Waar erger je je aan? #15

Maar even: zijn 2 kinderen niet net zo goed onnodig? Geen aanval overigens, moet je lekker zelf weten, maar net zo goed als jij het aanvulling op je leven vindt om 2 kinderen te hebben, vinden anderen het misschien een aanvulling om wel een ruimer huis te hebben/ een auto te hebben etc. Is het nodig? Nee, maar misschien maakt het hun leven wel leuker.

Ik heb zelf overigens ook geen groot huis, maar ik doe ook zat onnodige minder duurzame dingen om mijn leven te verrijken. Blijft toch een lastige balans, zonder dat het betekent dat mensen daar helemaal niet bij stil staan.

30 likes

Oh daar heb je zeker gelijk in. Het was helemaal niet mijn bedoeling om als milieu/moraalpolitie over te komen, ik doe zelf absoluut niet alles perfect/duurzaam. Maar ik merk gewoon wel echt dat iig in mijn (linkse, progressieve) omgeving bepaalde onderwerpen veel minder breed besproken worden dan andere en ik denk dat met het oog op de toekomst daar wel echt meer aandacht voor mag zijn.

Dus bv vaak wel: vega(n) eten, huis verduurzamen, (intentie tot) minder vliegen

En veel minder: kleiner wonen, autogebruik verminderen/auto wegdoen en idd ook wel kinderen krijgen (guilty)

5 likes

Eh ja. Ik heb mijn vorige post later aangevuld met een link maar quote m nog met alle liefde graag. (Hoeveel consessies kan je doen, wil ik maar zeggen. En mensen die gaan janken dat je dan maar ineen dorp moet gaan wonen: fuck you)

5 likes

Dat ik op mn vrije dag barst van de koppijn.

1 like

Wij hebben drie slaapkamers en een (kleine) zolder en nu zeggen mensen al dat het tijd is om te verhuizen omdat er een tweede aankomt. Het is wel een relatief klein huis maar voor ons vind ik het prima. Onze kinderen gaan ook gewoon samen op de slaapkamer omdat de derde kamer als werkkamer gebruikt wordt.

Ik had er eerst ook mijn twijfels bij maar ik heb ook jarenlang met m’n zus op ƩƩn kamer geslapen, dus waarom ook niet. Als de oudste begint te puberen en een eigen kamer wil kijken we dan wel weer verder, maar tot die tijd hebben ze echt niet zoveel ruimte nodig.

2 likes

Mijn manager begon laatst ook erover of ik niet wilde verhuizen als mijn kinderen wat groter zijn. Want dan is het toch wel fijn als je meer ruimte hebt etc… (ik had aan gegeven dat ik als het even kan, de komende 20 jaar niet wil verhuizen want gedoe en ik ben juist blij met mijn huis en de locatie en de hypotheek die ik nu heb).
En ik zat daar echt zo van: ja maar ruimte waar voor? Ik vind mijn huis wel ruim genoeg. Ik vind dat ik al zoveel geluk heb met mijn huis.
En is ook wel al genoeg om te schoonmaken en te onderhouden zo :sweat_smile: Kinderen hebben ook al elk een eigen kamer. We hebben nog een studeerkamer/logeerkamer. Is gewoon een doorsnee eengezinswoning. Dat kan toch niet krap zijn voor een gemiddeld gezin (ik heb geen ambities voor een gezin zoals ā€˜in een huis vol’ ofzo).
Maar goed, zij heeft momenteel 2 huizen (meer villa’s eigenlijk), waarvan 1 net helemaal is verbouwd en nu toch wordt verkocht, en andere huis gaat nu helemaal worden verbouwd. Dus we hebben hele andere referentiekaders :joy:

5 likes

Dit, deze discussie komt echt rap in de buurt van een ā€˜mijn Ottolientje en Moesson worden gepest omdat ze maar 1 pony hebben, maar ik vind eigenlijk dat ik het goed doe want zo leren ze delen’.

17 likes

Ik zeg nergens dat ik het vervelend vind, eerder belachelijk dat een huis met drie slaapkamers al niet genoeg zou zijn voor een gezin met twee kinderen.

En ik snap best dat je als puber behoefte hebt aan je eigen kamer. Het is ook niet dat we om die reden zouden verhuizen, maar om de werkkamer dan in gebruik te nemen als slaapkamer.

3 likes

Dat de investeerder waar ik een woning van huur, het contract niet wil verlengen en ik dus na 2 jaar weer m’n huis uit moet. Ja, dat wist ik van te voren dat dat kon. Maar dat ze het echt doen, in deze tijd, vind ik het brutaal en asociaal. Sta ik straks met 3 kids op straat? Zij hebben schijt.

11 likes

Inkoppen met salarisverhoging

31 likes

Zijn dit de kinderen of de ponys…

7 likes

De paarden heten Sugar Fairy Princess en Thunder Electric Cloudstorm

6 likes

Zo veel humble brags my god :joy:

17 likes

Echt gezeur die vrijgezellenfeesten altijd. De organisatie zegt nu dat iedereen die geen x bedrag wil/kan betalen maar thuis moet blijven want de bruid moet wel een leuke dag hebben.
Oke dan nietšŸ¤·ā€ā™€ļø

Wat een saamhorig feest zeg

4 likes

Heeft de bruid niet juist een leukere dag als alle mensen die dicht bij haar staan erbij zijn, ipv alleen de mensen die meer geld willen ophoesten?

12 likes

Nou dit probeer ik dus ook een groepje met wie ik een vrijgezellen aan het organiseren ben aan het verstand te brengen. Is nog best lastig, lijkt ook wel alsof ze vooral dingen bedenken die zij leuk vinden en de bruid hiebrij vergeten.

ā€œHeb ik nog iets in m’n snor zitten? O, anders had je het eruit mogen etenā€

Waarom ben ik niet scherp genoeg voor een goede comeback…

1 like

Godsamme, m’n insta was gehackt en nu volg ik ineens 1000+ accounts en je mag van insta dus maar zo’n 200 per dag ontvolgen dus ik moet tenminste een week met deze shit dealen.

1 like

En dit verhaal wordt niet toevallig genuanceerd doordat ā€˜bedrag x’ 15 euro blijkt te zijn ofzo?

1 like