Waar erger je je aan? #16

Dat ik een mail krijg van werk dat ik nog een app moet downloaden op mijn persoonlijke telefoon. Ik zit al in drie groepsapps. Heb al een app voor de roosters, een app voor een programma waar ik mee moet werken. En nu moet ik een app downloaden voor de salarisstroken? En dat allemaal op mijn eigen telefoon.

Jouw werkgever mag dit niet zomaar verplichten. Als ze dit willen, moeten zij zorgen voor een werktelefoon.

6 likes

Ik weet het. Heb dat ook al vaker aangegeven. Hetzelfde voor alle emails die ik iedere keer krijg. Antwoord is alleen dat ze daar niet aan kunnen beginnen en dat ik er dan zelf voor moet zorgen(en betalen)

1 like

Salarisstrook moet trouwens ook op papier worden verstrekt. Alleen als de werknemer uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven, mag hiervan worden afgeweken.

Wel echt vervelend. Het duwt jou ook een vervelende positie.

3 likes

Voor mij is een PDF ook voldoende en een intern systeem waar ik ze uit kan downloaden. Maar als een werkgever een loonstrook digitaal wil verstrekken, moeten zij toestemming hebben van de werknemer. Of anders om, als een medewerker het op papier wil ontvangen moet je dat wettelijk verstrekken.

2 likes

Ik heb een Kobo Plus ergernis. Ik heb net een boek uit, het eerste deel in een serie. Ik wil de rest ook lezen dus die wilde ik ook op mijn Kobo zetten. Er zijn 6 delen. Deel 2, 3 en 4 kan je lezen met Kobo Plus. Deel 5 niet. Deel 6 weer wel. Waarom??

4 likes

Gaat nog wel even duren sgat. Het is de prijs die je voor dat fijne goedkope spul betaalt.

2 likes

Dit haaaaaat ik ook!

2 likes

Welke sector is dit? Echt belachelijk.

4 likes

Jaa moeten wij ook! Daar moeten we ons ook in ziekmelden. Maar ik verwijder die app als eerst als mn geheugen weer vol is

1 like

Ik weet dat het plastic bespaart, maar zuivelverpakkingen met alleen folie ipv een fatsoenlijke deksel zijn zó irritant. Veel te kwetsbaar. In de winkel check ik altijd of er geen gaatjes in zitten, maar tijdens het inpakken/uitpakken komt er dan toch ongemerkt een gat in die folie en een week later staat er beschimmelde zooi in je koelkast.

8 likes

Kun je daar misschien van die rekbare afwasbare deksels voor gebruiken?

1 like

Ik koop altijd proteïnepudding die lang houdbaar is, maar na openen niet meer. Dan kan ik er wel zo’n deksel over doen, maar als de verpakking open is haalt dat volgens mij niet veel meer uit. Ik eet het soms namelijk een maand nadat het (in de aanbieding) gekocht is.

Van mij mag er best folie gebruikt worden, maar niet van die dunne folie waar ik al per ongeluk met mijn nagel een gaatje in kan maken. Zou het echt stom vinden als ik dan speciaal een stapel deksels moet kopen voor een designprobleem.

1 like

Ja ze gaan bij mij ook zo vaak open in het transport !

2 likes

Ik heb dit ook altijd met die kleine filet americain bakjes. Hoe bewaar ik dat als ik er twee keer van wil eten dan? Echt irritant.

“Ze” gaan er vanuit dat je met zo’n klein bakje dus maar 1 keer doet, dat je het op 2 boterhammen smeert en dan klaar, denk ik. Maar ik hou dus ook altijd over en dan heb ik vaak de volgende dag niet perse zin in dat restje en dan gaat t maar weer weg.
Domme verpakkingen inderdaad.

Ja precies, je flikkert een kwart van dat bakje altijd weg omdat je nou net drie crackers eet ipv vier. Zo zonde.

3 likes

Er lijkt geen eind te komen aan deze nachtdienst :face_with_spiral_eyes:

Ik heb in duitsland van die siliconen dekseltjes gekocht daarvoor. Ik weet niet of ze dat hier ook ergens hebben. Maar ik erger me dus ook aan dat je zon open verpakking zo moet bewaren.

Oh ze worden hierboven al getipt haha maar die dingen zijn ideaal.

4 likes

Dit is vast een biecht maar ik pak altijd deksels van de verpakkingen die ze nog wel hebben en zet die erop.

6 likes