Waar erger je je aan? #15

Mijn manager begon laatst ook erover of ik niet wilde verhuizen als mijn kinderen wat groter zijn. Want dan is het toch wel fijn als je meer ruimte hebt etc… (ik had aan gegeven dat ik als het even kan, de komende 20 jaar niet wil verhuizen want gedoe en ik ben juist blij met mijn huis en de locatie en de hypotheek die ik nu heb).
En ik zat daar echt zo van: ja maar ruimte waar voor? Ik vind mijn huis wel ruim genoeg. Ik vind dat ik al zoveel geluk heb met mijn huis.
En is ook wel al genoeg om te schoonmaken en te onderhouden zo :sweat_smile: Kinderen hebben ook al elk een eigen kamer. We hebben nog een studeerkamer/logeerkamer. Is gewoon een doorsnee eengezinswoning. Dat kan toch niet krap zijn voor een gemiddeld gezin (ik heb geen ambities voor een gezin zoals ‘in een huis vol’ ofzo).
Maar goed, zij heeft momenteel 2 huizen (meer villa’s eigenlijk), waarvan 1 net helemaal is verbouwd en nu toch wordt verkocht, en andere huis gaat nu helemaal worden verbouwd. Dus we hebben hele andere referentiekaders :joy:

5 likes

Dit, deze discussie komt echt rap in de buurt van een ‘mijn Ottolientje en Moesson worden gepest omdat ze maar 1 pony hebben, maar ik vind eigenlijk dat ik het goed doe want zo leren ze delen’.

17 likes

Ik zeg nergens dat ik het vervelend vind, eerder belachelijk dat een huis met drie slaapkamers al niet genoeg zou zijn voor een gezin met twee kinderen.

En ik snap best dat je als puber behoefte hebt aan je eigen kamer. Het is ook niet dat we om die reden zouden verhuizen, maar om de werkkamer dan in gebruik te nemen als slaapkamer.

3 likes

Dat de investeerder waar ik een woning van huur, het contract niet wil verlengen en ik dus na 2 jaar weer m’n huis uit moet. Ja, dat wist ik van te voren dat dat kon. Maar dat ze het echt doen, in deze tijd, vind ik het brutaal en asociaal. Sta ik straks met 3 kids op straat? Zij hebben schijt.

11 likes

Inkoppen met salarisverhoging

31 likes

Zijn dit de kinderen of de ponys…

7 likes

De paarden heten Sugar Fairy Princess en Thunder Electric Cloudstorm

6 likes

Zo veel humble brags my god :joy:

17 likes

Echt gezeur die vrijgezellenfeesten altijd. De organisatie zegt nu dat iedereen die geen x bedrag wil/kan betalen maar thuis moet blijven want de bruid moet wel een leuke dag hebben.
Oke dan niet🤷‍♀️

Wat een saamhorig feest zeg

4 likes

Heeft de bruid niet juist een leukere dag als alle mensen die dicht bij haar staan erbij zijn, ipv alleen de mensen die meer geld willen ophoesten?

12 likes

Nou dit probeer ik dus ook een groepje met wie ik een vrijgezellen aan het organiseren ben aan het verstand te brengen. Is nog best lastig, lijkt ook wel alsof ze vooral dingen bedenken die zij leuk vinden en de bruid hiebrij vergeten.

“Heb ik nog iets in m’n snor zitten? O, anders had je het eruit mogen eten”

Waarom ben ik niet scherp genoeg voor een goede comeback…

1 like

Godsamme, m’n insta was gehackt en nu volg ik ineens 1000+ accounts en je mag van insta dus maar zo’n 200 per dag ontvolgen dus ik moet tenminste een week met deze shit dealen.

1 like

En dit verhaal wordt niet toevallig genuanceerd doordat ‘bedrag x’ 15 euro blijkt te zijn ofzo?

1 like

Een 0 erachter :sweat_smile:

Liet het bewust weg om eventuele reacties als “hoezo dat kun je toch wel betalen voor een vriendin?” te voorkomen

Haha het was typisch iets voor dit forum geweest als het bedrag dan 15 euro blijkt te zijn, maar 150 euro is echt heel erg veel geld voor één dag. Als ik de trouwende vriendin was geweest, was ik heel teleurgesteld geweest in de organiserende vriendinnen, zonde hoor

5 likes

Pfff. Ik ken mn vriendinnen gelukkig goed genoeg om te weten dat ze dit nooit van de ander zouden verwachten maar ik zou nu zeker niet gaan. Wat een attitude vd organisatie :roll_eyes:

3 likes

Ik heb een keer een vrijgezellenfeest georganiseerd en schrok me ook rot hoeveel alles kost. Beetje een uitje plus uit eten en je zat zó op de 100 euro pp.
Ik snap inmiddels dus wel hoe je op zulke bedragen uit kan komen, maar snap ook heel goed dat niet iedereen dat wil of kan.

9 likes

Haha ja mensen hebben al gauw een obsessie met in een dorp wonen omdat dat goedkoper zou zijn. Ik woon in een relatief grote stad (geen Randstad) en de appartementen/kleine woniningen in omliggende dorpen zijn even duur of duurder als vergelijkbare woniningen hier. Iedereen met “mijn” budget vist in dezelfde vijver. Tenzij je echt in een vergelegen gehucht gaat wonen, maakt het verhuizen naar een dorp volgens mij weinig uit.

1 like