Waar erger je je aan? #15

Mijn nachtmerrie

6 likes

Ik woon nu 10+ jaar ergens waar op zondag de supermarkten en winkels dicht zijn, en ik vind het nog steeds kut :sob:

4 likes

Ik zit echt te wachten tot ze dat zakje kaas leeg strooit maar helaas

4 likes

Ik volg haar niet, maar wat ik soms voorbij zie komen van haar na de breakup is zo fascinerend/apart. Dat ze namen van accounts op haar gezicht schrijft tijdens livestreams

4 likes

Wat een rare shit onder deze tiktok bij 'topvideo’s van vandaag"

Of komt dit omdat ik geen tiktok heb :thinking:

1 like

ik kom net echt van een kutfeest vandaan en voel me ook nog kut over mezelf waarom zijn mannen toch zo kut

2 likes

Ik heb slecht geslapen, heb keelpijn en een volle neus en mn huid is zo droog als kurk door mn peeling. En ik moet een halfuur eerder beginnen op werk. Gatver.

3 likes

Zo te zien is dit een impopulaire mening, maar ik vind het juist wel prettig dat in mijn omgeving niet alles te krijgen (beperkte Thuisbezorgd-opties, geen flitsbezorgers) is en de winkels niet 7 dagen per week open zijn. Op de een of andere manier geeft het rust.
In deze omgeving (ook biblebelt) is zondag echt een andere dag dan de andere 6. Echt een dag om even op te laden. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen juist een soort nachtmerrie is :smile:

15 likes

Ik heb in december mn volledige eigen risico moeten betalen en nu weer - voor een behandeling die alleen in december en januari liep. Echt zo kut getimed, en zo zuur.
En dan is het blijkbaar niet eens volledig gedekt dus moet er ook nog een bedrag bovenop betalen.

Oh ik heb dit ook… in november gestart met een medisch traject dus die lekker helemaal zelf betaald en nu zometeen weer :face_exhaling:

Ja is echt zuur he :frowning:

Als een behandeling start in jaar x en het loopt door in jaar x+1, dan hoef je toch maar 1 keer eigen risico te betalen normaal gesproken? Ik dacht dat het ziekenhuis dat een keer tegen me zei, dat je niet twee keer eigen risico betaalt in zulke situaties.

1 like

Ja ik vond het ook altijd wel wat hebben dat hier op zondag niets open was! De stad had altijd zo’n heerlijke sfeer, lekker rustig en nu is de zondag alsof het een zaterdag is. Waarschijnlijk nu ik het eenmaal gewend ben zou ik niet meer terugkunnen hoor, mijn vriendin uit de randstad was ook steevast aan het haten. Martin Bril schreef er ooit een column over

2 likes

Zover ik begrepen heb start het gewoon elk jaar opnieuw. Dus in 2022 heb ik mijn eigen risico eind van het jaar pas gebruikt en net niet helemaal opgemaakt en begin ik nu weer op 0… maar moet de rekening nog krijgen, dus gaan het zien binnenkort.

2 likes

Als je 1 behandeling, dus 1 dbc/zorgproduct, gebruikt, betaal je daar maar 1x eigen risico voor. Bijvoorbeeld als je je been breekt in december, maar in januari nog terugkomt voor de gipskamer en nacontrole.
Maar de meeste dbc’s lopen 3 maanden, en als je daarna terugkomt (bijvoorbeeld je komt eens per jaar op controle bij de cardioloog voor je pacemaker), wordt er een nieuwe dbc geopend en betaal je opnieuw eigen risico. Terwijl het in feite dezelfde behandeling is (die pacemaker is nog steeds hetzelfde).

5 likes

Ahh ja zo klinkt het logisch idd, die afkorting komt me ook bekend voor in het verhaal van het ziekenhuis haha

1 like

Familieleden die steevast op de huistelefoon blijven bellen. En dan vooral midden op de dag op een doordeweekse dag terwijl ze weten dat er dan niemand thuis is.

Ja bij mij is het ook een traject met meerdere afspraken, dus ze zullen het wel als bovenstaande uitleg hebben geregeld. Heel jammer voor mijn bankrekening wel haha

1 like

Ik kom elke week in het ziekenhuis voor therapie, en het koffievrouwtje ā€œkentā€ mij daardoor. Alleen is ze er nu al een paar weken niet dus betaal ik de volle prijs voor cappuccino ipv personeelskorting :joy:

21 likes

Haha ja ik woon nog thuis bij m’n ouders en die hebben er voor de zekerheid nog een. Vooral voor als er iets met m’n oma’s is. Maar vervolgens gaan tantes en ooms (die dus gewoon een iPhone hebben) ook op de huistelefoon bellen en dan zijn ze beledigd als je niet opneemt.

1 like