Waar erger je je aan? #16

Fucking duo lingo met hun kleine zinnen als de wortel is roze. Wat heb je daar aan…

7 likes

Best raar eigenlijk aangezien een snorfiets maar 25 mag.

Ik erger me ook aan Duolingo hierom en ze doen alsof er een hele wijze reden achter zit door allemaal taalkundige argumenten/theorieën aan te halen (was ooit zo gefrusteerd dat ik een deep dive heb gedaan)

Maar puntje bij paaltje sta ik erop dat het, naast het leren van de basics waarvoor het wel handig is, een tijdverspilling is om op die manier een taal te leren

5 likes

Jaa precies je hebt er vrij weinig aan. Ik heb ook t idee dat als ik het niveau hoger zet er weinig veranderd. Ik leer ook steeds hetzelfde voor mn gevoel.
En dan die kut uil die je loopt te dreigen. Ik vind mondly veel chiller.

3 likes

“Hmmm deze notificaties lijken niet echt te helpen of wel??!!”

2 likes

@chasingrainbows Ja, die uil is ook zo irritant gemaakt

Sowieso dat hele design, echt zo ~kijk ons een taal leren eens cool en progressief laten lijken~ maar vanuit taalkundig perspectief slaat het nergens op. Het hele design is erop ingericht dat je blijft doorspelen op de app en op een gegeven moment die tokens gaat kopen (app game-marketing), niet dat je ook iets daadwerkelijk van onthoudt

7 likes

Half mee eens maar ja ik heb er wel basic Spaans geleerd en kan korte gesprekken houden. Grammaticaal niet helemaal correct maar het gaat prima en de ander verstaat me.

6 likes

Ja voor de basics werkt het prima! Ik ben zo ook begonnen met Chinees en toen later echte les genomen nadat ik een kleine woordenschat had opgebouwd

2 likes

Ik denk dat heel wat mensen op duolingo een taal willen beheersen voor vakantie, dus ik snap ook niet waarom er niet een soort vakantie optie is. Dat je de weg leert vragen, inchecken in een hotel, namen van groenten/vlees/vis zodat je dingen op een kaart herkent etc. Ik heb tijdens mijn opleiding horeca Frans geleerd en dat is echt heel fijn om te kunnen en de Fransen kunnen het weer erg waarderen.

@Rosalala Misschien overbodig, maar steek je je hand al ver van tevoren uit? Want dan kunnen de mensen achter je er in ieder geval rekening mee houden dat je gaat afslaan. Hoe ik het lees kom jij van rechts invoegen en moet je vrij snel daarna afslaan. Dus dan zou ik vanaf het invoegen al je hand uitsteken en een beetje links voorsorteren, maar ik kan niet helemaal inschatten of je daar de ruimte voor hebt.

8 likes

Lief meegedacht maar nee
En denk niet dat het uitmaakt want stel dat ik hem onderschep en zeg ‘hey man ik word leip van je brommer’ dan gaat hij echt niet zeggen ‘o sorry ik ga wel fietsen’ denk ik haha

Jaa dit idd. Op mondly kan je kiezen van ik wil dingen voor vakantie of over liefde of familie enzo leren. Maar bij duo lingo kom ik niet verder als hallo ik wil roze rijst.

8 likes

Mijn lichaam weeeet gewoon wanneer ik niet op tijd op hoef te staan. Dan presteer ik het altijd om zo vroeg wakker te worden.

1 like

Werkt dit goed? Dit is mijn plan voor de taal die ik nu op duolingo leer haha. Als ik zonder enige kennis naar een les ga dan vind ik alles moeilijk en geef ik vrijwel direct weer op :smiling_face_with_tear: zeker aangezien het om een ander alfabet gaat

1 like

Voor Chinees alleen voor de basis Pinyin. Welke taal ben je aan het leren?

Japans (zonder goede reden). Kan nu wel redelijk soepel hiragana en katakana lezen maar wat woorden betekenen is een volgende lol

3 likes

O cool! Wat goed dat je hiragana en katakana onder de knie hebt. Mijn vriend is Japans en hij heeft GENKI I en II voor me gekocht (een aanrader!)

Voor de woordenschat leer ik daarnaast de meest voorkomende 1000 woorden (bv. zoals hier https://learnjapanesedaily.com/most-common-japanese-words.html). Iedere dag tien nieuwe opschrijven en oefenen

Qua grammatica zou ik inderdaad les nemen, of zelf leren met een boek, maar ik denk dat les een stuk sneller gaat. Als je wilt kan ik vanavond als ik thuis ben even kijken welke grammaticaboeken ik heb?

2 likes

Ja zou fijn zijn! Genki heb ik idd ook, en ik was van plan om (online) les te nemen. Mijn erwten brein reageert alleen zo goed op duolingo dat ik die stallen eigenlijk nog niet gemaakt heb :smiling_face_with_tear: waarom hard werken als je ook leuke geluidjes kan horen

3 likes

Hahaha ja het is echt de fastfoodversie van een taal leren, pure dopamine rush. Is goed, zal je vanavond iets doorsturen!

1 like

Ik kwam deze vreselijke website tegen:

www.mannenspeeltuin.nl

Met allemaal STOERE activiteiten voor ECHTE mannen. Maar niet getreurd! Als vrouw ben je ook welkom. Je moet er alleen tegen kunnen om continu vrouwonvriendelijke humor aan te horen.

5 likes

Omg je kunt zelfs een striptease huren als aanvulling op een echt mannelijke dag?!
Janken dit.

7 likes