Waar erger je je aan? #15

er liep net iemand langs en die ging nu hulp halen om alles op zij te zetten :partying_face: Duwen durfde ik niet want dan zou alles de trap af vallen (smalle overloop) en dan was ik verder van huis.

Ik belde mijn afspraak en het klonk voor mijn gevoel als een hele vreemde smoes :joy::joy:

7 likes

Lekker veilig ook

5 likes

Ja en eerlijk, soms is de constatering dat werk gewoon werk is & je plezier moet halen uit andere dingen. Ik vind de vibe van ‘echt mijn roeping’ en werk moet fantastisch zijn echt vervelend. Ik baal altijd op maandagochtend dat ik weer moet werken als de wekker gaat.

22 likes

Ik had gewoon geduwd, het is ook jouw vluchtroute in geval van nood.

Sowieso niet geheel netjes dat ze dat op deze manier doen.

2 likes

@Nox het is gelukkig snel opgelost en ik ben weer vrij :grin: Ze hadden niet door dat er mensen thuis waren, dus kan gebeuren. Ik heb wel even gevraagd of ze de deuren vrij kunnen houden.

4 likes

Maar het een sluit het ander niet uit toch? Bedoel te zeggen je kan plezier uit je werk halen, maar nog steeds balen als je op maandag moet werken.

Tuurlijk hoeven we niet allemaal onze roeping of passie te hebben gevonden en hoeft werk niet altijd regenbogen en eenhoorns te zijn, maar het lijkt mij toch wel belangrijk dat je het iig naar je zin hebt, aangezien je er toch aardig wat tijd door moet brengen.

1 like

Ik heb een super leuke baan, maar kijk er elke week weer tegen op om te beginnen en kan niet wachten tot ik met pensioen kan of dat ik mijn loon wat ik nu krijg in 3 dagen kan verdienen ipv 5.

21 likes

Hier heel erg mee eens.
Ik werk al 17 jaar fulltime inmiddels, en heb nog nooit een baan gehad waarbij ik dacht ‘dit is geweldig’, meer ‘ik leer hier veel en ik heb het naar mijn zin, en ik kan er mijn huur en wat leuke dingen mee betalen, dus dit is prima’.
Ik ga wel binnenkort aan een baan beginnen waarbij ik verwacht meer binding met het bedrijf te hebben, want tot nu toe ben ik overal maar soort van ingerold of heb ik bij bureaus gewerkt waarbij ik de klanten gewoon toegewezen kreeg, en nu heb ik echt specifiek hier gesolliciteerd omdat ik er heel graag wilde werken. Maar ik verwacht nog steeds niet dat ik alle 38u (of meer) per week jubelend op kantoor ga zitten. Ik werk om te leven, niet andersom.
Maar ik ben ook echt niet ambitieus. Zolang ik het het grootste deel van de tijd naar mijn zin heb en vooral zolang ik nieuwe dingen blijf leren, vind ik het prima. Ik hoef niet per se een hogere functie (al zal ik hem zeker pakken als ik de kans krijg en ik het gevoel heb dat ik hem verdien) en ik wil al helemaal geen leidinggevende worden oid.

22 likes

Hahah janken zeg, mijn leeftijd is 69 jaar + 9 maanden. Hopen dat ik dat maar ga halen dan =’)

2 likes

Ik heb nog zoveel afwas maar ik doe het gewoon niet. Ik heb al drie keer tegen mezelf gezegd dat ik echt niet alles hoef te doen vanavond maar ik kom gewoon niet in beweging

2 likes

Het loopt niet weg. En als het wegloopt dan staat de afwas er inderdaad te lang

7 likes

Hahahaha
Ik heb gisteren het bestek en de glazen gedaan, vandaag de borden, morgen de pannen. En dan is alles weer goed

5 likes

Zeg tegen jezelf dat je maar 1 bord hoeft af te wassen en dan weer mag stoppen, waarschijnlijk denk je dan na dat ene bord ‘ja nu sta ik toch dus dan doe ik die andere borden ook meteen ff’, of misschien ben ik alleen zo’n drol bij wie dat zo werkt.

5 likes

Hahaha ja het is gelukt precies op die manier! Ik had een etentje (gourmet) en dan is het altijd zo’n ontplofte bende en ik heb maar een klein keukentje dus kan niet alles tegelijk afwassen. Maar nu is het bijna klaar

3 likes

Nou je mag het de eerste maanden ook vet kut vinden. Ik sliep alleen maar als ik thuis kwam

11 likes

Te lang gewacht met bestellen waardoor picnic nu net dat ene product niet meer leverbaar heeft waarvoor ik eigenlijk die hele bestelling wilde plaatsen.

1 like

Wat is dat toch met mensen in de sportschool die de krachtapparaten eeuwen in beslag nemen? Er zijn telkens hier meerdere mensen die op de legpress, arm curl en chestpress gaan zitten, 1 move doen en vervolgens een kwartier of nog langer voor zich uit zitten te staren zonder iets te doen. Dan doen ze weer een beweging en gebeurt weer hetzelfde. Het is ook niet dat ze praten ofzo met elkaar, ze kijken ofwel voor zich uit of op hun telefoon.
Ik heb net serieus een uur gewacht voordat ik op de legpress kon. Die meid bleef maar zitten koekeloere. Vorige week heb ik gevraagd of ze al klaar was (toen zat ze al zeker 10 minuten op haar telefoon te kijken), maar toen kreeg ik nog een grote mond ook. Echt ga weg man. Prima dat je pauze neemt tussen je sets maar toch niet na elke beweging joh. Die lui zitten dus echt meer stil dan dat ze bewegen. Lekker effectief

13 likes

Jaaa vooral die mensen die dan uitgebreide instagramsessie op het apparaat gaan houden :angry: zo aso

5 likes

Ik moet nog 37 jaar werken :sob:

3 likes

Ik erger ik mij aan de podcast van Geraldine en Gwen. Gwen lijkt het altijd eens te zijn met degene die zij interviewt, nooit een kritisch geluid. En doet of ze oohhh zo bijzonder en awkward is dat ik het gewoon niet meer geloof. Zoals een keer dat ze zei dat ze met een string een brand had veroorzaakt in huis, ze altijd bij etentjes betaalt omdat ze het moment van betalen zoooo ongemakkelijk vindt.

En Geraldine met al haar seksverhalen, ik geloof bijna niet dat dat allemaal is gebeurd.

1 like