Iets van Vinted en daarna weer resellen? Staat een hoop Y2K op. Doe ik vaker voor feestjes als ik weet dat ik het toch maar een keer wil gaan dragen.
vind je tweedehands vies
Nee zeker niet! maar heb al twee keer gezocht in de kringloopwinkel maar niet echt iets kunnen vinden en nu eigenlijk geen tijd meer voor vinted
Het is al zaterdag, dus dat durf ik niet aan!
Ik heb serieus moeten googelen waar Y2K voor stond.
Maar…poeh indd de TK of Kik vind ik een goede optie van @Oprah
Misschien bij de newyorker iets? Of idd de kik in tudder
Heb je een grote sjaal die je als top kunt dragen?
En dan een baggy (spijker)broek en pumps
En een grote zonnebril
Haar 2 van die plukjes en de rest in een staart of zo
Gisteren mn Ikea bestelling binnengekregen en er ontbreken 3 (essentiële) onderdelen
Dat ik laatst weer in de praatjes ben getrapt van zo’n donatie abonnement straat verkoper.
T verhaal greep me aan. Meerdere malen vroeg ik of het enkel een eenmalige donatie zou zijn. Hij verzekerde me van wel want daarna zou ik zelf een bedrag moeten doorgeven via een mail die ik zou ontvangen (nooit gebeurd) waarmee ik zou willen doneren. Tot 5x toe gevraagd of ik nergens aan vast zou zitten. Nee, nee! Was zijn antwoord.
Zie ik net dat er wederom een bedrag is afgeschreven.
Ik zou daar echt een klacht over indienen.
Ja, idd dit @Krelis ! Zo’n goed doel is er ook helemaal niet blij mee als de wervers onzin verkopen en hen daarmee in een slecht daglicht stellen… maar als die feedback niet komt kan er ook niks mee gedaan worden, dus zeker laten weten!
Volgens mij zijn dat soort donaties (dus via een werver op straat of aan de deur) nooit écht eenmalig. Al kan je meestal wel na één donatie weer opzeggen, maar veel mensen vergeten dat en dat weten ze ook gewoon. Alleen een collecte is eenmalig.
Dit inderdaad @Krelis! Ik werk voor een ngo en dit gebeurt heel vaak en is echt slecht voor de goede naam van het doel. En ook echt niet de bedoeling. Ze zeggen dan dat je gewoon weer kan opzeggen (of niet) en hopen dan dat je dat vergeet zodat zij hun bonus krijgen, maar voor het doel is dat echt ruk want je denkt dat je een structurele donor hebt die vervolgens weer opzegt.
Klopt ook wat @Peachpuff zegt inderdaad. Heel stom wel, maar eenmalig doneren kan bijna nooit. En een contante bijdrage al helemaal niet.
Ik heb vanavond een personeelsfeestje midden in het centrum van Amsterdam, terwijl 80% van het personeel dus niet in Amsterdam woont en OV natuurlijk ook maar tot zo laat rijdt allemaal. Echt irritant. Dus het is of eerder afhaken, of met de auto en om dan geen tweede hypotheek af te moeten sluiten in een P+R gaan staan.
Ja ik heb misschien een wat dramatische mail gestuurd met inderdaad een klacht dat er onder valse voorwendselen een abonnement is aangesmeerd en mijn vertrouwen in de organisatie daarmee geschaad is omdat ik nog meerdere malen gevraagd heb dat het een eenmalige donatie zou betreffen.
Ook omschreven dat ik uitgeschreven wil worden en teruggeboekt + geblokkeerd.
Weet jij waarom dat is? Is er gewoon data ofzo die bevestigd dat dat uiteindelijk minder oplevert of wat anders?
Ik wil namelijk altijd graag eenmalig doneren maar niet vast, en dat kan nooit
Het kan vaak op de website wel, maar bij de wervers inderdaad niet. Zou niet precies weten waarom, maar kan het wel eens vragen! Ik denk dat het anders misschien niet uit kan om die wervers de straat op te sturen? Vaak krijgen die ook pas een bonus als mensen meer dan een maand blijven geven.
Al die wervers worden trouwens aangestuurd door externe bureaus, maar krijgen wel trainingen van het doel zelf waarin ze dus leren om dit soort dingen niet te doen (bij ons in elk geval).
Ah zo stom is dat he. Ik heb ook een keer zoiets gehad en zou écht eenmalig zijn. Vervolgens werd er elke maand een bedrag afgeschreven. Ik heb het toen elke keer teruggeboekt en na een half jaar (!) lieten ze me eindelijk met rust.
Ja omdat dat niks opschiet, zijn vaak externe bedrijven idd en dat kost ook wat, als je 1x 10 euro wilt geven heb je daarmee nog niet eens een uur werk van het bedrijf zelf betaald, laat staan dat het goede doel er zelf iets mee kan dus dan gaat je goede intentie totaal verloren.
Trouwens je moet je dan gewoon niet laten opjagen door wervers? Gewoon nee zeggen en doorlopen, op de website van zowat elk goed doel kun je prima zelf een bedrag overmaken als je los wilt doneren (zie ook bijv acties van het Rode Kruis die rondgaan na een ramp), zelfs beter zonder tussenpersoon.
Ik heb me ook wel eens laten overhalen door een straatverkoper voor Milieudefensie bijv. hoor maar dat zijn uiteindelijk vaak studenten die of goede doelen verkopen of kranten of noem maar op en die vertellen je alles om hun targets te halen
Ja dat snap ik wel maar ik zou dus heel makkelijk 1x 10 euro geven en met mij misschien wel meer mensen? Ik bedoel het zou ook niet zoveel tijd kosten om mij te overtuigen dan haha, daarvoor hoeven we dan geen 20 minuten in gesprek. Dus ik vroeg mij af of het niet wél genoeg zou kunnen opleveren.
Maar goed, blijkbaar niet want dan deden ze het wel. Wel jammer voor mij want ik ben helemaal niet tegen straatverkopers omdat ik mij kan voorstellen dat mensen minder snel uit eigen beweging doneren terwijl ze het misschien best wel willen, dat blijkt waarschijnlijk óók want anders zouden goede doelen die bedrijven niet inhuren.
Ik vraag meestal meteen of ik eenmalig kan doneren en dan zeggen ze altijd nee, en dan zeg ik dat ik geen interesse heb. Werkt ook wel goed als excuus, tip voor mensen die het moeilijk vinden een straatverkoper af te wimpelen en soms doneer ik daarna dan inderdaad alsnog via de website want ik laat mij graag een beetje leiden door toeval met dit soort dingen
maar lang niet altijd