Ik snap wat je bedoelt, natuurlijk is het absurd dat voor onderzoek naar bepaalde ziektes goede doelen überhaupt nodig zijn (en eigenlijk sowieso dat goede doelen nodig zijn). Maar helaas leven we in een wereld waar dat zo is, en dan vind ik elke manier om daarvoor geld op te halen eigenlijk wel geoorloofd (zolang er geen mensen kwaad mee gedaan wordt). Het is volgens mij toch ook niet zo dat er goede doelen zijn die puur met zulke acties geld ophalen, het is slechts een van de manieren.
Ik ben op een andere manier overigens binnenkort wel afhankelijk van een goed doel (niet voor een bepaalde ziekte, meer algemeen), aangezien ik er ga werken
Wij organiseren ook sponsorlopen op scholen als een van de manieren om geld op te halen. Maar dat is slechts een klein gedeelte van het geld dat we binnen krijgen. En dat is ook vaak meer gericht op educatie/awareness dan puur op geld ophalen.
Het grootste deel van het geld (buiten de overheid) komt van bedrijven en erfenissen, en dat geldt volgens mij voor de meeste goede doelen, dus als je CEOs of andere rijke mensen kent, probeer ze ervan te overtuigen het goede doel van jouw keuze te ondersteunen en/of in hun testament op te nemen!