Waar erger je je aan? #16

Nou lijkt mij wel, is niet de bedoeling dit toch.

1 like

Ja toch?! Ga ook echt niet betalen voor reparatie. Deed ook niks geks

Nee is volgens mij dus niet zo
 Mijn spalkje boven was 8 keer in 1,5 jaar los en daar na heb ik 'm er maar uit laten halen, want wat een gezeik. Maar ik kreeg alleen en vaag verhaal over dat mijn speeksel misschien een andere pH had dan gemiddeld en de lijm daardoor minder zou blijven zitten?? maar daar bestond ook gene alternatief voor dus toen heb ik 'm er uit laten halen

6 likes

Huh nou ja zeg. Merk je nu dat je tanden gaan schuiven of niet? Ik geloof dat een nachtbeugel ook nog een alternatief is pff

1 like

Dat die kut flessen en blik inname 9 vd 10 keer kapot is of iig eentje
Heb net mega lang ervoor gestaan want had allemaal blikjes (woehoe 6 euro) maar ja wel een extreme rij geĂŻrriteerde mensen veroorzaakt :tired_face:

3 likes

Ik heb dat ook gehad. In een maand tijd op 4 verschillende plekken los. Heb toen ook gezegd stip alles maar even aan met die lijm want ben t nu wel zat. Kostte bij mij 36 euro per tand echt zo bizar. De laatste keer zei de tandarts ook dat ze tegenwoordig geen spalkjes meer zetten na een beugel, omdat het zoveel gezeik is altijd. Iedereen krijgt nu gewoon voor altijd een nachtbeugel (volgens hem)

2 likes

Ik heb het twee jaar terug ook gehad dat ik 4x terug moest naar de ortho voor dat stomme spalkje. Daarvoor was ik laks geweest en heb ik daarna nog een keer beugel moeten dragen (echt niet te doen). Ben nu echt panisch mbt mn spalkje maar die ziet nu al 2 jaar echt vast. Geen idee waardoor het nu wel goed is.

Ik zou gewoon nog even bellen en aangeven dat het wel bizar is dat het na 1 maand weer los zit. Vorig jaar had ik hetzelfde, spalkje gelijmd en binnen 1 maand zat het weer los en toen hebben ze het weer opnieuw gedaan zonder dat het mij geld kostte.

2 likes

Bij mij zeiden ze dat ze nog wel spalkjes zetten, maar dat het meer onderhoud vergt dan een nachtbeugel. Vooral omdat er zoveel plak verzamelt. Als de spalk goed gezet is kan die jaren mee en is er niks aan de hand.
Mijn vorige spalk was kapot gemaakt door de mondhygiĂ«nist en dwt werd ook niet vergoed want ‘waarschijnlijk zat die al los’.

1 like

Mijn spalkje zit nu 22 jaar muurvast. Wist niet echt dat dat een ding was dat loslaat. :flushed:

12 likes

Dat m’n schoonmoeder via whatsapp naar mij, m’n schoonvader ‘pa’ noemt.
Het is niet mijn vader, ik vind het gek om nog pa over je man te zeggen als je kinderen 30+ zijn en daarnaast heb ik zelf geen vader meer dus ik vind het ook ondoordacht.

21 likes

Ja mazzel, dat over je speeksel lijkt mij echt geouwehoer. (Niet van jou natuurlijk, maar van je tandarts/ortho)
Die van mij zat ook constant los aan de bovenkant. Ook echt een keer 2 weken achter elkaar ofzo. Toen zei de tandarts de 2e keer wel dat ik niet hoefde te betalen.
Uiteindelijk is ie eruit gehaald, omdat ie weeeeer los was. En mijn tanden staan nu eigenlijk net ff beter dan toen ie er nog wel in zat. Ik heb er nu alleen onder nog een en die gaat gelukkig nooit los

Ik mis echt een tandarts op dit forum die alle tanden- en beugelmythes kan debunken en uit de doeken doet hoe tandartsen ons allemaal oplichten.

59 likes

Ik erger mij aan mijn humeur :smiling_face_with_tear:

Dat ik eten heb besteld en het pas na twee uur aankomt. Belde net en er kwam een catering klus tussendoor en mijn bon hing verkeerd. Vind wachten vervelend maar het nog vervelender als restaurants niet zelf even bellen.

Op EGF was er wel een tandarts toch? Of de man van een forummer? :thinking:

1 like

Oh die blogger? Angela Toothfairy ofzoiets haha.

3 likes

Ik ben zo onwijs moe omdat ik al sinds 4 uur wakker ben (en daarvoor 1 uur geslapen heb) maar mijn kind viel in de auto in slaap dus die gaat nog laaaaaang niet slapen. Maar ik ben niet fit dus huiloonnnnn. Mijn ergernis is dus mijn kind die in de auto geslapen heeft

1 like

Hoe neerbuigende sommige mensen kunnen praten over vertaalde boeken. De oorspronkelijke taal is het allerbeste. Als je een nek dan in het Nederlands leest gaan de rillingen over mijn rug door dingen die slecht zijn vertaald. Pfff

3 likes

Nee eigenlijk niet echt? Nou had ik vooral scheefstaande kiezen en kreeg ik daarvoor m’n beugel en daar zit je spalken toch niet haha.

4 likes