenst hadden herkend.
Nee daar heb je gelijk in, daar ben ik aan voorbij gegaan
Mijn rijinstructeur + op het afgesproken tijdstip komen = geen match
Dat we voor het openen van een gezamenlijke rekening nu al drie keer bij de bank zijn geweest en waarschijnlijk nog een vierde keer moeten. Eerst wordt er niet gezegd dat mijn vriend (niet Nederlands) een uitdraai van het BRP mee moet nemen, dan duurt het super lang voor zijn compliance geregeld is zonder dat we daarover geüpdate zijn, dan krijgen we een mail met instructies en als we die volgen lopen we weer vast omdat mijn vriend geen rekeningnummer heeft. Wij weer langs, moet die aanvraag er weer uit en wordt er een nieuwe aanvraag gedaan om alleen voor mij een nieuwe rekening te maken en dan kan ik hem zelf met een formulier eraan toevoegen. Maar nu staat op dat formulier dus ook weer dat we zijn rekeningnummer moeten toevoegen? En als hij die niet heeft moeten we langs komen. HOU OP MET ME. Ben echt geneigd om naar een andere bank te gaan maar ik wil ook graag duurzaam blijven bankieren en die banken vallen onder hetzelfde moederbedrijf, dus vraag me sterk af of het bij de andere bank dan efficiënter gaat…
Edit: nog maar een keer in mijn eentje langsgegaan en nu is het eindelijk gelukt.
Die mailtjes van bedrijven als Bol of Zalando. Gefeliciteerd je hebt 1837 jaar geleden je allereerste bestelling gedaan!
Oké leuk, en waar is mijn kortingscode??
Hoe dragen mensen van die open schoenen zonder bandje aan de achterkant? Pff ik heb van die slippers met zo’n brede band voor kleine stukjes in huis en in de tuin en dacht van ik ga even naar de supermarkt ermee, maar moest me echt met mn tenen vastgrijpen om die schoenen niet kwijt te raken. Zelfde met teenslippers eigenlijk.
Zoiets bedoel ik dus. Zijn mijn voeten gewoon niet geschikt ofzo of dealt iedereen die dit soort dingen draagt met dezelfde struggle? Want dan snap ik niet dat zo veel mensen ze dragen voor langere stukken dan een paar stappen haha ik doe wel weer lekker mn sneakers aan hoor. Echt irritant want ik wil ook luchtige voeten👎
Ik kan hier ook niet mee lopen. Schop ze iedere keer uit per ongeluk. Teenslipper werkt beter bij mij door de grip tussen de tenen ofzo.
Verschrikkelijk dit soort slippers. Vooral als het warm is en mijn voeten een beetje zweten glijd ik de hele slipper door. Had een keer dat ik weggleed en die band om mn enkel zat
Ik kan dit ook niet inderdaad. Ik heb sandalen van teva met een platform en archies slippers
Ik heb smalle voeten en kan hier ook echt niet op lopen. Schuif gewoon door naar voren, die band zit veel te los altijd.
Maar ik vind die met die hippe birkenstocks ook, heb daar de nepversie van maar ik schop ze elke keer per ongeluk uit
Terwijl ik mensen ook halve marathons zie lopen op die dingen