Waar erger je je aan? #16

Je hebt als nieuwe bewoner een goeie onderhandelingspositie. Waarom zou je daar geen gebruik van maken. Ik zie oprecht het probleem hier niet. Je hebt twee soorten:

• de soort die het liever laat liggen desnoods gratis want geen zin om eruit te halen.

• de soort die er per se geld voor wil en het er anders uit haalt om naar de stort te brengen.

Dan speel ik het ook hard hoor, als het de eerste is :smile: Verhuizen kost al genoeg geld.

8 likes

Oh ja uiteraard, dan houdt het op. Maar ze gaven aan alles mooi te vinden en graag te willen hebben.

2 likes

https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/14bqzfn/the_neighbours_who_are_moving_out_took_a_part_of/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name=androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Sommigen nemen zelfs de schutting mee

4 likes

Nee ik ken gevallen waar dat zo was.

Ben benieuwd of ze ergens zelf de badkamer mee moeten nemen :stuck_out_tongue:

1 like

Dat is echt waar helaas. Bak geld ben je dan meteen kwijt als je alles moet kopen, ook tweedehands.
Mijn huisbaas heel trots: maar kijk je hebt wel al een kraan… helemaal lege ruimte met een gasaansluiting en inderdaad 1 kraan, zonder wasbak

4 likes

Ben wel benieuwd of mensen als ze hun huis verkopen (dus niet huur) het gek zouden vinden om de Quooker en bijv wijnkoelkast (inbouw) mee te nemen. Ik zou zelf denk ik die neiging wel hebben maar is wel beetje weird

Wij hebben dat overwogen :rofl:
Dachten: hoeveel meer is je keuken bij verkoop huis nou waard met heetwaterkraan? Niet de ruim 2000€ die je er voor krijgt… dus dachten; we knallen er een goedkope keukenkraan op.
Maar goed toen gingen we naar nieuwbouw en eigenlijk scheelde het in het hele keuken plaatje niet zoveel, want kregen x aantal apparaten gratis blablabla verkoop deal. Dus toen dachten we, laat maar zitten haha

1 like

Maar die keuken past toch nooit zo in je volgende huis :smiling_face_with_tear:

2 likes

Nja vaak zijn het losse kasten toch die je dan met een andere indeling kan plaatsen.

Mijn ouders hebben in hun toenmalige huurhuis een extra keukenblok laten plaatsen met met het idee dat dit altijd mee kon naar een nieuw huis. Toen kochten ze een huis en daar ging een nieuwe keuken in en toen zijn al die onderdelen van dat keukenblok daarin verwerkt.

5 likes

Ik heb die regels niet bedacht. :cry:

Ik ben zelf juist het tegenovergestelde; alles wat ik niet nodig heb, geef ik gratis weg. :stuck_out_tongue:

Ik vind het jammer dat de keukens in huurhuizen meestal wit zijn en saai. Die van mij is wel van alle gemakken voorzien maar ik droom van de dag dat ik het privilege heb om gewoon een kleurrijke keuken te hebben.

1 like

Het zo verwerken is wel duurzaam ja haha

2 likes

Nou ja, als ik een mooie schutting heb en hem bij de volgende woning zou kunnen plaatsen, why not? Een gedeelde schutting zou ik dan weer laten staan.

@Alicent Gewoon met folie fixen

2 likes

Haha da’s best grappig komende van jou

5 likes

In mijn hoofd ben jij de grootste tatta van ons allemaal :rofl: Sorry sgat.

12 likes

Ik zag laatst een huis te koop staan waar ze alle keukenapparatuur eruit hebben gehaald want die wouden ze mee. Vond ik echt raar🙈

1 like

Vind ik raar, zeker bij een quooker, maar wel minder. Bij een koophuis heb je voor je een bod doet iig al duidelijkheid over wat je precies koopt en neemt de verkoper het mee om weer te gebruiken. Dan heb je in ieder geval niet zo’n vage onderhandeling waar je dondersgoed weet dat iemand niks meer met de spullen gaat doen en alleen maar geld wil.

2 likes

Had je het dan wel meteen oké gevonden dat je er geen geld voor kreeg?

Wat ik nog het meest zonde vind is dat als er nog geen nieuwe huurder gevonden is je het standaard helemaal leeg moet achterlaten :sob: zat ik dan in mijn studentenkamer de vloer eruit te halen, waar nog een andere vloer onder lag en de gordijnen die de nieuwe huurder vast graag zou willen hebben.

7 likes

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om geld te vragen voor die vloer. Je hebt er zelf veel geld ingestopt en ook de moeite moeten nemen het te leggen, omdat je toevallig de eerste bewoner bent. Ik heb hier ook raam decoratie op maat ter waarde van €600 hangen, mag hopen dat iemand dat voor een schappelijke prijs over wilt nemen.

5 likes

Ik vind dit echt een gare discussie worden. In die situatie kan je niemand om een bijdrage vragen. En wat door sommigen al gezegd is, voor mij waren deze vloer etc ook niet gratis.

Eerlijk gezegd zou ik zelf met alle liefde een bijdrage geven als ik zou verhuizen er zou al een vloer liggen en op maat gemaakte stoffering. Maar zo te horen ben ik daar een van de weinigen in en kan ik mezelf beter naar het gierige acties topic verplaatsen (waar ik het mee oneens ben maar soit).

Edit:
Het lijkt trouwens wel alsof iedereen denkt dat ik er de aanschafprijs voor heb gevraagd. Zit daar echt ver onder. Vraag echt een bijdrage niet de hoofdprijs.

6 likes