Waar erger je je aan? #15

Newflash: vrouwen plegen ook seksueel geweld en niet elke aanranding of verkrachting gaat gepaard met geweld. Als we het hebben over gedrag dat als ongewenst wordt ervaren al helemaal niet. Het hele idee dat een man zich niet (fysiek) bedreigd kan voelen door het gedrag van een vrouw is echt achterhaald. Edit: Ik ken alleen al uit mijn eigen omgeving een handvol verhalen van vrouwen (mezelf included) die met de kennis van nu op seksuele ervaringen terugkijken waarvan ze in ieder geval kunnen zeggen dat ze een ā€˜nee’ strategisch genegeerd hebben.

Wat mij betreft hoeven we het echt niet dagenlang over Sjerns post te hebben want het was volgens mij gewoon een online braindump, maar geslacht maakt echt niet uit in hoe ongewenst dat gedachtepatroon zou moeten zijn. Dan kom je er als vrouw nog lekker mee weg, was je een man geweest had je al op een of andere incel twitter gestaan omdat we de gedachtegang dan wel allemaal als ongewenst hadden herkend.

29 likes

Nee daar heb je gelijk in, daar ben ik aan voorbij gegaan

2 likes

Mijn rijinstructeur + op het afgesproken tijdstip komen = geen match

2 likes

Dat we voor het openen van een gezamenlijke rekening nu al drie keer bij de bank zijn geweest en waarschijnlijk nog een vierde keer moeten. Eerst wordt er niet gezegd dat mijn vriend (niet Nederlands) een uitdraai van het BRP mee moet nemen, dan duurt het super lang voor zijn compliance geregeld is zonder dat we daarover geüpdate zijn, dan krijgen we een mail met instructies en als we die volgen lopen we weer vast omdat mijn vriend geen rekeningnummer heeft. Wij weer langs, moet die aanvraag er weer uit en wordt er een nieuwe aanvraag gedaan om alleen voor mij een nieuwe rekening te maken en dan kan ik hem zelf met een formulier eraan toevoegen. Maar nu staat op dat formulier dus ook weer dat we zijn rekeningnummer moeten toevoegen? En als hij die niet heeft moeten we langs komen. HOU OP MET ME. Ben echt geneigd om naar een andere bank te gaan maar ik wil ook graag duurzaam blijven bankieren en die banken vallen onder hetzelfde moederbedrijf, dus vraag me sterk af of het bij de andere bank dan efficiĆ«nter gaat…

Edit: nog maar een keer in mijn eentje langsgegaan en nu is het eindelijk gelukt.

4 likes

Die mailtjes van bedrijven als Bol of Zalando. Gefeliciteerd je hebt 1837 jaar geleden je allereerste bestelling gedaan!

OkƩ leuk, en waar is mijn kortingscode??

29 likes

Hoe dragen mensen van die open schoenen zonder bandje aan de achterkant? Pff ik heb van die slippers met zo’n brede band voor kleine stukjes in huis en in de tuin en dacht van ik ga even naar de supermarkt ermee, maar moest me echt met mn tenen vastgrijpen om die schoenen niet kwijt te raken. Zelfde met teenslippers eigenlijk.

Zoiets bedoel ik dus. Zijn mijn voeten gewoon niet geschikt ofzo of dealt iedereen die dit soort dingen draagt met dezelfde struggle? Want dan snap ik niet dat zo veel mensen ze dragen voor langere stukken dan een paar stappen haha ik doe wel weer lekker mn sneakers aan hoor. Echt irritant want ik wil ook luchtige voetenšŸ‘Ž

7 likes

Ik kan hier ook niet mee lopen. Schop ze iedere keer uit per ongeluk. Teenslipper werkt beter bij mij door de grip tussen de tenen ofzo.

1 like

Verschrikkelijk dit soort slippers. Vooral als het warm is en mijn voeten een beetje zweten glijd ik de hele slipper door. Had een keer dat ik weggleed en die band om mn enkel zat :sob:

7 likes

Ik kan dit ook niet inderdaad. Ik heb sandalen van teva met een platform en archies slippers

3 likes

Ik heb smalle voeten en kan hier ook echt niet op lopen. Schuif gewoon door naar voren, die band zit veel te los altijd.

3 likes

Maar ik vind die met die hippe birkenstocks ook, heb daar de nepversie van maar ik schop ze elke keer per ongeluk uit
Terwijl ik mensen ook halve marathons zie lopen op die dingen

1 like

Ja dat is niet handig idd. Ik heb dat ook wel maar had met deze juist dat ik met moeite mn voet erin kreeg dus sloot super aan en dan loop ik drie stappen en moet ik allerlei trucs met mn tenen doen om hem aan te houden haha snap niks van het concept van deze schoenen

@Gelatelli ja snap ik ook niet haha

1 like

Heb je het bandje van die tevas dan niet te strak? Ik had eerst ook altijd een blaar of schuurplek bij mijn kleine teen maar sinds iemand tegen me zei dat de truc is om dat bandje vrij los te doen heb ik nergens meer last van. Mijn voeten blijven ook gewoon op hun plek dus het gaat ook niet schuiven ofzo ondanks dat het dus niet strak aansluit

4 likes

Ik heb dit met alle sandalen/ schoenen met bandjes bij m’n tenen. Echt een soort prinses op de erwt maar dan met sandalen/ strappy pumps. Heel m’n voeten open.

2 likes

Deze zijn ook gewoon slecht voor je voeten want je tenen moeten steeds druk uitoefenen zodat je niet gaat glijden, gaat automatisch zonder dat mensen er stil bij staan. Dan kun je beter zulke maar dan met een mini randje bij de tenen hebben. Op birckenstocks kan ik echt de hele dag door lopen, door dat randje dus. Denk eens 25 km in Spanje, en op zulke die jij post kan ik niet eens 5 min lopen.

2 likes

ā€˜hier heb je 2,50 korting die je op de meeste producten niet kunt toepassen maar al helemaal niet op wat je daadwerkelijk wilt. Groetjes Bol’

:triumph:

1 like

Bij een minimumbedrag van 300 pleuro

3 likes

Ik moet mijn birkies elke zomer weer opnieuw inlopen, heb wel eens tot aan blaren onder mijn voorvoet doorgelopen. Maar dat is meestal 1x en daarna zitten ze als pantoffeltjes

3 likes

Doet het in het begin bij mij inderdaad ook altijd, maar het is echt even inlopen. Het is ook gewoon droge kurk, maar door je zweet (iel) worden ze wat soepeler

4 likes

Ohh zo had ik laatst iemand in de trein. Die wilde per se ons voor laten gaan maar wij hadden gewoon even tijd nodig om alle bagage uit het bovenrek te pakken, backpack weer vast te zetten etc. Dus heel lange rij achter die man omdat hij ons voor wilde laten terwijl wij gewoon in zo’n vierzits stonden en iedereen erlangs kon :woman_shrugging:t2:

4 likes