Waar erger je je aan? #16

Alleen gaan heel veel (oude) fatbikes 50 en een gewone ebike officieel 25.

3 likes

Zal vast niet lang duren voor die dingen begrensd worden op 25km en/of ook een helmplicht krijgen.

1 like

Dat is imo al jaren zo. En dan mensen die zeggen “oh wat een geluk dan kun je op de kinderafdeling sneakers krijgen voor veel minder geld.” Dat is helemaal niet zo. Nikes bijv. in 35 of 36 zijn 9/10 keer hetzelfde geld. Maar ze kopen gewoon niet veel in 36 in in Nederland omdat het hier niet zo’n gebruikelijke maat is.

2 likes

En vaak voeren ze fatbikes op. Het valt mij op wanneer zo’n fietser mij ruim inhaalt (heb een 15 jaar oude elektrische fiets en ga 25 km max. met flink getrap) ze niet/nauwelijks trappen

3 likes

Ja klopt hoor, maar normaal hadden ze bij de scapino wel een rek maat 36 (ik heb maat 35 maar pas soms wel een 36)
Maar de “nieuwe stijl” scapino heeft nu dozen staan zoals bij van haren en nergens stond maat 36!
Sneakers in kindermaat vind ik prima maat nette schoenen zijn het toch vaak net niet :pensive:

2 likes

Ja dit had ik ook niet verwacht! Ik loop al rond 11 uur, dus dat scheelt.

4 likes

Ja precies ook dat. Haha dat had ik moeten zeggen :joy:

3 likes

Oh grappig, dan heb ik eigenlijk precies dezelfde schoenmaat! Ik loop altijd in 36 maar 35 qua slippers meestal. Bij scapino kom ik eigenlijk nooit maar het aanbod is hier idd echt heel karig. Ik herinner me nog dat ik nike air force 1 kocht. In maat 36 waren ze goedkoper dan in maat 37 en die verkoopster wilde me maar maat 37 aansmeren?! Toen zei mn beste vriend, die zelf lang in een sneakerstore had gewerkt. Je ziet toch dat 36 past, en niet 37, dus je geeft haar gewoon die prijs ja! Haha en ik zat op zo’n voetenbankje nog proberen een conflict te vermijden.
Ik vind qua hakken het echt een hel. Gewoon amper aanbod. En als je ze te groot koopt lijk je net jezus op zn sandalen ofzo.

1 like

Ja omg ik ook. Ik zie ze in Rotterdam eigenlijk nog nauwelijks, maar ik werk in de omgeving van Haarlem en Bloemendaal en daar heeft echt elk kind er een.

En al die kinderen lijken ook niet door te hebben dat het echt levensgevaarlijk is hoe ze fietsen. Je kan gewoon niet met volle snelheid op zo’n ding een stuk afsnijden over de stoep. Zeker niet een bocht om waarin je niet kan zien of er iemand aankomt. Het zijn echt van die ongeleide projectielen.

2 likes

Gisteren ook een ongeleid projectiel op een fiets tegengekomen, maar dan een normale fiets. Dat joch fietste aan de verkeerde kant van de weg, kwam echt met een rotgang aangefietst en slingerde helemaal en kwam vervolgens vol op mij af. Dus ik moest vol op de rem (ik was ook op de fiets) en het scheelde echt niks of hij was vol op mij geklapt. Heb zo hard mijn remmen in moeten knijpen dat mijn remkabel ervan is geknapt en nu heb ik geen rem meer

3 likes

Oh ja ik herken dit. Bij een gerenommeerde schoenenzaak wandelschoenen gekocht. Maat 37 valt heel klein, en ja dit kun jij heel goed hebben want tijdens het wandelen zetten je voeten uit, je hebt echt die ruimte nodig.
Nu staan ze na een paar keer dragen in de kast te verstoffen……

Ik heb mooie hakken van Ecco, nu ook toch weer chelsea boots besteld van ecco omdat ik hun maat 35 goed pas. Sluiten ook mooi aan bij de enkel.

Enneh, docs, vans en converse zijn in kindermaten wel echt een stuk goedkoper :smiley:

Afspreken met iemand via marktplaats. Diegene komt een bank brengen en heb stress over of dat ding in huis past en ben daarnaast net ongesteld geworden dus halleluja een bank 2 verdiepingen naar boven tillen met menstruatiekramp :smiling_face_with_tear: waarom wilde ik dit ook alweer

1 like

Grappig, ik woon in Rotterdam en zelfs in onze buitenwijk kom ik die krengen steeds vaker tegen.

Gisteren zag in een vrouw met een kind (zonder helm) achterop en een fietskar erachter. En die ging behoorlijk hard

1 like

Oh misschien ligt het aan de wijk. Ik woon randje centrum/Noord. Hier zijn het vooral nog stadsfietsen, bakfietsen en elektrische (Felyx of check) scooters.

Omg een fietskar erachter :scream: dat klinkt helemaal levensgevaarlijk.

1 like

50??? Doodeng zeg vooral met kinderen inderdaad.

2 likes

Ja die fietsen mogen inmiddels niet meer verkocht worden, maar je kan een fiets die niet zo hard gaat wel laten opvoeren. Je hoefde dan ook niet te trappen, maar dan zat er gewoon een gashendel aan.

2 likes

Deze film is op de app van Netflix wel te vinden maar niet op de webversie, en dan zie je zo’n dingetje dat het in de top10 staat dus ik denk, oké chill dan is het makkelijk te vinden maar ik kan nergens de top 10 lijst vinden.
Wat is dat nou voor stommigheid, het leven is zo zwaar

2 likes

volgens mij kan het werken als je hem op de app aanzet want dan staat hij bij verder kijken

1 like

Nee helaas. Huhhhhh waaaauw ik dacht, oké dan begin ik gewoon met gossip girl opnieuw, maar die staat er op de webversie ook niet op :sob:

1 like

Junkies in het hondenpark, keiharde muziek aan, geen shirts aan (en vieze buik), stinkend met rook overal.

1 like