Waar erger je je aan? #16

M’n verkoudheid begint eindelijk ietsje minder te worden maar nu krijg ik er leuk nog ff een koortslip bij :upside_down_face:

2 likes

Ik heb een jas waarbij bij 1 jaszak de voering van kapot is en telkens vergeet ik het en gooi ik mn mobiel of sleutels in die zak. Met als gevolg dat de mobiel of sleutels ergens onder mn knie bungelen in die jas. Want die jas gaat tot iets onder mn knie :’)

5 likes

hahaha ik had dit vroeger ook zo vaak :sob:🥹 wel meerdere keren opeens 5 euro gevonden in oude jassen zo :money_mouth_face:

5 likes

Dat er steeds dingen niet leverbaar zijn bij Picnic, en nu krijg ik een gratis chocoladereep als goedmakertje, maar die is nu ook niet leverbaar :expressionless:

20 likes

Ja en die cadeautjes die je kan krijgen zijn dingen die ik nooit gebruik.

2 likes

Officieel net een bittere zeik boomer… irriteer me aan het feit dat al het personaal bij een poffertjeskraam engels spreekt en geen woord nederlands op ‘poffertjes’ na.

5 likes

waarom solliciteer jij er dan niet

16 likes

En dan alles nederlands uitspreken maar poffertjes mini pancakes noemen.

11 likes

Ja vond dat in Den Haag zo opvallend, bijna niemand sprak er Nederlands en de verkopers die het wel deden spraken je gewoon uit gemak aan in het Engels.

Zeer raar

2 likes

En dan spreek je Vlaams (enfin mijn man) en krijg je echt zo’n doodse blik.
Moest ik dan mijn “Nederlands” accent en woordenschat bovenhalen.
Vriend: “Sorry kan je de tafel eens afkuisen”
Barpersoneel " :melting_face:"
Ik: “Hij vraagt of je even de tafel kunt schoon poetsen”

Maar dat is dan mijn BE => NL ergernis. Mijn ex-collega’s waren ook zo hihaho: jullie serveren een tas koffie, in NL zeggen wij mok. Goed gerda, event gaat door in BXL dus even aanpassen.

15 likes

Ik vind het sowieso heel irritant als Nederlanders doen alsof ze vlaamse woorden niet begrijpen.Nou nou wat zou afkuisen kunnen betekenen, of een foto trekken, echt onbegrijpelijk hoor.

Tenzij iemand plat west Vlaams ofzo gaat praten vind ik het altijd gezeik, zo moeilijk is het niet om de gemiddelde Vlaming prima te begrijpen.

47 likes

Daar hebben ze zelfs in Belgie ondertiteling voor haha.

5 likes

Niet veel slechter iig als de gemiddelde Limburger of Brabo

5 likes

Heb je al een mailtje gestuurd? Zo ja, dan heb je geen forumkracht nodig maar een goede jurist. Mijn ervaring is dat veel verhuurders het echt niet vergeten, maar wel hopen dat jij het vergeet/laat zitten.

Haha dit had ik ook en toen had ik een WhatsApp berichtje gestuurd en mocht ik een andere smaak uitkiezen. Maar toen had ik dat gedaan en die smaak mocht ik dan weer niet. Pff.

2 likes

Ik had vanochtend zo’n make up workshop bij charlotte tilbury en wilde daarna naar de film en lunchen in de stad. Maar ze had de make up zo lelijk aangebracht en het voelde ook zo vies op mijn gezicht dat ik direct naar huis ben gegaan om het eraf te wassen. Maar nu ben ik al heel de dag chagrijnig en heb ik geen zin meer om iets te doen :rage:

8 likes

Voor een Limburger praat jij nog best verstaanbaar hoor! Dus niet alle Limburgers :grimacing: ik mag dat wel zeggen toch, heb Limburgers onder m’n beste vrienden

2 likes

Ik heb wel eens mijn Vlaamse nichtje (uit de buurt van Antwerpen, dus echt geen onmogelijk accent) moeten vertalen voor mijn randstedelijke vrienden, die verstonden haar gewoon echt niet :cry:

3 likes

Ja dat vind ik ook, meerdere dialecten en accenten op televisie graag!
Zo vind ik Belgisch Nederlands co-producties ook zo grappig, Nederlandse moeder met Vlaams sprekende kinderen :grin:

2 likes

Ben het hier wel mee eens. Die zelfscan bij de kut h&m waar ik bijna nooit kwam was er ineens. Ik begreep iets niet, ik vroeg aan een medewerker en ze zei op een niet vriendelijke manier "english “. Eh oke ik spreek prima engels hoor maar dat was haar reactie op " hoi, mag ik wat vragen?”. Vind het echt aso.

8 likes