Waar erger je je aan? #15

Niet leuk! Ongevraagde tip: als je walnoten hebt… probeer eens flink met een walnoot over de krassen te wrijven. Dit heeft mij wel goed geholpen op :eek: momenten.
Op een of andere manier doet de olie daaruit iets.
Je zou een stukje kunnen proberen, áls het werkt is het veel beter dan schuren en lakken.

1 like

Nouja het probleem in NL is een beetje dat ook dit niet te betalen is voor alleenstaanden. Voor de grap even gekeken wat voor hypotheek je kan krijgen met een modaal inkomen (iets wat de meeste starters al niet eens verdienen): 168.000 euro. Appartementen van 45 m2 beginnen ongeveer vanaf 225.000 in mijn stad. Denk dat er genoeg mensen zijn die heel graag in een appartement van dat formaat zouden willen wonen maar ook dat kan vaak niet

19 likes

Dat ontken ik ook niet, ik ben het alleen met @instantramen eens dat het goed zou zijn als mensen niet alleen maar groter en meer zouden willen en dat er een cultuurverandering nodig is.

Ik huur trouwens en heb teringveel geluk gehad dat ik dit heb kunnen vinden. Waar ik woon is het ook allang niet makkelijk of goedkoop (meer).

2 likes

Met de noot in schil, het nootje uit de walnoot? Zo veel vragen :stuck_out_tongue:

2 likes

met blote noot!

9 likes

Ik scrolde hierlangs en moest zo hard lachen.

1 like

Hahaha ik vind dit heel leuk klinken

5 likes

dAn VeRhUis jE tOcH LekKeR NaAr ScHuBbeKutTeVeEn?!?!?!!!1

1 like

Dit is toch een beetje toondoof als de meeste starters überhaupt niet voor een appartement in aanmerking komen en veelal met huisgenoten of in een kleine studio wonen.

24 likes

Volgens mij probeert mijn trap me te vermoorden. Blijf zo vaak haken met een trui of wijde broek.

3 likes

Nou dit. In al die ‘je kunt met minder hoe durf je te dromen’ of ‘ik doe het prima met minder zo kan het ook’ posts wordt vaak vergeten dat er superveel onderling verschil zit tussen jongeren. Alsof hordes mensen hun neus ophalen voor studio’s en appartementen die je zo kunt betreden en de hele dag zitten te funda’en op tweekappers die ze niet kunnen betalen en daarom naar een woonprotest gaan. Edit: Waarbij het enige aan te merken op die vrouw van het woonprotest is dat het gek is dat verhalen van mensen met spaargeld, garantstaande ouders en goede salarissen op zoek naar luxe woningen zo’n protest domineren. Want die komen er wel.

12 likes

Zolang ik geen villa met zwembad heb demonstreer ik de Kalverstraat door hoor!

1 like

Mensen willen niet alleen maar groter en meer, de wooncrisis in Nederland nu gaat erover dat mensen the bare minimum willen en dat voor veel te veel mensen op het moment onmogelijk is. Dit is echt een andere discussie

11 likes

Dat is omdat je weigert nuance te zien denk ik? Niemand zegt dat het doodnormaal is.

6 likes

Het zijn twee verschillende discussies, zoals ik al zei ontken ik niet dat de woningmarkt verrot is.

Ik (en volgens mij @instantramen ook) reageerde op die vrouw in haar eentje een tussenwoning of 2-onder-1 kap woning wilde, dat is gewoon onzinnig in welke woningmarkt dan ook.

3 likes

Nou nee dat vind ik niet, maar ik vind de focus leggen op 1 zo’n punt totaal voorbijgaan aan het daadwerkelijke probleem waar we het veel dringender over moeten hebben

7 likes

Ik ben het hier eigenlijk wel me eens. Je mag dromen en dat hoeft niet realistisch te zijn. Maar de werkelijkheid is dat dit veel mensen niet voorbehouden is. En dat is al heel lang zo. Als ik de oma van mijn vriend hoor, woonden ze op halve etages met gezinnen door de woningnood in de jaren 50. Zal vast per regio verschillen, maar een twee-onder-een kap of rijtjeshuis is over het algemeen niet ‘gemiddeld’. Bovendien ook maar goed ook, want als we iedereen willen behuizen, gaan we het niet redden met alleen maar grote huizen.

Blijft wel feit dat Hugo de Jonge echt een stupide opmerking maakt. Ongeacht de vraag of de context daarvan. Het is nu niet eens mogelijk om een studio te kopen als starter. Laat staan een instapwoning.

2 likes

Nee, het wordt niet als volledig abnormaal gezien om zoiets te willen. Dat is volgens mij iets anders. De ene 25-jarige is gewoon de andere niet. Je hebt gewoon een groep (en zij behoort daar denk ik toe) die het financieel heel goed heeft, maar door schaarste en woonwensen de hele tijd achter het net vist terwijl die droomwoning in prijs stijgt. Hartstikke sneu, verder niet heel boeiend en ik vind leeftijd in die zin irrelevant. Een tweekapper is een luxeproduct en een dertiger heeft ook geen tweekapper nodig. Waarom moet ik er wat van vinden als een 20 jarige in de basis fors kan financieren en een rijtjeshuis verlangt en baalt als dat niet lukt?

5 likes

Ik denk dat je het je dan verkeerd herinnert want deze twintiger is een verwend nest en heeft een jaar lang het huizentopic volgejankt met als woonwens een veel te ruime eengezinswoning op mijn 25ste nog wel😂

Ik denk wel dat het in deze markt handig is om iets van consessies te doen als het maar niet blijft lukken, maar dat lijkt me common sense.

6 likes

Hugo de jonge: maakt ongelooflijk misplaatste kutgrap

Ff forum: ja kut MAAR DIE CHICK VAN 25 WIL EEN RIJTJESHUIS IS ZE HELEMAAL GEK GEWORDEN

76 likes