Mjaaa het is gewoon: als je er beter naar gaat kijken, gaan je dingen opvallen en ga je je er vragen bij stellen.
Ja, ik kan me er ook echt niet aan ergeren dat mensen geld op willen halen voor een goed doel, op wat voor manier dan ook. Als jij zelf niet op die manier wil sponsoren, prima, dan geef je toch gewoon direct geld?
En @Evert natuurlijk is kritisch zijn goed, en nooit doneren aan een doel dat niet duidelijk maakt hoe het geld wordt uitgegeven, maar sponsorlopen/fietstochten/etc. lijkt me nou niet bepaald een issue… Die gala’s die @Nescio noemt zijn misschien wat twijfelachtiger, want die kosten inderdaad een bak geld, maar als je daarmee mensen geld kan laten doneren dat ze anders niet zouden doneren is het uiteindelijk ook niet slecht lijkt me
Maar zo werkt het toch niet? Mijn broertje gaat fietsen voor kwf. Mensen gaan echt niet zomaar doneren voor kwf, dat gebeurt gewoon niet. Maar als hij er een persoonlijk verhaal bij verteld zijn mensen veel sneller geneigd te doneren. En hij kan niet zelf dat geld doneren want dat heeft hij niet.
Ik snap wat je bedoelt, natuurlijk is het absurd dat voor onderzoek naar bepaalde ziektes goede doelen überhaupt nodig zijn (en eigenlijk sowieso dat goede doelen nodig zijn). Maar helaas leven we in een wereld waar dat zo is, en dan vind ik elke manier om daarvoor geld op te halen eigenlijk wel geoorloofd (zolang er geen mensen kwaad mee gedaan wordt). Het is volgens mij toch ook niet zo dat er goede doelen zijn die puur met zulke acties geld ophalen, het is slechts een van de manieren.
Ik ben op een andere manier overigens binnenkort wel afhankelijk van een goed doel (niet voor een bepaalde ziekte, meer algemeen), aangezien ik er ga werken Wij organiseren ook sponsorlopen op scholen als een van de manieren om geld op te halen. Maar dat is slechts een klein gedeelte van het geld dat we binnen krijgen. En dat is ook vaak meer gericht op educatie/awareness dan puur op geld ophalen.
Het grootste deel van het geld (buiten de overheid) komt van bedrijven en erfenissen, en dat geldt volgens mij voor de meeste goede doelen, dus als je CEOs of andere rijke mensen kent, probeer ze ervan te overtuigen het goede doel van jouw keuze te ondersteunen en/of in hun testament op te nemen!
Mijn ogen zijn onstoken en ik zie er niet uit. En blijkbaar ben ik een beetje bang voor oogdruppels want ik presteer telkens om net te knipperen als de druppel daar beland.
Ik heb goed geluncht met 2 wijntjes en daarna een grote warme witte chocolademelk op met rozensiroop en slagroom. Ik wil lekker wandelen in het zonnetje, maar ik heb echt zo een enorme dip. Zou het liefst even op straat gaan liggen.
Heb je het al geprobeerd om liggend de oogdruppels in te doen?
Welke was het?
Er zou om half 3 iemand van een klusjesdienst langskomen voor een herstelling in huis maar hij is niet komen opdagen. Weer overuren kwijt die ik gebruikt had om op tijd thuis te zijn. Ik zal nog even wachten om hem te WhatsAppen want wie weet komt hij net dan aan
Het irritantste vind ik dat als mijn vriend mensen regelt die iets aan het huis komen doen, hij ALTIJD geluk heeft dat die mensen zich mooi aan het afgesproken uur/dag houden en bij mij is het altijd gedoe.
Niemand heeft dus loon gekregen van ons werk (zit bij de ING, dus storing) en er is ook gewoon niets gecommuniceerd hierover. Ik wil morgen shoppen. 🥹
Zou het niet gewoon nog komen? Ik krijg standaard de 26ste loon en zelfs op zondag wordt dat gewoon overgemaakt.
De storing zit bij ING zelf. Grote kans dat de betaling in de lucht hangt. Kan het bedrijf ook niets aan doen.
Huh ik heb ING vandaag echt heel vaak gebruikt en ook mijn salaris ontvangen gewoon?
iets overmaken in de bankieren app lukte een paar uur niet, maar de rest werkte volgens mij wel gewoon
Dat ik als verrassingssample bij de douglas een mannengeurtje heb gekregen en ik wilde iets voor mezelf haha
Ik kon niet slapen omdat mijn neus dicht zat. En ik heb een droge muil, want ademen is blijkbaar een noodzaak
Ja het is meer als het bedrijf ING heeft dan het dan niet goed overkomt.
@Strawberry Dat weet ik, maar berichtgeving naar +500 personeelsleden kan geen kwaad haha.
Dat ik een rare keelpijn heb die om de zoveel dagen terug lijkt te komen? Het is echt heel weird. Het is dan een paar dagen over, en dan begint het ineens weer uit het niets?
Een storing in het systeem van de werkgever ja, maar een storing in het systeem van 1 bank? Dat is toch aan de bank om hun klanten daarover te informeren lijkt me.
Maar ook de mensen die niet hun rekening bij de ING zitten hebben geen loon. Het is het bedrijf dat samenwerkt met de ING, niet hun medewerkers.
Nu is het voor mij niet een groot probleem (ik wil shoppen 🥹), maar anderen die verplichtingen hebben wellicht wel. Ik ben dus van mening dat ook het bedrijf hierin hun medewerkers op de hoogte moet blijven houden. De ING heeft inmiddels al gemeld dat de storing sinds gister 18:00u verholpen is. Still no moneyyyy…