Idd zoals Pastelzwart al zegt idd wol/breiwinkels. Waarschijnlijk ben je al blij áls je een exemplaar aantreft, maar mocht je een Gleener tegenkomen, dan die kopen.
Mannen die vinden dat je moet lachen.
Dit is al genoeg
Dit is al voldoende
Korter!
Huh, waarom zou je dat uberhaupt zeggen? Nog nooit gehoord!
Dat iedereen valt over die, domme, opmerking van De Jonge tegen dat meisje over een koophuis, maar dat niemand kennelijk gezien heeft dat ze in het interview met RTL zegt dat ze een tussenwoning of 2-onder-1 kap prima vindt.
Ik wil de opmerking van De Jonge absoluut niet goedpraten, was echt niet slim van hem om dat te zeggen, maar als 25-jarige starter zeggen dat je een tussenwoning of 2-onder-1-kap wil, vind ik nou ook niet getuigen van veel realiteitszin…
Alleen is zij geen minister van volkshuisvesting dus logisch toch dat dat minder nieuwswaardig is
Ja plus wat wil je, dat iedereen zich daar over gaat opwinden? Lijkt me irrelevant voor die hele grap en situatie
Is een tussenwoning op je 25e zoveel gevraagd dan? Een gewoon rijtjeshuis?
Ja dan mag je alleen in een bezemkast van max 25 vierkante meter
@Evenveel
Dat snap ik, maar daarom erger ik me er nog wel aan. Ik kan er gewoon niet zo lekker tegen als iemand van 25/een starter zegt joh ik wil een tussenwoning en dan verbaast zijn dat dit niet gaat.
Ik denk namelijk als meer mensen dat interview met haar gezien zouden hebben, minder zouden vallen over die opmerking van de minister en misschien dan wel hetzelfde zegt/denkt. Nogmaals, ik praat niet goed dat ie het gezegd heeft, want ik vind het absoluut niet kunnen dat je tegen iemand zegt ‘ga maar op zoek naar een rijke vent’. Is ten alle tijden misplaats en laat ook aboluut zien dat hij volgens mij geen idee heeft van wat er nou precies speelt.
@tessel In mijn beleving is wel ja. Ik kan me niet herinneren dat ik toen ik 25 was en ik eens ging kijken wat een huis kost er tussewoningen waren die ik toen in mijn eentje had kunnen betalen. En dan heb ik het over 7 jaar geleden, dus nog voor de gekte.
Mand
Dat je bij kopen zonder kijken op de bank zit en denkt “verwend nest wil je ook nog een bad/garage/uitbouw” a la, maar in dit geval vind ik het - nogmaals - irrelevant.
Als je een baan hebt, zou je toch eigenlijk wel een gewoon huis moeten kunnen betalen? Danwel koop of (uitgebreidere) sociale huur. Dat is nu natuurlijk niet mogelijk, maar dat lijkt me wel iets dat we als samenleving na zouden moeten streven.
Vind het juist onzin als mensen hierover vallen. Ik werkte op mijn 25ste al vier jaar >32u, had een stevige spaarrekening en een inkomen waarmee je enkele jaren eerder een vrij luxe woning kon kopen. Heel raar is het dan toch niet om dat ook te willen?
Hoe durf je woongenot te verwachten op je 25e
Dat ben ik ook helemaal met je eens en ik vind het ook belachelijk dat je tegenwoordig niet eens meer alleen kan kopen (of huren, want die prijzen zijn ook belachelijk). Waar het mij alleen om ging is dat ik het bijzonder vind dat je als starter zegt dat je een tussenwoning of 2-onder-1-kap wil. Iets wat, in mijn ogen, ook in een normale woningmarkt al niet als iets normaals gezien werd.
Als ik in mijn omgeving kijk en zie wie er rond hun 25e een huis gekocht hebben zijn dit allemaal appartementen, omdat toendertijd een tussenwoning of 2-onder-1-kap er ook niet was voor een starter. En dan heb ik het niet over 1 of 2 jaar geleden, maar tussen de 7 en 15 jaar geleden.
Waar ik mee wil zeggen, hoe realistisch is het om uberhaupt als 25 jarige starter het over zulk type woningen te hebben. En ik zeg nergens dat iemand geen woongenot mag verwachten, die woorden worden mij nu in de mond gelegd. Iedereen heeft recht op woongenot en een betaalbare woning.
Laat ik nogmaals benadrukken dat ik het echt absoluut niet vind kunnen wat De Jonge gezegd heeft en ik het alleen maar toejuich dat hij er direct op aangesproken is en ik me ook niet erger aan die ophef erover.
Stel je niet aan, ik maak een grapje tegenover @Shaaar, niemand legt je woorden in de mond.
Het gaat mij er totaal niet om wat mensen daadwerkelijk gekocht hebben en wanneer, maar dat ik vind dat het haalbaar zou moeten zijn en ik snap niet wat je leeftijd daar aan afdoet. Er zijn bepaalde dingen niet voor iedereen haalbaar zijn (zo’n dikke villa aan het Museumplein bijv) maar een tussenwoning lijkt mij iets dat juist wel haalbaar zou moeten zijn als starter.
Hoezo vind je dat we tussen de 7 en 15 jaar geleden wel een “normale woningmarkt” hadden?