Waar erger je je aan? #16

Ik heb beide sinds mijn invisalign avontuur twee jaar terug. Erg blij met mijn tanden maar die nachtbeugel :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:

1 like

Oh mijn tandarts was de laatste keer juist weer positiever over mn spalk. Eerder zei hij eens dat ie op een gegeven moment wel aan vervanging toe zou zijn maar de vorige keer was het een topding en alles helemaal prima. (Alsof ie ineens geen makkelijk extra geld meer wilde verdienen aan me??)

Destijds toen ik de spalk kreeg was het advies nog om m 10 jaar laten zitten maar dat was juist weer achterhaald begreep ik ook. Omdat je tanden een soort geheugen zouden hebben ofzo (?). Ik dacht vooral dat mn tanden zonder spalk allang verschoven zouden zijn bij het doorkomen van mn verstandskiezen

Ik heb pas laat een beugel gehad, die ging er eind 2021 uit en ik heb gewoon spalkjes gekregen! Volgens mijn ortho zijn de spalkjes wel veranderd in de afgelopen jaren. Bij mij zijn het echt platte draadjes, maar bij mijn vriend zijn ze meer rond en die schijnen ook sneller los te kunnen komen. Die platte zijn dus wat duurzamer.

2 likes

Oooh, nu moet ik denken aan toen ik in een hostel sliep en er midden in de nacht een meisje haar koffer inpakte en alles in PLASTIC TASJES stopte :triumph:

1 like

Filmpjes die beginnen met: “Hee ik ben verkouden dus let niet op mijn stem.”
Shut the fuck up! Nu ga ik erop letten!

6 likes

Ja ik heb inderdaad ronde spalkjes! Zou best platte willen, want ik zorg nu dat ik eigl in geen enkel hard ding bijt met mijn voortanden (bijv een appel of spareribs) omdat ik dan weet dat mn spalk weer los gaat laten.

2 likes

Wat balen zeg. Ik zou een afspraak plannen bij een orthodontist. Die kan dan controleren en eventueel en een nieuwe spalk zetten. Als de spalk niet goed meer zit kunnen er idd tanden gaan verschuiven, heb ik ook gehad. Dat was maar een en ook die waar geen spalk meer aan vast zat. Niet te lang wachten want je krijgt het niet meer recht zonder opnieuw met beugels te beginnen (zei de ortho dan).

3 likes

Je bent niet de enige die er last van heeft!

5 likes

Wat gek dat ze je niet geloven! Ik zou inderdaad gewoon even naar de ortho gaan. Mijn vriend had boven nooit een spalkje gekregen en kreeg toen een spleet tussen zijn tanden en die is met het spalkje inderdaad ook weer dichtgegaan, maar dat spalkje zit er nu al een paar jaar goed in. Dus dat zou ook moeten kunnen. Hij kreeg ook helemaal geen scan en moest 90 euro betalen. Dus die 270 vind ik echt een fors bedrag. Misschien kun je een paar ortho’s bellen en vragen wat er mogelijk is en hoeveel dat kost.

3 likes

Het rook in onze berging altijd heel fijn naar wasmiddel, maar nu ruikt het ineens naar tweedehands auto?!

Al die plantjes bij de AH en nu bij Ikea die zooooo vaak staan te verpieteren en geen water krijgen. Voel me vaak echt een vervelend mens als ik dat weer bij een klantenservice sta aan te geven maar hoezo vergeten winkels dit alllllltijd

3 likes

Weer zo’n moeder op LinkedIn:

LinkedIn is er ook om je mooiste prestaties te delen toch? Want nu heb ik toch wel iets heel erg moois gemaakt! De afgelopen maanden hard aan gewerkt en resultaat mag er wezen.

[plus foto van baby]

1. Nee. Daar is LinkedIn niet per se voor, maar als je prestaties wilt delen, dan louter werkgerelateerd.
  2. Iets moois/het resultaat mag er wezen: ja, voor jou misschien. Niet voor andere professionals. Gooi het lekker in de familiegroepsapp omfg.
  3. Sowieso niet gepast om babyfoto’s op een professionele netwerksite te dumpen.
35 likes

Echt ultieme haat voor dit soort posts. Samen met de ‘de leraar/trainer/whatever van mijn kind deed iets en mijn perfecte engeltje sprak diegene hierop aan en dit is de wijze levensles die mijn kind jullie leert’. (Extra haat als ze hun kind omschrijven als de 6yo)

2 likes

Die glazen flesjes van calve sauzen. Er komt of niks uit, of de halve fles op je bord.

32 likes

Dit doet me denken aan Seinfeld

4 likes

AH heeft tegenwoordig ‘verse maaltijden’ die echt meer dan prima zijn. Ik had voor vandaag pasta met pittige tomatensaus (en heel veel groenten) gekocht. Zit er geen tomatensaus in?! Heb droge pasta met groenten zitten eten. Beetje jammer.

Ohh dat heb ik nooit gezien! Die aflevering eindigt toch niet dat het appartement ineens affikt (oid)?

2 likes

Bij mij zat ook mijn spalk voor de zoveelste keer los, maar dit keer bij een tand. Inderdaad iets naar voren gaan staan. Toen heb ik ze onder en boven weg laten halen.
Dus ze haalt de spalk weg, blijk ik een gaatje te hebben waar de lijm zat en dat hebben ze dus nooit goed kunnen zien. :flushed:
Ik ben in ieder geval blij dat ik die ondingen eruit heb laten halen!

5 likes

Maar nu groeien je tanden weer scheef?

4 likes

Mensen die antwoorden op de vraag hoe was het: je hebt echt iets gemist.

Waarom moet je het inwrijven ik had al fomo.

2 likes