Waar erger je je aan? #16

Nja ze zijn wel lief maar gaan dan uren met elkaar kletsen op een apparaat. Maak dan of even je oefening af of laat iemand anders.
Je hoeft echt niet snel te zijn. Maar elke x 20 minuten over je kleinkinderen en mensen met kwaaltjes te praten pff.

2 likes

Oh ja zodra ze daarover gaan praten ga ik inderdaad ook linea recta naar een andere zaal

3 likes

We hebben het niet over een mora reclame he…

3 likes

Ik heb al 6 weken twee trillende oogleden en ik word er helemaal gek van. Alles geprobeerd om t te laten verdwijnen. Vannacht zelfs 12 uur geslapen en nog steeds is het niet weg. Wtf echt.

Ik las laatst hier ergens dat magnesium weleens wil helpen hiertegen. Wel irritant!

1 like

Oh dit zó irritant ja. Ik heb een collega en een huisgenoot die zo zijn. Iemand heeft eens voorgesteld om ze aan elkaar voor te stellen: the infinite conversation! En het erge is dat je ze ook alleen maar stil krijgt door veel te bot te zijn. En dat verdienen ze niet, want ze zijn niet actief onaardig. Maar op een gegeven moment word ik helemaal gek. En dan moet ik echt zeggen van: Zeg nou gewoon even een keer in je leven in één zin wat je wilt!
Mijn huisgenoot praat zelfs gewoon door als ik de badkamer in ga en op slot doe. En het is echt een lieve jongen verder, maar ik voel me gewoon achtervolgd/gegijzeld af en toe.

6 likes

Ja slik ik ook :sob: Ga morgen maar even aan de doktersassistente vragen of ze nof tips heeft.

Ik ben met elektrische auto naar het buitenland, een ellende. Ik doe het niet meer :joy: vind de stops/laden echt te lang duren, zo moe.

3 likes

Zul je zien dat het juist dan ontzettend in de smaak valt :sweat_smile:

2 likes

Dan wordt het dus de goede ouwe cadeaubon

5 likes

Ik erger me aan mezelf en omdat ik mijn fitbit kwijt ben geraakt op straat :sob: En niet meer te vinden.

Sinds wanneer zijn leraren lege meningloze hulzen? Je hoeft leerlingen niet te overtuigen, maar je kunt prima vertellen wat je ergens van vindt, gesprek faciliteren, luisteren, context bieden. Ik zeg zo maar wat dingen. Abortus lijkt mij nou bij uitstek zo’n thema om als leraar wel iets van te vinden.

15 likes

Voor het faciliteren van een gesprek, luisteren, context bieden e.d. is het niet nodig om je eigen mening te geven. Het is mijn professionele opvatting om terughoudend te zijn in het delen van mijn eigen mening.

2 likes

Wil je daarom niet zeggen waarom je 4 mei onzin vindt?

3 likes

Die uitleg kun je gewoon terugvinden in het nieuwstopic. Ik zei overigens dat ik gemengde gevoelens heb bij 4 mei.

1 like

Maar je kwam eerder met je mening, maar je kan hem alleen verwoorden aan de hand van een filmpje dat minder oud is?

8 likes

Ik zie het probleem niet. Reageren kan trouwens net zo goed in dat topic, anders zullen de mods alles moeten verplaatsen.

1 like

Het is jouw professionele opvatting. Als je niet goed weet wat je vindt, hoe je dat met respect en oog voor de leerling verwoordt en daar een gesprek over voert op een manier die leerlingen ook ruimte geeft om een mening te ontwikkelen zou ik altijd terughoudend zijn, het is echter niet zo dat dit in het onderwijs gezien wordt als dé weg. Het is echt onzin dat je mening delen in het onderwijs niet gangbaar is, al helemaal niet over onderwerpen die met kennis te onderbouwen zijn op de manier waarop bijvoorbeeld abortus dat is. Doorgaans hebben je leerlingen het overigens prima door

5 likes

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik, maar als er geen ‘pro abortus’ reclames zijn dan vind ik het unfair om anti abortus reclames wel te tonen. Zeker op een openbare school niet (ergens anders zou ik ook nooit werken maar dat is vers twee) tenzij het maatschappijleer is, maar dan zou het ook meteen de kern van de les worden.

2 likes

Ik lig al vanaf 21:00 in bed en ik kan gewoon niet slapen?? Is dit een grap ofzo