Waar erger je je aan? #16

En @Luzarl

Vooral met studenten, en die moeten nu weer naar school

1 like

Oh die bij mij in het dorp niet, had daar geen idee van @Pax.

1 like

Bij ons in België is het je familienaam.

1 like

Hier in België nemen vrouwen gelukkig niet de naam van hun man over bij een huwelijk, wat een belachelijk verouderde traditie.

6 likes

Hoe bedoel je?

1 like

Ik zou dat niet rap doen nee maar het is maar net wat je gewend bent misschien.

Ik heb gewoon de naam van mijn moeder hoor.

2 likes

Ik heb dit jarenlang volgehouden om mijn bril alleen achter de laptop te dragen (en bij tv kijken) en heb toen toch maar lenzen besteld. Wel heel fijn hoor, hoef niet zo met mijn ogen meer te knijpen, kan borden van veraf lezen en herken mensen sneller :grinning:

Misschien toch een keer kijken voor lenzen?

2 likes

Of geboortenaam!

2 likes

Nee maar 9 van de 10 keren (als het al niet meer is) ís het toch (jammer genoeg) de naam van de vader die wordt doorgegeven? Dat is toch het punt dat @Banananana maakte.

8 likes

Maar het woord meisjesnaam wordt toch door nog best veel mensen gebruikt juist.

4 likes

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt eigenlijk dus ik laat het hier maar bij.

29 likes

Ja natuurlijk is het een belachelijk woord, en ja, het gebeurt dat kinderen de naam van de moeder krijgen, maar dit is toch totaal niet ingeburgerd? Ik denk dat we naast elkaar heen praten want ik denk niet dat we het oneens met elkaar zijn (ik toch niet met jou).

9 likes

met ‘je’ bedoel je neem ik aan jezelf? de motor van vele vermoeiende forumdiscussies

15 likes

lol oke

1 like

Je reageert niet op jezelf nee, maar jij maakt er een discussie van. Ik las bovenstaande posts meer als een gesprek, maar jij kwam ineens met een hele andere invalshoek dan de eerste poster had bedoeld. Daardoor hebben er weer mensen op jou gereageerd omdat ze jouw gedachtegang niet volgen. Ik denk dat het gesprek vrij snel klaar was geweest als jij niet had gereageerd, maar jij hebt nu wel weer allerlei reacties ontketend. Wat ook prima is, want daar is een forum voor. Maar als je geen zin hebt in “10 pagina’s discussie” moet je het misschien laten.

Edit: zie nu pas de tweede zin die je later hebt toegevoegd. Bijzonder.

5 likes

Ja weetje…je wint het nooit van deze meid.

3 likes

ik vind het prima dat je de bal terugkaatst hoor, ik speelde het ook op de man. zo gaan die dingen

3 likes

Van dat ellenlang rekken heb ik geen idee, maar ik onthoud eerlijk gezegd ook niet zo goed wie wat post. Vervelend als je daar steeds op wordt aangesproken. Maar ik snap wel dat @Mimosa het gevoel had dat jullie langs elkaar heen spraken, daar doelde ik een beetje op met de discussie ontketenen. Want al met al liggen jullie meningen volgens mij wel in dezelfde hoek.

1 like

Wat is dit nu weer voor bijdrage? Plaatsvervangende schaamte.