Waar erger je je aan? #15

Ja is echt zuur he :frowning:

Als een behandeling start in jaar x en het loopt door in jaar x+1, dan hoef je toch maar 1 keer eigen risico te betalen normaal gesproken? Ik dacht dat het ziekenhuis dat een keer tegen me zei, dat je niet twee keer eigen risico betaalt in zulke situaties.

1 like

Ja ik vond het ook altijd wel wat hebben dat hier op zondag niets open was! De stad had altijd zo’n heerlijke sfeer, lekker rustig en nu is de zondag alsof het een zaterdag is. Waarschijnlijk nu ik het eenmaal gewend ben zou ik niet meer terugkunnen hoor, mijn vriendin uit de randstad was ook steevast aan het haten. Martin Bril schreef er ooit een column over

2 likes

Zover ik begrepen heb start het gewoon elk jaar opnieuw. Dus in 2022 heb ik mijn eigen risico eind van het jaar pas gebruikt en net niet helemaal opgemaakt en begin ik nu weer op 0
 maar moet de rekening nog krijgen, dus gaan het zien binnenkort.

2 likes

Als je 1 behandeling, dus 1 dbc/zorgproduct, gebruikt, betaal je daar maar 1x eigen risico voor. Bijvoorbeeld als je je been breekt in december, maar in januari nog terugkomt voor de gipskamer en nacontrole.
Maar de meeste dbc’s lopen 3 maanden, en als je daarna terugkomt (bijvoorbeeld je komt eens per jaar op controle bij de cardioloog voor je pacemaker), wordt er een nieuwe dbc geopend en betaal je opnieuw eigen risico. Terwijl het in feite dezelfde behandeling is (die pacemaker is nog steeds hetzelfde).

5 likes

Ahh ja zo klinkt het logisch idd, die afkorting komt me ook bekend voor in het verhaal van het ziekenhuis haha

1 like

Familieleden die steevast op de huistelefoon blijven bellen. En dan vooral midden op de dag op een doordeweekse dag terwijl ze weten dat er dan niemand thuis is.

Ja bij mij is het ook een traject met meerdere afspraken, dus ze zullen het wel als bovenstaande uitleg hebben geregeld. Heel jammer voor mijn bankrekening wel haha

1 like

Ik kom elke week in het ziekenhuis voor therapie, en het koffievrouwtje “kent” mij daardoor. Alleen is ze er nu al een paar weken niet dus betaal ik de volle prijs voor cappuccino ipv personeelskorting :joy:

21 likes

Haha ja ik woon nog thuis bij m’n ouders en die hebben er voor de zekerheid nog een. Vooral voor als er iets met m’n oma’s is. Maar vervolgens gaan tantes en ooms (die dus gewoon een iPhone hebben) ook op de huistelefoon bellen en dan zijn ze beledigd als je niet opneemt.

1 like

Ik heb van die Estrid mesjes besteld, was er echt tevreden over maar nu heb ik een batch met mesjes waarvan de gel rand zo dik is dat als ik over mijn huid ga er precies niks wordt geschoren. Ik heb net met gevaar voor eigen leven, want scherp zijn ze wel die gellaag er af lopen boenen.

2 likes

Wanneer ik een autoweg lopend of fietsend wil oversteken maar geen voorrang heb, word ik soms toch voorgelaten. Vaak zwaait de automobilist dan zo ongeduldig dat ik voor mag.
Van mij hoeft het dan niet meer. Ik raak zo geïrriteerd van zo’n dwingend zwaaiend handje, dat ik liever gewoon 1 minuut wacht.

27 likes

Vooral wanneer ze niet het verkeersinzicht hebben dat er achter hun auto echt ZAT ruimte is voor mij om over te steken.

11 likes

Bouwwerkzaamheden aan de (tijdelijke) woning waar ik in zit. Dacht dat de renovatie aan deze kant van het gebouw al klaar was. Maar nee, als ik net op vrijdagmiddag (ongeveer het enige moment doordeweeks dat ik thuis ben) rustig op de bank wil zitten wordt er aan twee kanten gehamerd en staan die mensen ook nog voor m’n raam te koekeloeren :mad: laat me gvd met rust

1 like

Omg ja precies. Ik ga dan ook demonstratief niet oversteken en dan kijken ze heel geĂŻrriteerd haha

4 likes

Lol ik dacht altijd dat ze dat handje aardig bedoelden!

6 likes

Er is denk wel een verschil in handjes? Ik doe (vind ik zelf) altijd een heel aardig rustig gebaar zo van ‘joh kom maar loop maar door, geen haast ik wacht rustig’ maar je hebt ook wel mensen met zo’n gehaast wapperhandje dat meer ‘HUP HUP LOPEN KRENG IK STA HIER VOOR JOU TE WACHTEN HE’ zegt.

10 likes

Wow wel alleen in combinatie met een aanmatigend handje toch?
Stoppen voor een voetganger/fietser vind ik altijd wel netjes, zeker als het zeikregent of als je daardoor net niet hoeft te stoppen met je fiets en in een keer door kan rijden

Ja en @iloveblush dit ook. Soms dan kom je in zo’n impasse dat de voetganger/fietser denkt stop je? en dan is een handgebaar toch prima, inderdaad zo’n rustige vloeiende beweging van “after you”

13 likes

Maar dat kan nooit, ik sta altijd al bijna stil als een automobilist ineens besluit dat ik tĂłch door mag fietsen. En dan moet ik ineens extra hard trappen om weer op gang te komen. Sta dan liever even helemaal stil daarna weer normaal op te kunnen stappen.

19 likes

Nee eigenlijk sowieso als een automobilist voorrang heeft en geen achterliggers heeft, rij gewoon door. Remmen ze om rustig de rotonde op te rijden of laten ze je voor? Je weet het pas als jullie allebei al bijna stilstaan. Als ze gewoon waren doorgereden was ik eerder aan de overkant.

10 likes