Waar erger je je aan? #16

Maar dit is dus zeker niet de bedoeling. Net als @GrumpyHarry werk ik bij een ngo en onze straatwervers worden idd door ons getraind en het is niet de bedoeling dat ze mensen maar alles vertellen. Daarom dus vooral melding doen bij het goede doel als dit wel gebeurd is, want dan kunnen wij/zij het bureau erop aanspreken, en die wervers erop aangesproken kunnen worden/waarschuwingen kunnen krijgen/evt. hun baan verliezen als het vaker voorkomt. En als het te vaak gebeurt is het ook snel einde contract, goede doelen willen uiteraard niet zo bekend staan…

4 likes

Ik ben wel eens aangesproken voor wervers die voor mijn werkgever zeiden te lopen en die leken te vragen om een contante bijdrage. Toen ik zei dat ik bij diezelfde organisatie werkte zag ik ze echt even verschieten. Denk dat die daarna ook goed op hun flikker hebben gekregen (ook van het bureau zelf, want ze kwamen wel echt van een bureau, maar dachten daarnaast denk ik slim te zijn om zelf wat meer in hun zak te steken).

@kali dit ook. Ik weet dat er ooit een keer iemand heel boos is geworden omdat de werver had gezegd voor het WNF te lopen en hij toen op zijn afschrift/bevestiging zag dat ie aan een heel ander doel had gegeven. :smiling_face_with_tear: Sales is echt nasty soms en zeker bij dit soort kinders die helemaal niet specifiek iets met het doel hebben. Volgens mij komen de doelen ook wel langs om een training te geven en leveren zij de scripts (in ons geval dan)? Maar misschien zijn wij dan wel de uitzondering inderdaad. En de doorloop bij die bureaus zou ook wel zo hoog zijn dat lang niet iedereen dan bij zo’n training was.

4 likes

Ja, het zijn inderdaad externe bedrijven, maar dat betekent niet dat ze zomaar onzin mogen verkopen zonder consequenties natuurlijk. Ik weet niet of het hier heel anders werkt dan in Nederland, maar als wij veel klachten over een bepaald bureau krijgen waar we mee werken dan is dat contract zoals gezegd snel ten einde. Maar dan moeten we dus wel die klachten krijgen, dus vandaar de oproep om zoiets altijd te melden. De bureaus waar wij mee werken doen trouwens wel ook alleen goede doelen, niet ook krantenabo’s en andere commerciële dingen.

@GrumpyHarry nieeeet, hoe brutaal! Ik ben ook wel eens door een van onze wervers aangesproken en heb toen juist een heel leuk gesprek gehad toen ik zei dat ik er werkte, die leek echt heel erg positief over ons en alsof hij er echt in geloofde en niet alleen maar zijn geld ermee verdiende. Maar misschien was hij ook wel gewoon een hele goede verkoper :joy:

4 likes

De meeste goede doelen zijn op zoek naar structurele donaties voor de lange termijn zodat ze gerichte plannen kunnen maken. Als ze weten dat er in april een x bedrag binnenkomt kunnen ze bijvoorbeeld plannen om in die maand een operatiekamer te verbouwen ofzo. Als er de ene maand 3000 euro binnenkomt en de volgende maand 10.000 en de maand daarna maar 200 is dat heel lastig.

9 likes

Nee bij ons ook hetzelfde inderdaad (in Nederland). Maar misschien werken we wel toevallig voor dezelfde ngo en ligt het daaraan. :joy:

2 likes

Ik werk bij een Duitse ngo, en wij hebben ook geen Nederlandse tak, dus we zijn geen collega’s :smile:

5 likes

Maar ook voor dat bureau wtfff

11 likes

Ik breng de hooivorken!!

2 likes

Gewoon verschillende dingen pakken à la Ashley Tisdale

8 likes

Iemand die met droge ogen zegt dat Drenthe en Twente 1 plaats zijn
Ergernis twee in dezelfde situatie: hoezo plaats?

3 likes

Dat woord kent diegene niet lijkt het, veel te ingewikkeld

1 like

Over wervers gesproken. Staat er net 1 voor de deur.
Hij kwam voor huiselijk geweld en zei dat het net zo was als de kinderpostzegels.
Ik: “nou kinderpostzegels heb ik al, dus bedankt”
Hij: " nee ik kom niet voor kinderpostzegels, dat was een voorbeeld. Ik kom voor slachtofferhulp en vraag een maandelijkse donatie"
Ik: “:exploding_head::woman_shrugging: nou ik doneer alleen eenmalig dus dan houdt het op”
Hij" oh doei"

:sweat_smile::joy:

7 likes

Kijk telemarketers op HBO. Geniale docu over telefonische wervers van zogenaamde goede doelen. Dan geef je nooit meer iets aan iets dat geen collecte is :grimacing::grimacing::grimacing:

6 likes

dat schoenenwinkels steeds vaker amper maat 36 op voorraad hebben…

2 likes

Ik erger me meer dan goed is aan Fatbikes. En dan helemaal aan kinderen op Fatbikes. En dat terwijl het ergens gewoon hetzelfde als een electrische fiets. Maar het uiterlijk maakt dat het een woest gevoel bij me opwekt.

22 likes

Ja er komt toch een fatbike attitude bij hoor!
De gemeente waar ik woon heeft een nieuwe gratis bewaakte fietsenstalling geopend en toen reageerde er iemand met zoiets als “fatbikes passen hier zeker weer niet in!!! Van deze gemeente mogen ze gewoon gestolen worden!!!”

Terwijl 1. Geen idee of ze erin passen (of dat je ernaast mag parkeren net zoals scooters), staat niks over 2. Neem dan geen fucking fatbike waarvan al maanden bekend is dat ze allemaal gejat worden

9 likes
  1. Neem een normale fiets met normale banden
17 likes

De meeste mensen op die dingen zijn ook levensgevaarlijk bezig en ik hoop dat ze ooit verboden worden. Voor mijn gevoel gaan ze even hard als scooters

4 likes

Ik begreep dat de ANWB ze niet meer wil verzekeren omdat de kans op diefstal zo groot is.

@Chan Misschien daarom dat ik het nog helemaal erg vind als kinderen uit de basisschoolleeftijd op zo’n ding rijden. Die hebben nog echt te weinig inschattingsvermogen van het verkeer maar rijden wel met een noodvaart rond.

Een helmplicht zou de populariteit wel om zeep helpen.

6 likes

Ik zag vandaag twee jochies van twaalf allebei op zo’n ding aankomen en die kregen een uitgebreide discussie hoe ze ze het beste vast konden zetten zodat ze niet gejat konden worden. Had ik toch nooit last van met mijn vijfdehands Gazelle

9 likes