Waar erger je je aan? #16

Dat woord kent diegene niet lijkt het, veel te ingewikkeld

1 like

Over wervers gesproken. Staat er net 1 voor de deur.
Hij kwam voor huiselijk geweld en zei dat het net zo was als de kinderpostzegels.
Ik: “nou kinderpostzegels heb ik al, dus bedankt”
Hij: " nee ik kom niet voor kinderpostzegels, dat was een voorbeeld. Ik kom voor slachtofferhulp en vraag een maandelijkse donatie"
Ik: “:exploding_head::woman_shrugging: nou ik doneer alleen eenmalig dus dan houdt het op”
Hij" oh doei"

:sweat_smile::joy:

7 likes

Kijk telemarketers op HBO. Geniale docu over telefonische wervers van zogenaamde goede doelen. Dan geef je nooit meer iets aan iets dat geen collecte is :grimacing::grimacing::grimacing:

6 likes

dat schoenenwinkels steeds vaker amper maat 36 op voorraad hebben

2 likes

Ik erger me meer dan goed is aan Fatbikes. En dan helemaal aan kinderen op Fatbikes. En dat terwijl het ergens gewoon hetzelfde als een electrische fiets. Maar het uiterlijk maakt dat het een woest gevoel bij me opwekt.

22 likes

Ja er komt toch een fatbike attitude bij hoor!
De gemeente waar ik woon heeft een nieuwe gratis bewaakte fietsenstalling geopend en toen reageerde er iemand met zoiets als “fatbikes passen hier zeker weer niet in!!! Van deze gemeente mogen ze gewoon gestolen worden!!!”

Terwijl 1. Geen idee of ze erin passen (of dat je ernaast mag parkeren net zoals scooters), staat niks over 2. Neem dan geen fucking fatbike waarvan al maanden bekend is dat ze allemaal gejat worden

9 likes
  1. Neem een normale fiets met normale banden
17 likes

De meeste mensen op die dingen zijn ook levensgevaarlijk bezig en ik hoop dat ze ooit verboden worden. Voor mijn gevoel gaan ze even hard als scooters

4 likes

Ik begreep dat de ANWB ze niet meer wil verzekeren omdat de kans op diefstal zo groot is.

@Chan Misschien daarom dat ik het nog helemaal erg vind als kinderen uit de basisschoolleeftijd op zo’n ding rijden. Die hebben nog echt te weinig inschattingsvermogen van het verkeer maar rijden wel met een noodvaart rond.

Een helmplicht zou de populariteit wel om zeep helpen.

6 likes

Ik zag vandaag twee jochies van twaalf allebei op zo’n ding aankomen en die kregen een uitgebreide discussie hoe ze ze het beste vast konden zetten zodat ze niet gejat konden worden. Had ik toch nooit last van met mijn vijfdehands Gazelle

9 likes

Alleen gaan heel veel (oude) fatbikes 50 en een gewone ebike officieel 25.

3 likes

Zal vast niet lang duren voor die dingen begrensd worden op 25km en/of ook een helmplicht krijgen.

1 like

Dat is imo al jaren zo. En dan mensen die zeggen “oh wat een geluk dan kun je op de kinderafdeling sneakers krijgen voor veel minder geld.” Dat is helemaal niet zo. Nikes bijv. in 35 of 36 zijn 9/10 keer hetzelfde geld. Maar ze kopen gewoon niet veel in 36 in in Nederland omdat het hier niet zo’n gebruikelijke maat is.

2 likes

En vaak voeren ze fatbikes op. Het valt mij op wanneer zo’n fietser mij ruim inhaalt (heb een 15 jaar oude elektrische fiets en ga 25 km max. met flink getrap) ze niet/nauwelijks trappen

3 likes

Ja klopt hoor, maar normaal hadden ze bij de scapino wel een rek maat 36 (ik heb maat 35 maar pas soms wel een 36)
Maar de “nieuwe stijl” scapino heeft nu dozen staan zoals bij van haren en nergens stond maat 36!
Sneakers in kindermaat vind ik prima maat nette schoenen zijn het toch vaak net niet :pensive:

2 likes

Ja dit had ik ook niet verwacht! Ik loop al rond 11 uur, dus dat scheelt.

4 likes

Ja precies ook dat. Haha dat had ik moeten zeggen :joy:

3 likes

Oh grappig, dan heb ik eigenlijk precies dezelfde schoenmaat! Ik loop altijd in 36 maar 35 qua slippers meestal. Bij scapino kom ik eigenlijk nooit maar het aanbod is hier idd echt heel karig. Ik herinner me nog dat ik nike air force 1 kocht. In maat 36 waren ze goedkoper dan in maat 37 en die verkoopster wilde me maar maat 37 aansmeren?! Toen zei mn beste vriend, die zelf lang in een sneakerstore had gewerkt. Je ziet toch dat 36 past, en niet 37, dus je geeft haar gewoon die prijs ja! Haha en ik zat op zo’n voetenbankje nog proberen een conflict te vermijden.
Ik vind qua hakken het echt een hel. Gewoon amper aanbod. En als je ze te groot koopt lijk je net jezus op zn sandalen ofzo.

1 like

Ja omg ik ook. Ik zie ze in Rotterdam eigenlijk nog nauwelijks, maar ik werk in de omgeving van Haarlem en Bloemendaal en daar heeft echt elk kind er een.

En al die kinderen lijken ook niet door te hebben dat het echt levensgevaarlijk is hoe ze fietsen. Je kan gewoon niet met volle snelheid op zo’n ding een stuk afsnijden over de stoep. Zeker niet een bocht om waarin je niet kan zien of er iemand aankomt. Het zijn echt van die ongeleide projectielen.

2 likes

Gisteren ook een ongeleid projectiel op een fiets tegengekomen, maar dan een normale fiets. Dat joch fietste aan de verkeerde kant van de weg, kwam echt met een rotgang aangefietst en slingerde helemaal en kwam vervolgens vol op mij af. Dus ik moest vol op de rem (ik was ook op de fiets) en het scheelde echt niks of hij was vol op mij geklapt. Heb zo hard mijn remmen in moeten knijpen dat mijn remkabel ervan is geknapt en nu heb ik geen rem meer

3 likes