Waar erger je je aan? #16

Los van de term meisjesnaam, ik zie in mijn omgeving - ondanks de wettelijke mogelijkheden - dat veel kinderen nog automatisch de naam van de vader krijgen. Iets wat voortvloeit uit het patriarchaat. Hoewel de mogelijkheden er zijn, is het niet vanzelfsprekend dat een kind een dubbele naam krijgt of dat het even logisch is dat een kind de naam van de moeder heeft als die van de vader. Dat maakt het voor mij geen feministische oneliner, maar juist wel iets waar we het gesprek over moeten hebben.

5 likes

en @babushkababy de mensenmassa tijdens de blokkade/demonstratie is idd heel hoopgevend :blush: Maar ik snap wel dat het kut is als juist de mensen in je omgeving hun schouders ophalen.

Ik heb in mei meegedaan met de blokkade en kreeg toen van meerdere mensen enthousiaste reacties van het kaliber “volgende keer ben ik erbij!” maar in de praktijk is dat ook niet het geval. Ik doe nu zelf iig niet mee aan de blokkade vanwege de hitte (ironisch genoeg, maar ik vond het in mei voor de spray van de waterkanonnen ons een beetje kon bereiken al heel erg warm op het asfalt en toen was het nog geen 20 graden). Door dit gesprek denk ik wel: ga dan gewoon naar de support meid (tegen mezelf dus haha)

3 likes

ik begon met deze ‘discussie’ omdat ik op het stadhuis zat en daar een medewerker het woord ‘meisjesnaam’ hoorde gebruiken tegen iemand die een paspoort aan kwam vragen

dus helaas gebruiken officiële instanties het ook nog

8 likes

Piet en Mien op vakantie die gezellig keuvelend 60!! rijden op de provinciale weg met hun klote sleurhut en meer aandacht hebben voor de thermosfles dan de kilometer file achter hun. Godallemachtig stelletje idioten!

8 likes

Ik erger me zo aan mijn eigen onkunde in dingen los kunnen laten :weary: Het gaat ook om echt stomme dingen ook, hou gewoon ff je bek brein

7 likes

Hoe lang zit je inmiddels al zonder? Anders zou je altijd nog kunnen overwegen om een klacht bij de Huurcommissie in te dienen.
Je betaalt eenmalig 25 euro maar die is als je in het gelijk gesteld word voor de verhuurder.

1 like

Weet niet wanneer je huur betaald maar anders had ik zelf geen huur meer betaald, dan kunnen ze in eens wel snel contact opnemen

3 likes

Maar dit kan toch in jouw nadeel werken als je ooit een verhuurdersverklaring wil? Zou het om die reden zelf gewoon langs de officiële weg doen.

5 likes

Ja daar heb je gelijk in, alsnog belachelijke situatie. Kan echt niet

Ik bestel toch niet voor niks de drie delen met dezelfde covers samen

Krijg ik van het tweede boek een totaal andere uitgave toegestuurd…

@Foucher heb jij wel de juiste cover ontvangen?

6 likes

omg vreselijk dit zou m’n dag echt verpesten

13 likes

Toevallig eentje die in het midden van het land zitten? Met een cijfer in de plaatsnaam?

4 likes

Die andere twee heb ik al binnen, maar Castle nog niet. Ben er nu bang voor. :smiling_face_with_tear: Ga alvast op zoek naar een andere site.

1 like

Bij mij kwam die ook in een losse verpakking… laat maar weten als je een goed alternatief vindt

1 like

Waar ik woon is het vrij gehorig en bij de buren is iets aan de hand. Ik denk dat de relatie uit is/ gaat. Maar het gaat net hard genoeg als ze echt emotioneel zijn dat ik dingen letterlijk opvang maar niet hard genoeg dat ik alles mee krijg. En ik ben veel te nieuwsgierig.

2 likes

Omg woon je in zoetermeer? Ik zie precies hetzelfde in de woon app daar :joy:

1 like

Hahah nee! Maar blijkbaar is het dus op meerdere plekken een dramatische avond!

4 likes

Dat mijn probleem met vaak uren in de nacht wakker liggen steeds erger begint te worden. Ik slaap maar zo’n 4 a 5 uur per nacht en in de middag breekt me dat dan weer op. Ik ga dan niet slapen maar ik zet me er maar doorheen. Zou zo graag weer normaal willen doorslapen.

4 likes

Ik ben vanochtend langs een bakkerij die ik al een tijdje wil uitproberen (best erg om)gereden, specifiek voor deze dingen:

Maar die hebben ze pas vanaf 9 uur!!! :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

De normale croissant die ik uiteindelijk heb gegeten was ook heerlijk, maar ik ben wel een beetje verdrietig, want om 9 uur daar zijn lukt me sowieso alleen op zondag. :mending_heart:

29 likes

De fietsenstalling op utrecht is al de hele week zo vol dat het telkens zoeken is na een plekje en na 9 uur is het helemaal drama…sowieso je fiets in bovenrek krijgen is drama, hoop dat ze dat ooit makkelijker maken.

2 likes