Vreselijk. Ik word ook zo boos van de reclames op npo.
Er zit ook niet veel meer leven in deze mensen.
Is dat die vrouw van CU?
Ja is Mirjam Bikker
Ik erger me aan mijn eigen keuze om een zwarte wollen jas te kopen terwijl ik een kat met witte haren heb. Elke keer die jas ontharen voordat ik de deur uit kan.
Ik vind pakketjes aannemen voor buren sowieso vervelend. Het staat vaak in de weg en het wordt niet snel genoeg opgehaald, terwijl je ziet dat ze thuis zijn.
Vind het ook extra irritant dat je nu bij npo.nl reclames krijgt (was eerder volgens mij niet). Dat wordt best veel afgespeeld op scholen en je moest je afgelopen week in allerlei bochten wringen om niet per ongeluk zo’n anti-abortus propagandavideo af te spelen in je klas. Ze hadden weer flink ingekocht blijkbaar.
@anon50301661 en helemaal op links Chris Stoffer van de SGP. Die tegelijkertijd gezellig voor de doodstraf is.
Zo hypocriet. Zogenaamd het opnemen voor nog niet geboren kinderen, maar wel de Israelische staat steunen die duizenden kinderen verhongert, uit laat drogen en vermoordt.
Reclame afspelen in een klas vind ik meestal ongemakkelijk omdat je niet weet wat er komt maar ik zou een anti-abortusvideo specifiek niet zomaar uit het zicht houden (voortgezet onderwijs). Draai het om: wat als een docent die tegen abortus is een reclamevideo vóór abortus uit het zicht houdt? Vinden we dat dan oké? Ik vind het niet aan leraren om te overtuigen van het een of ander.
Ik was gisteren iets aan het terugkijken op NPO en toen kwam ook die reclame. Ik werd er echt heel boos van. Ik vind het echt niet oke om voor zulke dingen reclame te maken. Prima dat je een mening hebt, maar dring dat niet anderen op. Echt niet oke. En dan heb ik nog niet eens een abortus ondergaan, ik denk dat ik dan misschien nog wel bozer zou zijn. Ik heb ook maar een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Ik weet niet of het volgens hen gegrond is, maar het is in ieder geval een signaal.
Ik kon uitslapen vandaag, maar daar dacht mijn kind anders over. Rot op
Ik vind dit weer zon rare advocaat van de duivel post van jou.
Het is een gangbare gedachte in het onderwijs om een leerling niet te overtuigen van je eigen visie, dat werkt nu eenmaal twee kanten op.
Ik snap niet zo goed hoe je kan vinden dat docenten niet moeten overtuigen én er voor bent dat zij zonder context reclame (met als doel om te overtuigen) zouden moeten tonen. Sowieso bestaan er met reden geen pro-abortusreclames. Hooguit pro-vrouwenrechten en dat is in lijn met artikel 1 van onze Grondwet, die we wel degelijk horen uit te dragen in het onderwijs. Ook in het bijzonder onderwijs, mocht je daar toevallig werken. Dat mensen vanuit religie andere opvattingen kunnen hebben valt daar ook prima onder.
Dat kan best zijn en ik snap dat dat lastig is. Maar ik vind jouw post daarover gewoon zo typisch.
Ik vind het logischer dat een leraar dan maar alle reclames met bepaalde dingen probeert te omzeilen ( zeker in een klas vol pubers) dan dat je zon debiele reclame laat zien want ja stel het is andersom dan zou het heel erg zijn hoor!
@LazySusan @Soy.peor Dan zou je als docent dus beter bij alle reclame je scherm nog uit kunnen laten want reclame is nu eenmaal contextloos en in mijn eerste post beschrijf ik al dat ik dat zelf meestal ongemakkelijk vind. Je weet nooit wat je tegenkomt dus dan kan je alle reclame ook alvast uit het zicht en zonder geluid laten afspelen.
Ja sgp verwachtte ik daar wel maar CU pretendeert toch een soort gezellig christelijke partij te zijn. En ik vind gedwongen een kind moeten baren niet echt gezellig.
@Twijfelaar een pro abortus reclame? Kom op zeg.
Weet je zo’n week van het leven probeert het allemaal heel nobel te brengen voor ongeboren kinderen maar in essentie vinden ze dat een vrouw geen zelfbeschikking heeft over haar eigen lichaam en je ondergeschikt bent aan de ongeboren vrucht (zie ook dat boek ei embryo nog wat waarin beschreven werd hoe de pastoor de baby maar uit de vrouw sneed (zonder dokter) zodat de baby maar gedoopt kon worden).
Beetje late reactie maar tip voor ze: van die ondertiteling van vroeger waar de achtergrond zwart was en de letters wit. Probleem opgelost. Ik zie m’n bonus wel verschijnen op mn rekening.
Ik dacht ik ga wat later sporten zodat ik een groepje oudere die er komt om te kletsen kan ontwijken.
Komen hun ineens ook later. Voor niks te hele ochten gewacht en nu nog steeds hun gekakel door mn oortjes heen horen.
Haha misschien wilden zij jou ook ontwijken zodat ze konden chillen zonder fanatieke fitnessgodinnen
Ik train soms ook tussen de ouderen en vind dat juist wel gezellig. Ze zijn ook altijd super complimenteus dus dat werkt wel motiverend (maar misschien zijn dat gewoon hele leuke ouderen).