Waar erger je je aan? #15

ff mn zegje erover doen maar het is ook wel een beetje een nederlands probleem denk ik dat zoveel mensen opgroeien/leven met het idee dat ze recht hebben op een groot huis met voor en achtertuin en een balkon en dichtbij een school en dichtbij een park en een eigen parkeerplaats en het liefst nóg een parkeerplaats en en en

onafhankelijk van leeftijd/inkomen/staat van de huizenmarkt

10 likes

Dat is precies het probleem. Dat een tussenwoning niet meer reeel is voor voltijd werkenden wanneer ze alleen zijn. Wie is nu gek: zij of de huizenmarkt?

Ik vind het bij de beesten af dat een studio of kamer niet betaalbaar is voor singles die al jarenlang werken (of net werken…) en 5+k verdienen (maar geen eigen geld, jubeltonnen, erfernissen, rijke ouders, rijke partner hebben). Uberhaupt dat je dan naar een kamer moet wtf.

(Een best gezellige studio voor 1 iemand, maar je moet wel 5,5K per maand verdienen: Je bent bijna op de pagina die je zoekt [funda] koekoek(straat) indeed)

20 likes

ja op zich leuk argument maar het heeft echt niets te maken met wat ik probeerde te zeggen

het feit dat het hebben van een bepaald type eensgezins(tussen/2 onder 1) woning zo verankerd is als ideaal in de NL cultuur (en ook andere, dat zeker) is

1/ totaal niet duurzaam: vaak ten koste van natuur, veel meer afhankelijkheid van auto, veel hoger gebruik dan veel andere woonvormen
2/ heeft veel ruimte weggenomen voor andere soorten woonvesting die hard nodig is
3/ voor oersaaie wijken en steden gezorgd
4/ op zich al een classistisch idee

wil niet zeggen dat iedereen per direct in een grote flat met kleine appartementen moet gaan wonen, maar ben er wel van overtuigd dat deze dominantie op den duur onhoudbaar is. en dat ik daarom hoop dat er een cultuurverandering gaat plaatsvinden waardoor er anders tegen huisvesting aangekeken wordt.

17 likes

Maar echt. Mensen zijn altijd verbaasd dat ik op ‘maar’ 45m2 woon. Waarom zou ik meer nodig hebben in mijn eentje? Een extra werkkamer zou eventueel nog fijn zijn, maar gaat ook al sinds maart 2020 prima zonder :woman_shrugging:t3:

3 likes

Niet leuk! Ongevraagde tip: als je walnoten hebt… probeer eens flink met een walnoot over de krassen te wrijven. Dit heeft mij wel goed geholpen op :eek: momenten.
Op een of andere manier doet de olie daaruit iets.
Je zou een stukje kunnen proberen, áls het werkt is het veel beter dan schuren en lakken.

1 like

Nouja het probleem in NL is een beetje dat ook dit niet te betalen is voor alleenstaanden. Voor de grap even gekeken wat voor hypotheek je kan krijgen met een modaal inkomen (iets wat de meeste starters al niet eens verdienen): 168.000 euro. Appartementen van 45 m2 beginnen ongeveer vanaf 225.000 in mijn stad. Denk dat er genoeg mensen zijn die heel graag in een appartement van dat formaat zouden willen wonen maar ook dat kan vaak niet

19 likes

Dat ontken ik ook niet, ik ben het alleen met @instantramen eens dat het goed zou zijn als mensen niet alleen maar groter en meer zouden willen en dat er een cultuurverandering nodig is.

Ik huur trouwens en heb teringveel geluk gehad dat ik dit heb kunnen vinden. Waar ik woon is het ook allang niet makkelijk of goedkoop (meer).

2 likes

Met de noot in schil, het nootje uit de walnoot? Zo veel vragen :stuck_out_tongue:

2 likes

met blote noot!

9 likes

Ik kreeg laatst opeens allemaal Chris Brown filmpjes op IG. En ik haat die vent. Weet zeker dat het door het forum komt omdat het over hem ging.

4 likes

Ik scrolde hierlangs en moest zo hard lachen.

1 like

Hahaha ik vind dit heel leuk klinken

5 likes

dAn VeRhUis jE tOcH LekKeR NaAr ScHuBbeKutTeVeEn?!?!?!!!1

1 like

Dit is toch een beetje toondoof als de meeste starters überhaupt niet voor een appartement in aanmerking komen en veelal met huisgenoten of in een kleine studio wonen.

24 likes

Volgens mij probeert mijn trap me te vermoorden. Blijf zo vaak haken met een trui of wijde broek.

3 likes

Nou dit. In al die ‘je kunt met minder hoe durf je te dromen’ of ‘ik doe het prima met minder zo kan het ook’ posts wordt vaak vergeten dat er superveel onderling verschil zit tussen jongeren. Alsof hordes mensen hun neus ophalen voor studio’s en appartementen die je zo kunt betreden en de hele dag zitten te funda’en op tweekappers die ze niet kunnen betalen en daarom naar een woonprotest gaan. Edit: Waarbij het enige aan te merken op die vrouw van het woonprotest is dat het gek is dat verhalen van mensen met spaargeld, garantstaande ouders en goede salarissen op zoek naar luxe woningen zo’n protest domineren. Want die komen er wel.

12 likes

Zolang ik geen villa met zwembad heb demonstreer ik de Kalverstraat door hoor!

1 like

Mensen willen niet alleen maar groter en meer, de wooncrisis in Nederland nu gaat erover dat mensen the bare minimum willen en dat voor veel te veel mensen op het moment onmogelijk is. Dit is echt een andere discussie

11 likes

Dat is omdat je weigert nuance te zien denk ik? Niemand zegt dat het doodnormaal is.

6 likes

Het zijn twee verschillende discussies, zoals ik al zei ontken ik niet dat de woningmarkt verrot is.

Ik (en volgens mij @instantramen ook) reageerde op die vrouw in haar eentje een tussenwoning of 2-onder-1 kap woning wilde, dat is gewoon onzinnig in welke woningmarkt dan ook.

3 likes