Oh vind dat echt een van de leukste dingen die er is.
Betaal je nu voor white noise en regengeluiden enzo? Dat staat ook allemaal op Spotify, dus dan is het alsnog gratis te horen (als je Spotify hebt dan maar daar ga ik wel even van uit). Timertje aanzetten dat hij na een uur automatisch uit gaat en klaar
Ik wilde net even snel inloggen bij mijn AH Miles en ik heb zonder grap minstens 25 van die âI am not a robotâ plaatjes met âselect the images with a fire hydrantâ moeten doorstaan. Hoe onnodig en irritant. Kreeg ook nog een mailtje met verificatiecode, is dat niet genoeg bewijs dat ik geen robot ben?
Haha ja ik vind dat geluid ook echt chill, heb het gevoel dat ik er makkelijker van in slaap val ook.
Ăberhaupt verzuimbureaus en dan met name voor kort ziekteverzuim
Ja dan sowieso. Dit ging over tweede spoor. Maar dr is al zo vaak wat fout gegaan ook daar en dan moet je er zelf maar weer achter aan terwijl t niet goed gaat. Nu heb ik ook 3 weken in de stress gezeten met lichamelijke pijnklachten als gevolg terwijl dat niet nodig was geweest maar puur door hoe die andere casemanager iets had gezegd.
Maar heb ook wel eens bij mn bijbaantje gehad dat ik nog wel vrij kort ziek was en ook wel met een duidelijk iets, stond er zoân miep voor de deur. Vond en vind dat nog steeds zo bizar. Dat kost toch ook veel meer dan een tiener gewoon doorbetalen.
Volgens mij heb jij hier vaker over gepost en ik begrijp helemaal hoe kut dit is. Sterkte.
Mijn verzuimbureau is ook waardeloos. Niet te bereiken idd en heb nog geen enkele empathische medewerker gesproken. Laatst kwam de mededeling dat we wel nog even een plan van aanpak op moeten stellen. Na een half jaarâŠâŠ
Ahh haâŠ! Je bedoelt dus plat gemeten? 80-88 cm rondom is voor mijn gevoel niet heel vet, dus ik was er best verbaasd overâŠ
Ik was er ook verbaasd over, maar hier staat dat je ter hoogte van je navel moet meten, dat is bij mij dan wel weer bijna het breedste punt.
Dat doucherek naar beneden valt.
Buikomtrek meten vind ik ook wel een beetje een rare manier ja.
Ik ben 1.80 en stel ik en een vriendin van 1.60 hebben exact hetzelfde figuur, dan is mijn buikomtrek nog altijd meer dan die van haar. Volgens mij zag ik @Sjern dit ook al postten ergens.
Bij overgewicht is het belangrijk te weten waar het vet zich bevindt. Veel vet in de buikholte verhoogt het risico op hart- en vaatziekten,
Het gaat blijkbaar om bovenstaand. Dus iemand van 1.80 kan sowieso veel buikvet hebben. Iemand van 1,60 ook (en ook niet).
Nog een nieuwe ergernis trouwens: dat het tiktok algoritme me er altijd van probeert te overtuigen dat ik gay ben met raging adhd en narcistische ouders.
Ik scroll nu altijd snel verder maar het blijft zo nu en dan terugkomen.
Ja dat begrijp ik wel. Ik zeg ook niet dat het verkeerd is om buikvet te meten. Maar wel dat er één richtlijn van die 80-88cm is. Een omvang van bijv 85cm ziet er op een lang persoon toch anders uit dan op een kort persoon? Dus dan zou een korter persoon relatief gezien meer buikvet âmogenâ hebben dan een lang persoon voor het als ongezond gezien wordt. Of begrijp ik het gewoon niet goed?
Maar kom op, je kunt toch zelf ook wel een beetje inschatten of je obees bent of niet, dat komt echt niet zo nauw aan op die paar centimeters. Of gaan alle slanke mensen nu alsnog hun buikomtrek opmeten en dan verontwaardigd zijn als ze na het eten ook een buikomvang van 80cm hebben terwijl hun kleinere vriendin dat niet heeft.
Er is onderzoek gedaan of je buikomtrek kan corrigeren voor lengte en dat het dan nog steeds overeenkomt met risico, maar dat lukt niet, omdat de verdeling gedurende je leven steeds verandert, dus dan zou je van 12-21jr een bepaalde correctie moeten toepassen, en dan van 21-45jr een andere, maar iemand die vroeg uit de puberteit is moet misschien wel eerder die tweede correctie, en iemand met late menopauze kan misschien wel langer die tweede correctie gebruiken, etc etc etc. Praktisch niet te doen.
Dus zoals alle richtlijnen, is dit gericht op het gemiddelde, net zoals er bij BMI bodybuilders zijn die volgens de regels obees zijn (maar eigenlijk een heel laag cardiovasculair risico hebben) en bejaarden die volgens de regels een normaal gewicht hebben (maar toch stiekem gigantisch risico hebben), zullen er ook bij deze âregelâ mensen boven- en onderaan buitenvallen. Maar samen met BMI is het al betrouwbaarder voor meer mensen, daarom voegen ze het toe.
Ja duh, tuurlijk kan dat, dat is toch juist het punt ook een beetje
@Merel aah duidelijk! thanks voor je uitleg
Ik heb voor het eerst sinds jaren weer een abonnement bij de bieb. Ik zag alleen maar voordelen en hup, meteen 4 boeken geleend. Toen zag ik op de eerste bladzijde meteen weer het grote nadeel van biebboeken:
Kat is niet de dader.
Lekker snackje voor tijdens het lezen