Waar erger je je aan? #16

Ik woon in de buurt en mensen zijn in aaaaaalle staten. Zelfs een stel dat hun bruiloft in het hotel af moest zeggen. Nouuuuu hun leven is verwoest en op Facebook noemt iedereen het je reinste racisme!!! De wereld is gek geworden!!!

Hoe, maar HOE kunnen mensen niet inzien dat op vakantie gaan en bruiloften vieren op geen enkele wijze ook maar enigszins in verhouding staat met opvang en onderdak nodig hebben omdat je net je land uit gevlucht bent?!

Op dit soort momenten hoop ik dat karma bestaat en dat als wij ooit onderlopen en al deze mensen aankomen in hun bootje in Duitsland ze daar allemaal zeggen ‘Joe wij hebben andere dingen te doen en geen plek, kijk maar even’.

13 likes

Zo bizar, en maar niet begrijpen dat als ze zelf in die situatie zitten ze als prinsjes en prinsesjes behandeld willen worden. Echt 90% van de tijd vergeten mensen dat vluchtelingen ook mensen zijn, die niet alleen hun trouwerij niet door kunnen laten gaan, maar hele families moeten achterlaten.

Ik zag laatst trouwens een oud collega van mij voorbij lopen. Hij was in 2013 naar nederland gekomen en in 2018 hebben we gevierd dat hij een vaste verblijfsvergunning kreeg. Hij liep nu met zijn vrouw en pasgeboren kindje :two_hearts:

13 likes

Bruiloft op korte termijn moeten verplaatsen is wel echt kut, ook duur als je alles al geregeld hebt.

Maarja they’ll live

19 likes

Kun je morgen toch ook nog eten?

1 like

Ze hadden het vorige week pas geboekt. Kun jij niet weten hoor maar maakt mijn ergernis x100

8 likes

Oh nevermind dan haha

9 likes

Die reacties van die mensen zijn onzin he, maar dat het steeds zo ver moet komen dat we naar noodoplossingen grijpen vind ik wel echt kwalijk. Voedt het racisme enkel als anderen plotseling gehinderd worden en uiteindelijk is dit voor asielzoekers ook geen duurzame optie.

25 likes

Als je candy crush speelt gaat je podcast gewoon door maar bij candy crush soda ofzo stopt het :face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Ik word helemaal gek van mezelf. Ik wil al de hele dag persee bepaalde muziek luisteren en dan helemaal de lyrics uitpluizen. Kom ik thuis heb ik er niet meer zon zin in. En dan morgen wss weer het zelfde

1 like

Wel props als je daar een beter gesprek kan voeren dan “GG”

6 likes

Ik kan wel podcast luisteren en candy crush soda spelen . Misschien een keer het spel sluiten en opnieuw starten ?

2 likes

Nou schiet mij maar lek. Dit is toch niet normaal meer.

1 like

Haha ik moet hierdoor denken aan dat ik vroeger een vriend had die dacht dat hij zijn oogkleur kon veranderen als hij zich er genoeg op concentreerde.

8 likes

Haha manifesteer je oogkleur

6 likes

Ohh een transformagiër

7 likes

Op dagen dat ik vrij ben dan sta ik om 07.00 naast mijn bed en op dagen dat ik moet werken dan kan ik voor mijn gevoel rustig tot 9.30 slapen en heb ik moeite met opstaan als de wekker gaat. Kortom, wordt vast een lange dag waarbij ik halverwege een dikke inkakker krijg op het werk.

4 likes

Het is precies een misdaad om te gaan werken op de dag van je verjaardag, als ik de vele opmerkingen mag geloven die ik ontvang vandaag :thinking:

4 likes

Ja herkenbaar. “huh, je bent toch jarig vandaag, wat doe je hier?” Ik hoef echt geen vrij op m’n verjaardag hoor, want doordeweeks doe ik er sowieso niks aan.

Gefeliciteerd!

10 likes

Ughhh elke dinsdag en woensdagochtend om half 6 is er een (denk ik) krantenbezorger die met zn brommer kranten bezorgt. En voor elk huis een beetje gas geeft. Word er elke keer wakker van en kan daarna niet meer slapen - maar ook geen idee hoe ik hem kan onderscheppen want geen zin om om 5u15 op straat te gaan staan

1 like
  1. Dat webshops steeds vaker bestellingen in twee/drie delen sturen, maar dat niet vooraf melden.

2. Dat mensen nog steeeeeds na jaren mijn naam verkeerd schrijven.

6 likes