Waar erger je je aan? #16

Ik maak eennkaart open, lees het en gooi het in de oud papier bak. Heel soms staat het 1 dag op de kast zodat mn vriend het kaartje ook gezien heeft. Maar wat moet je ook in godsnaam met kaartjes van andere mensen?

Edit: net als de mensen boven mn bericht dus :sweat_smile:

2 likes

Nou ja ik vind nog wel verschil in kaarten
 Mijn beste vriendin woont niet in de buurt en is zo nuchter als wat maar toen ik wat moeilijks had en zij overduidelijk voor een kaartje was gaan zitten met een persoonlijke boodschap
 Die is me dan stukken meer waard dan een voorgedrukte kerstkaart met binnenin Harm en Gerda

12 likes

Tja ik snap wel dat het veel moeite is een kaart te kopen, te schrijven, te frankeren en te posten als iemand het hetzelfde behandelt als een appje. Dan kan je beter appen haha. Maar sommige mensen schrijven nu eenmaal graag kaarten (looking at you schoonmoeder). Vind het wel erg lief altijd maar ook wel een beetje troeperig om dat dan neer te gaan zetten

1 like

Ja dat vind ik ook een verschil. Kaartjes met een persoonlijke boodschap zegt ook iets over de periode en tijd waarin het geschreven is. Maar als er gewoon staat: gefeliciteerd groetjes pietje dan gooi ik m weg.

5 likes

Ja zo bekeken snap ik een beetje de gedachte maar goed ik stuur een kaart omdat ik dat leuk vind of om aan iemand te denken of nou ja noem het maar en als jij dan na het lezen zegt hoppa weg ermee dan is dat aan jou. Beetje verschillende verwachtingen vooral denk ik dan.

Ik bewaar kaartjes eeuwig. Zo lief als mensen een kaartje sturen. Maar goed, ik krijg ook geen tekeningen van mn neefje omdat mn zus bang is dat ze die over 60 jaar allemaal moet opruimen als ik ben overleden :smiling_face_with_tear:

39 likes

Helemaal eens met bunny. Ik vind die app trouwens sws echt belachelijk, mensen winden zich dagen op over post die ze al zien staan. Wat is er mis met gewoon niet weten. Zoals like, normaal al een hele eeuwigheid is geweest.

Dus misschien een tip om die app te verwijderen, hoef je je ook niet onnodig te ergeren! Al helemaal een klacht indienen. Is toch algemeen bekend dat postbezorgers het kapot druk hebben.

16 likes

Nja ik heb wel kaarten van vriendinnen waar leuke herrinneringen of fotos op staan ofzo.

5 likes

ik maak weleens foto’s van kaartjes voordat ik ze weggooi. dan zijn ze niet helemaal weg maar zit ik niet met troep in huis

7 likes

Ik wacht nog steeds op de verkeersboete die ik een maand geleden al in de app zag staan haha. Was toch blij dat ik er zo even op geattendeerd ben. Je krijgt geen melding online ofzo, alleen als je zelf inlogt bij 't cjib zie je het.

Verder komt hier toch nooit belangrijke post, maar snap de ergernis wel dat als je iets verwacht en het komt nooit.

2 likes

Nee joh waarom haha. Wat niet weet, wat niet deert.
Wordt wel een zorg op t moment dat het zo is

5 likes

Kom ik aan met mijn verzamelmap voor kaarten :sweat_smile:

5 likes

Ja vind ik ook wel anders. Maar het zoveelste geboorte kaartje, “wij gaan trouwen” of kerstkaart oid gaat hier direct weg. Daar kijk ik toch nooit meer naar.

2 likes

Ik bewaar geboortekaartjes wel, al was het maar omdat ik in no time vergeet van welk jaar een kind ook al weer is. Ook ergerlijk haha

5 likes

Ik kwam er dus laatst achter dat het gebruikelijk is om een kaartje terug te sturen bij een geboortekaartje? Hahaha ik ben zo slecht met dit soort dingen. Ik dacht gewoon ok leuk gefeli

3 likes

Ja en zelfs omdat ik de naam van die baby kan vergeten. Wij gaan trouwen ofzo gooi ik ook direct weg.

@Stateofmind ja dat is heel gebruikelijk. Zodat die ouders een foto kunnen maken met oh hoeveel kaartjes ze hebben terug ontvangen. Heel vermoeiend.

2 likes

Haha ja oeps.

2 likes

Ik had dit dus precies andersom. Kreeg na de geboorte allemaal kaartjes van mensen die ik geen geboortekaartje had gestuurd. Vaak had ik ook geen flauw idee wie het was en dan bleek het de oudtante van mijn nicht ofzo.

3 likes

Een vriendin van vroeger stuurde een kaartje naar mn ouders die toen net opa en oma waren geworden. En het was niet van mezelf maar het kind van mn zus. Jezus, je moet dus ook al grootouders feliciteren via via? Wat is dit voor onzin :joy:. Doe normaal man.

3 likes

Je moet niks, maar is toch wel lief?

40 likes