Hier heel erg mee eens.
Ik werk al 17 jaar fulltime inmiddels, en heb nog nooit een baan gehad waarbij ik dacht ‘dit is geweldig’, meer ‘ik leer hier veel en ik heb het naar mijn zin, en ik kan er mijn huur en wat leuke dingen mee betalen, dus dit is prima’.
Ik ga wel binnenkort aan een baan beginnen waarbij ik verwacht meer binding met het bedrijf te hebben, want tot nu toe ben ik overal maar soort van ingerold of heb ik bij bureaus gewerkt waarbij ik de klanten gewoon toegewezen kreeg, en nu heb ik echt specifiek hier gesolliciteerd omdat ik er heel graag wilde werken. Maar ik verwacht nog steeds niet dat ik alle 38u (of meer) per week jubelend op kantoor ga zitten. Ik werk om te leven, niet andersom.
Maar ik ben ook echt niet ambitieus. Zolang ik het het grootste deel van de tijd naar mijn zin heb en vooral zolang ik nieuwe dingen blijf leren, vind ik het prima. Ik hoef niet per se een hogere functie (al zal ik hem zeker pakken als ik de kans krijg en ik het gevoel heb dat ik hem verdien) en ik wil al helemaal geen leidinggevende worden oid.