Waar erger je je aan? #16

Mijn spalkje zit nu 22 jaar muurvast. Wist niet echt dat dat een ding was dat loslaat. :flushed:

12 likes

Dat m’n schoonmoeder via whatsapp naar mij, m’n schoonvader ‘pa’ noemt.
Het is niet mijn vader, ik vind het gek om nog pa over je man te zeggen als je kinderen 30+ zijn en daarnaast heb ik zelf geen vader meer dus ik vind het ook ondoordacht.

21 likes

Ja mazzel, dat over je speeksel lijkt mij echt geouwehoer. (Niet van jou natuurlijk, maar van je tandarts/ortho)
Die van mij zat ook constant los aan de bovenkant. Ook echt een keer 2 weken achter elkaar ofzo. Toen zei de tandarts de 2e keer wel dat ik niet hoefde te betalen.
Uiteindelijk is ie eruit gehaald, omdat ie weeeeer los was. En mijn tanden staan nu eigenlijk net ff beter dan toen ie er nog wel in zat. Ik heb er nu alleen onder nog een en die gaat gelukkig nooit los

Ik mis echt een tandarts op dit forum die alle tanden- en beugelmythes kan debunken en uit de doeken doet hoe tandartsen ons allemaal oplichten.

59 likes

Ik erger mij aan mijn humeur :smiling_face_with_tear:

Dat ik eten heb besteld en het pas na twee uur aankomt. Belde net en er kwam een catering klus tussendoor en mijn bon hing verkeerd. Vind wachten vervelend maar het nog vervelender als restaurants niet zelf even bellen.

Op EGF was er wel een tandarts toch? Of de man van een forummer? :thinking:

1 like

Oh die blogger? Angela Toothfairy ofzoiets haha.

3 likes

Ik ben zo onwijs moe omdat ik al sinds 4 uur wakker ben (en daarvoor 1 uur geslapen heb) maar mijn kind viel in de auto in slaap dus die gaat nog laaaaaang niet slapen. Maar ik ben niet fit dus huiloonnnnn. Mijn ergernis is dus mijn kind die in de auto geslapen heeft

1 like

Hoe neerbuigende sommige mensen kunnen praten over vertaalde boeken. De oorspronkelijke taal is het allerbeste. Als je een nek dan in het Nederlands leest gaan de rillingen over mijn rug door dingen die slecht zijn vertaald. Pfff

3 likes

Nee eigenlijk niet echt? Nou had ik vooral scheefstaande kiezen en kreeg ik daarvoor m’n beugel en daar zit je spalken toch niet haha.

4 likes

Ik heb beide sinds mijn invisalign avontuur twee jaar terug. Erg blij met mijn tanden maar die nachtbeugel :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:

1 like

Oh mijn tandarts was de laatste keer juist weer positiever over mn spalk. Eerder zei hij eens dat ie op een gegeven moment wel aan vervanging toe zou zijn maar de vorige keer was het een topding en alles helemaal prima. (Alsof ie ineens geen makkelijk extra geld meer wilde verdienen aan me??)

Destijds toen ik de spalk kreeg was het advies nog om m 10 jaar laten zitten maar dat was juist weer achterhaald begreep ik ook. Omdat je tanden een soort geheugen zouden hebben ofzo (?). Ik dacht vooral dat mn tanden zonder spalk allang verschoven zouden zijn bij het doorkomen van mn verstandskiezen

Ik heb pas laat een beugel gehad, die ging er eind 2021 uit en ik heb gewoon spalkjes gekregen! Volgens mijn ortho zijn de spalkjes wel veranderd in de afgelopen jaren. Bij mij zijn het echt platte draadjes, maar bij mijn vriend zijn ze meer rond en die schijnen ook sneller los te kunnen komen. Die platte zijn dus wat duurzamer.

2 likes

Oooh, nu moet ik denken aan toen ik in een hostel sliep en er midden in de nacht een meisje haar koffer inpakte en alles in PLASTIC TASJES stopte :triumph:

1 like

Filmpjes die beginnen met: “Hee ik ben verkouden dus let niet op mijn stem.”
Shut the fuck up! Nu ga ik erop letten!

6 likes

Ja ik heb inderdaad ronde spalkjes! Zou best platte willen, want ik zorg nu dat ik eigl in geen enkel hard ding bijt met mijn voortanden (bijv een appel of spareribs) omdat ik dan weet dat mn spalk weer los gaat laten.

2 likes

Wat balen zeg. Ik zou een afspraak plannen bij een orthodontist. Die kan dan controleren en eventueel en een nieuwe spalk zetten. Als de spalk niet goed meer zit kunnen er idd tanden gaan verschuiven, heb ik ook gehad. Dat was maar een en ook die waar geen spalk meer aan vast zat. Niet te lang wachten want je krijgt het niet meer recht zonder opnieuw met beugels te beginnen (zei de ortho dan).

3 likes

Je bent niet de enige die er last van heeft!

5 likes

Wat gek dat ze je niet geloven! Ik zou inderdaad gewoon even naar de ortho gaan. Mijn vriend had boven nooit een spalkje gekregen en kreeg toen een spleet tussen zijn tanden en die is met het spalkje inderdaad ook weer dichtgegaan, maar dat spalkje zit er nu al een paar jaar goed in. Dus dat zou ook moeten kunnen. Hij kreeg ook helemaal geen scan en moest 90 euro betalen. Dus die 270 vind ik echt een fors bedrag. Misschien kun je een paar ortho’s bellen en vragen wat er mogelijk is en hoeveel dat kost.

3 likes