Waar erger je je aan? #16

Nee daar wisten ze het ook allemaal niet. Inmiddels een nieuwe vlucht gekregen, morgenochtend heel vroeg met een hele omweg naar huis haha. Blij dat ik al een hotel had genomen inmiddels.

1 like

Pff wat een gedoe! Succes met je reis morgen.

4 likes

Eerst hadden we een krantenbezorger, ofja de mensen die de krant hebben hier in de straat, die keihard reed met een of andere getunede auto waarvan de uitlaat echt megahard brulde. Echt leuk om half 5/5 uur 's ochtends.

Daar is over geklaagd want het was niet alleen irritant maar ook gevaarlijk want hij gebruikte de hele krappe straat hierlangs gewoon echt als raceparcour om, niet alleen vooruit, maar ook achteruit keihard doorheen te racen (hoe krijg je het verzonnen?)
Dus nu is er een nieuwe maar die zet dus zijn auto een stukje verder, laat die stationair draaien. Slaat mega hard zijn deuren dicht en gaat dan al rennend de kranten bezorgen. En dan niet zomaar rennend, nee het lijkt serieus wel of platvoet en zijn vriendjes iedere ochtend om kwart voor 5 langs mijn raam denderen. Zo hard stampt die gast

:face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Dat de (lokale) supermarkt waar ik altijd kwam om panty’s te halen ze nu opeens niet meer in het assortiment heeft? Ik vond het altijd zo chill dat ze daar maat 48-50 verkochten in 15 denier en ook maar voor €3 per pakje ofzo. Nu moet ik op zoek naar een andere winkel die én deze maat verkoopt én tegen een lage prijs. Heb hier toch geen zin in :sob:

2 likes

Heeft Primark die niet? Ik haal daar eens in de zoveel tijd 5 voor 5 euro.

2 likes

Oh dat zou kunnen! Daar kom ik niet zo vaak omdat het niet echt in de buurt is. Maar ik ga het onthouden!

1 like

ik word ineens weer gespamd op whatsapp de laatste dagen, gemiste oproepen van 2 sec en appjes van iemand die met we wil praten vanuit amerikaanse nummers ofzo… ga weg ksst

7 likes

Die gemiste oproepen kun je wel verminderen. Bij privacy instellingen → Oproepen → Onbekende bellers stilhouden.

1 like

Hmmm ja ik zou dan weer bang zijn dat ik niet bereikt zou kunnen worden door een onbekend nummer in geval van nood oid? Voor zover dat aan de orde zou zijn

Maar zouden die via whatsapp bellen? Want je blokkeert het alleen daar.

3 likes

Ik heb teveel speelgoed gekocht voor mijn kind en nu moet ik daarmee leven omdat het in mijn woonkamer staat en continue in mijn gezichtsveld

18 likes

waarom wil je graag contant geld dan? als je dat wil zeggen, ben oprecht benieuwd

1 like

Wat stom! Ik vind het ook zeer irritant dat je bij de pathe pin only hebt. En laatst had ik ook al bij een museumshop dat ik niet contant kon betalen.

5 likes

Dat laatste is zo waar. Ik hoorde dat volgens mij laatst in een podcast en had daar nog nooit zo bij stil gestaan, maar dit is een hele belangrijke reden om contant geld te houden en te stimuleren.

5 likes

Tja cash geld storten kost mij meer geld dan pin betalingen aannemen. Dus ik laat mensen ook vrijwel altijd pinnen :woman_shrugging:t5:

Sowieso dat je bij veel banken niet meer kan storten? Dan moet je opeens naar de bouwmarkt? Wtf?

@kali wtf? Dat niemand dan ook niet aan die mogelijkheid denkt. Je zou verwachten dat er een algemene sleutel en een beheerder is

2 likes

Toch wel grappig dat ‘ouderwetse’ dingen er nog zo ingebakken zitten.

Geld is wel ingewikkeld want wat op de bank staat is er wel maar ook weer niet. Eigenlijk is het ook helemaal niet handig om geen contant geld in huis te hebben. Ik dacht dat het zelfs in de lijst staat van dingen die je moet hebben om je voor te kunnen bereiden op een ramp. En als er een orkaan oid onderweg is naar Amerika gaat ook iedereen geld pinnen. Nou verwacht ik wel dat als het nodig is, we gewoon weer aan ruilhandel doen, de mens kan zich goed genoeg aanpassen. Maar laten we het ons niet moeilijker maken dan nodig is.

Edit: oh ik bedoelde trouwens niet dat ik het stom vind dat je geen contant geld in huis had, dat snap ik wel want dat hebben heel veel mensen en het is dat ik zelf veel contant betaal anders had ik het ook niet gehad.

Nou, na een uurtje op marktplaats heb ik dat vertrouwen niet meer :sweat_smile:
Moet ik straks mijn nier geven voor een brood

6 likes

Amerikaanse podcasts waarbij mensen de hele tijd naar elkaar aan het kirren zijn met heel veel vocal fry.
“Omg that is SUCH a good questionnnnn!!!”
:smiling_face_with_three_hearts::gun:

23 likes

Ik heb echt een super groot pakket voor mijn buurman aangenomen net maar dat karton stinkt zooo erg? Vissig ofzo? Krijg die geur niet meer uit mijn neus bah.

3 likes