Wat stom! Ik vind het ook zeer irritant dat je bij de pathe pin only hebt. En laatst had ik ook al bij een museumshop dat ik niet contant kon betalen.
Dat laatste is zo waar. Ik hoorde dat volgens mij laatst in een podcast en had daar nog nooit zo bij stil gestaan, maar dit is een hele belangrijke reden om contant geld te houden en te stimuleren.
Sowieso dat je bij veel banken niet meer kan storten? Dan moet je opeens naar de bouwmarkt? Wtf?
@kali wtf? Dat niemand dan ook niet aan die mogelijkheid denkt. Je zou verwachten dat er een algemene sleutel en een beheerder is
Toch wel grappig dat âouderwetseâ dingen er nog zo ingebakken zitten.
Geld is wel ingewikkeld want wat op de bank staat is er wel maar ook weer niet. Eigenlijk is het ook helemaal niet handig om geen contant geld in huis te hebben. Ik dacht dat het zelfs in de lijst staat van dingen die je moet hebben om je voor te kunnen bereiden op een ramp. En als er een orkaan oid onderweg is naar Amerika gaat ook iedereen geld pinnen. Nou verwacht ik wel dat als het nodig is, we gewoon weer aan ruilhandel doen, de mens kan zich goed genoeg aanpassen. Maar laten we het ons niet moeilijker maken dan nodig is.
Edit: oh ik bedoelde trouwens niet dat ik het stom vind dat je geen contant geld in huis had, dat snap ik wel want dat hebben heel veel mensen en het is dat ik zelf veel contant betaal anders had ik het ook niet gehad.
Nou, na een uurtje op marktplaats heb ik dat vertrouwen niet meer
Moet ik straks mijn nier geven voor een brood
Amerikaanse podcasts waarbij mensen de hele tijd naar elkaar aan het kirren zijn met heel veel vocal fry.
âOmg that is SUCH a good questionnnnn!!!â
Ik heb echt een super groot pakket voor mijn buurman aangenomen net maar dat karton stinkt zooo erg? Vissig ofzo? Krijg die geur niet meer uit mijn neus bah.
Elke week komt een vriend van mân partner eten waarna ze gaan sporten. Best een leuke vent maar niet voor elke week (vind ik) en meestal ben ik doodmoe na een dag werken / met de baby zijn dus dan wil ik gewoon in een huispak voor de tv eten. Maar dat doe ik niet als hij erbij is⊠vind het gewoon zo irritant maar gun mn partner ook wel zn sport avond weet ook niet goed in te schatten of ik nou een bitch ben dat ik er geen zin in heb of dat het gewoon te veel is elke week een vast iemand over de vloer
Dat onze VVE het kennelijk handig vind om op een doordeweekse dag midden op de dag een vergadering te plannen. Alsof mensen niet hoeven te werken?
Zit je met oudjes in het complex? Anders leren ze het snel af als het quorum niet bereikt wordt.
Elke week lijkt me wel erg vaak, dus ik vind het niet gek dat je er dan geen zin meer in hebt. Heb je dit wel eens met je partner besproken? Kunnen ze niet afwisselen, de ene week bij de een of de andere week bij de ander? Of heel revolutionair allebei thuis eten en dan sporten?
Nee, niet eens. Het is een VVE met 3 en geen van alle met pensioen, haha. Beheer ligt wel bij een kantoor, dus wellicht dat het daarom is, maar dan nog vind ik het vreemd.
Bij ons is het ook overdag tenzij je een vergadering na 17.00 aanvraagt en daar ook extra voor betaalt. Ook via een kantoor.
Aah okee, dat verklaart het waarschijnlijk. Dit wordt onze eerste vergadering, dus weet ook niet waar daar verder over afgesproken is. Was iig nu even een verrassing en baal dat ik nu wat met werk moet gaan regelen.
Hergebruiken denk ik, soms ziet het er echt uit alsof het al op dertien andere plekken is geweest
Het is vreselijk mijn hele huis stinkt ernaar?
Eh iemand vertelt net de plot van een film waarvan ik zeg dat ik die in de bios ga kijken volgende week? Waarom? En dan geef ik aan dat niet leuk te vinden âOh ik dacht dat je dat wel wistâ
Er is geen algemene regel over wat je wel/niet fijn hoeft te vinden in je eigen huis/relatie/vriendschappen he, als jij het niet fijn vindt is dat gewoon je goed recht Ik zou het ook aan je vriend aangeven, kijken of jullie tot een compromis kunnen komen. Of misschien zelf wat meer schijt hebben en zelf gewoon in je huispak op de bank eten terwijl die mannen samen aan tafel zitten? Of lekker boven op bed voor de tv gaan eten met je bordje terwijl zij aan tafel zitten? Kunnen je vriend en zijn vriend mooi ook even de baby entertainen voor ze gaan sporten zodat jij even pauze hebt totdat zij vertrekken.
Ik zou dit ook vreselijk vinden, maar als er geen andere optie is zou ik me er zéker niet leuk voor aankleden. Ik zou lekker in pyjama op de bank gaan liggen bye!
En @Junebug85 dit is gelukkig op dit moment aann het gebeuren! En ze gaan kijken naar een andere dag of zonder eten dus wel fijn