Waar erger je je aan? #16

Is dat niet met bemiddeling? Ook zo’n vaag iets

O.a. de woningen die niet worden meegeteld: doorstroom van gezinnen/volwassenen uit de maatschappelijke opvang, statushouders en woningen die een indicatie hebben zoals; voorrang kleine gezinnen, voorrang grote gezinnen en 65+ woning. Dat betekent dat een woning waar helemaal geen indicatie of voorrang bij staat 22x is toegewezen. Alsnog super weinig maar het zijn niet alleen maar urgentiegevallen

@Vaiana urgentie gaat via het sociaal loket en ze zijn best streng met toekennen ervan

5 likes

I know. Heb er zelf ook eens naar gekeken, maar kom niet in aanmerking (en eigenlijk maar blij toe, want die stress van het aanvragen kan ik echt niet aan). Deze persoon had dat wel gekregen

2 likes

Ik ben gewoon wéér niet fit. En wel fit genoeg om te functioneren, maar lekker lamlendig voelen op werk heel de tijd :dizzy:

1 like

Hoezo zou het illegaal moeten zijn?

1 like

Nou er zijn toch quota per gemeente hoeveel % sociale huurwoningen er worden gebouwd/vrijgegeven. Is het niet illegaal dat er zo weinig mensen per jaar een woning krijgen.

Want mensen met urgentie zijn geen mensen?

9 likes

Kan je me uitleggen waar in mijn bericht staat dat mensen met urgentie geen mensen zijn want ik zie dat namelijk niet staan
Als er maar 22 mensen zonder urgentie een woning krijgen dan zijn er toch simpelweg veel te weinig huurwoningen.

2 likes

Kom je daar echt nu pas achter?

38 likes

Hier

Anyways. Erger me altijd dood aan dit soort berichtgeving. Gemiddelde mens weet niet wat ze ermee moeten en het speelt mensen met en zonder urgentie zo lekker tegen elkaar uit.

2 likes

Want jij denkt dat ik ‘met zo weinig mensen’ alleen de mensen zonder urgentie bedoel? Dat ligt aan jou, niet aan mij

2 likes

Echt een bijdehante post voor een bedrijf dat nota bene tompoes vibrators verkoopt

67 likes

Oohja die vibrator… cumpoes

6 likes

Ik dacht dit een reactie op @Monster was en vond het al wat gek hahaha

Je formuleert zelf gewoon slecht, want in al je posts heb je het alleen maar over die 22 woningen die zonder urgentie zijn gegeven en nergens over de rest. Dus ja dan ligt het toch echt aan jou dat dat zo geïnterpreteerd wordt als jij nergens refereert aan al die andere mensen en huizen.

13 likes

Het is dus niet zo dat alleen mensen met urgentie en statushouders voorrang krijgen. Sommige woningen zijn ook gelabeld voor bepaalde doelgroepen (senioren, jongeren, grote gezinnen). Dus zij krijgen dan op sommige woningen ook weer voorrang op andere ‘gewone’ zoekers. Wat ook wel eerlijk is als je als uitgangspunt neemt dat een woning wel zoveel mogelijk passend moet zijn bij de doelgroep. Maar zeer kut voor de gewone woningzoekende die achteraan aansluit.

4 likes

Dat het steeds over tompoezen en alle varianten daarop gaat.

32 likes

Dat ik me een uur geleden heb aangemeld voor een nieuwsbrief in ruil voor een kortingscode maar de mail nog niet heb ontvangen. Ik moet nu bestellen ok? :unamused:

6 likes

Die scheur in mijn lip die is ontstaan door het weer. Kan niet eens normaal een broodje eten :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja of dat ze pas na ontvangst van de code zeggen dat er een minimum bestelbedrag is :exploding_head:

4 likes