Waar erger je je aan? #15

Ja weet ik maar boos zijn op iemand die je niet kent is makkelijker dan relativeren dat die mensen onder hoge werkdruk moeten werken. Soms neemt dat even de overhand.

@Shadina ik denk dat het beleid is, het komt echt vaker voor dhl 2x naar mijn huis moet rijden al snap ik er echt niks van want nu is mijn pakket wel in een busje geladen, moeten ze dat nu weer ergens nu naartoe brengen, om het morgen opnieuw te proberen

1 like

Maakt dat uit? Het gaat er om dat ik 4 uur op een pakket wacht voordat ik een bericht krijg dat ze het morgen komen brengen. O en dat ze doen alsof ik niet thuis was, vind ik ook vrij vervelend
En ja het is voor mij iets belangrijks

4 likes

Ik snap ook nooit iets van DHL, ik kan 3 verschillende DHL bezorgers in de straat zien en dan komt “de mijne” morgen. Altijd andere bezorgers en tijden, het lijkt altijd zo onpraktisch ingedeeld ofzo.

weet niet precies wat me er zo aan irriteert MAAR ik vind inzamelingsacties waar je iets fysieks doet en daarvoor verwacht dat mensen geld doneren aan een goed doel zo stom???

cringe er zo hard van als mensen vragen of ik geld wil dineren omdat ze een paar kilometer gaan fietsen oid

27 likes

JA omg laatst ook sponsorloop, ja 50 cent per ronde, hoeveel rondes sponsort u? Ik vroeg waar de rondes dan waren, want ja klein dorp. “Rondom de school”. Daaaag de school is 4 klassen, daar ren ik zelfs 100 rondes omheen zo klein is het. 2.50 kun je krijgen meer niet.

Nu ik terugdenk, de kinderen hebben echt veel gerend, laagste was 14 geloof ik en dat was een 5-jarige

3 likes

hahaha van kinderen kan ik het nog wel hebben maar bij volwassen vind ik het echt erg

koop dan ff een broek minder en doneer zelf een leuk bedrag zodat je mij niet op elk social media kanaal hoeft te spammen

3 likes

Had vannacht een hete droom over een hete man maar nu krijg ik niet bedacht wie dat was? Denk dat het iemand was die ik vaag privé ken. Heeeel vermoeiend dit; ik wil hem googelen. :angry:

6 likes

Misschien was het gewoon je droomman

6 likes

Dit vind ik wel weer een Gierige Actie.

4 likes

Dat ik straks een yogales wil volgen, maar er is alleen maar pilates. :neutral_face:

1 like

Oké zal ik jou de volgende keer opgeven als sponsor.

Nu moet ik aan die liefdadigheidsgala’s denken, ook zo’n raar fenomeen in het inzamelingsgebeuren. Worden er bergen geld verbrast… maar meer opgehaald. Maar… al dat verbraste geld dan, dat was ook leuk geweest :confused:

6 likes

Oh huh, iets doen voor een goed doel is niet goed? Ik snap steeds minder van berichten op dit forum maar ik pas ook nog niet bij viva. Help

3 likes

Mjaaa het is gewoon: als je er beter naar gaat kijken, gaan je dingen opvallen en ga je je er vragen bij stellen.

3 likes

Ja, ik kan me er ook echt niet aan ergeren dat mensen geld op willen halen voor een goed doel, op wat voor manier dan ook. Als jij zelf niet op die manier wil sponsoren, prima, dan geef je toch gewoon direct geld?

En @Evert natuurlijk is kritisch zijn goed, en nooit doneren aan een doel dat niet duidelijk maakt hoe het geld wordt uitgegeven, maar sponsorlopen/fietstochten/etc. lijkt me nou niet bepaald een issue… Die gala’s die @Nescio noemt zijn misschien wat twijfelachtiger, want die kosten inderdaad een bak geld, maar als je daarmee mensen geld kan laten doneren dat ze anders niet zouden doneren is het uiteindelijk ook niet slecht lijkt me

3 likes

Maar zo werkt het toch niet? Mijn broertje gaat fietsen voor kwf. Mensen gaan echt niet zomaar doneren voor kwf, dat gebeurt gewoon niet. Maar als hij er een persoonlijk verhaal bij verteld zijn mensen veel sneller geneigd te doneren. En hij kan niet zelf dat geld doneren want dat heeft hij niet.

19 likes

Ik ken eigenlijk alleen mensen die zelf mee wilden doen met zulke activiteiten omdat het voor hen zelf ook een (lichamelijke) uitdaging was, soms omdat ze zelf ziek zijn geweest. En niet omdat ze het uit noodzaak moesten doen omdat anders anderen geen geld wilden geven.

5 likes

Ik snap wat je bedoelt, natuurlijk is het absurd dat voor onderzoek naar bepaalde ziektes goede doelen überhaupt nodig zijn (en eigenlijk sowieso dat goede doelen nodig zijn). Maar helaas leven we in een wereld waar dat zo is, en dan vind ik elke manier om daarvoor geld op te halen eigenlijk wel geoorloofd (zolang er geen mensen kwaad mee gedaan wordt). Het is volgens mij toch ook niet zo dat er goede doelen zijn die puur met zulke acties geld ophalen, het is slechts een van de manieren.

Ik ben op een andere manier overigens binnenkort wel afhankelijk van een goed doel (niet voor een bepaalde ziekte, meer algemeen), aangezien ik er ga werken :sweat_smile: Wij organiseren ook sponsorlopen op scholen als een van de manieren om geld op te halen. Maar dat is slechts een klein gedeelte van het geld dat we binnen krijgen. En dat is ook vaak meer gericht op educatie/awareness dan puur op geld ophalen.
Het grootste deel van het geld (buiten de overheid) komt van bedrijven en erfenissen, en dat geldt volgens mij voor de meeste goede doelen, dus als je CEOs of andere rijke mensen kent, probeer ze ervan te overtuigen het goede doel van jouw keuze te ondersteunen en/of in hun testament op te nemen!

5 likes

Mijn ogen zijn onstoken en ik zie er niet uit. En blijkbaar ben ik een beetje bang voor oogdruppels want ik presteer telkens om net te knipperen als de druppel daar beland.

3 likes

Ik heb goed geluncht met 2 wijntjes en daarna een grote warme witte chocolademelk op met rozensiroop en slagroom. Ik wil lekker wandelen in het zonnetje, maar ik heb echt zo een enorme dip. Zou het liefst even op straat gaan liggen.

21 likes