Iemand postte laatst iets op het forum over stationair draaiende auto’s. In het kader daarvan: er staat al 40 minuten een auto hier in de straat met een draaiende motor. Ik word echt helemaal gek van dat geluid
Deze mensen in hun veel te dure huizen die last hebben van spelende kinderen in een volkswijk;
Ik hoor nog steeds een mug terwijl ik al vier nieuwe muggenbultjes voel
People be like: nee dit zorgt voor een gemêleerde wijk dat is goed, daar kunnen mensen zich aan optrekken.
Het resultaat : nee we hebben echt last van spelende kinderen.
In de buurt waar ik werk zijn een aantal vrije sector woningen gebouwd en sociale huur nieuwbouw (maar dan wel de top), terwijl de rest sociale huur midden en laag is en sociale koop. Nou toen gingen dus ook die vrije sector woningen klagen over overlast van het volksplein. Toen heeft de wijkagent tegen ze gezegd dat als ze een stil plein wilden ze in een andere wijk hadden moeten gaan wonen maar dat veel mensen hier buiten “leven”.
Echt frustrerend. Vooral die houding; wij bepalen wel even hoe het gaat, zij weten dat zij meer macht hebben.
Net als die mensen die bewust midden in het centrum gaan wonen en dan klagen over geluiden van de kroeg in de straat
Dat als je de Douglas of Ici Paris inloopt je nooit snel iets kan kopen. Als ik al weet wat ik moet hebben dan wil ik het gewoon pakken, afrekenen en weg. Maar altijd heel lang gelul over het product en alles.
Hahaha dit doet me ook echt weer realiseren dat wanneer ik op vakanties geobsedeerd ben met fotos maken van alles dat dit eigenlijk niet zo intens hoeft cause nobody cares Volgende keer mezelf echt weer even aan herinneren haha
In mijn complex (koop/sociale huur & vrije sector) ging men (koopwoningen) klagen over dat de afvalcontainers zo lelijk in het zicht stonden. En of die weg konden, ja ze konden 2 meter verder opgezet worden (wat dus echt geen reet uitmaakt voor het beeld) en dan waren er 3 parkeerplekken minder terwijl er hier een groot parkeerprobleem is. Reactie was ‘ja maakt het uit wij hebben een parkeergarage’. Die ironisch genoeg onder de sociale huurwoningen zitten waar alleen mensen met een koopwoning mogen parkeren Goed uiteraard zijn die containers verplaatst. Net zoals dat er nu een heel lillek hek om de binnentuin zit want er zouden hangjongeren gezien zijn. Bewijs was een leeg blikje redbull. Echt sneu om te zien dat zij zoveel meer voor elkaar krijgen en ik geeneens een bankje op de galerij mag zetten want dat is lelijk :@ omdat zij daarop uitkijken vanaf het balkon (ja hier is serieus ook over geklaagd). Officieel mag het ook niet vanwege de brandveiligheid en dat snap ik allemaal wel maar ik heb geen balkon, ook niet altijd zin om in de binnentuin te hangen en ik ben gaan meten er kan nog een brancard langs xD
Ja dat idee van koop/sociale huur mixen is leuk maar als je vervolgens de mensen met koopwoning alle macht geeft, werkt het totaal niet
Dat de bloedpriklocatie maar 3 ochtenden per week open is met 1 prikker (?) waardoor de wachttijd net opliep tot ongeveer 2 uur. Ben maar weer weggegaan want had nog een andere afspraak.
Je zit in een VvE met de verhuurder, en die heeft net zoveel ‘macht’ als de andere eigenaren, daar is een verdeelsleutel voor. Wij hebben een gemengd complex, en de vertegenwoordiger van de huurders (een medewerker van de woningcoöperatie) is bij alle vergaderingen, inventariseert ook actief wat huurders van bepaalde plannen vinden en brengt ideeën van huurders in de vergadering. @Leverworst heeft misschien een waardeloze vertegenwoordiger.
Ik vraag mij gelijk af of er überhaupt een vertegenwoordiger (zal wel moeten maar inderdaad waarschijnlijk niet zo’n beste) is. Ik ga hier eens induiken.
Waarom terwijl? Een mug stopt toch ook niet nadat hij je een keer geprikt heeft? Helaas
Nee maar ik voelde me al genoeg te pakken genomen
Rotbeesten zijn het!
Ik werd vanochtend ook wel boos om onderstaand artikel. Kavels in een villawijk die niet verkocht werden (na 15 jaar!), worden nu opgesplitst in kleinere kavels/huizen. Er zijn al honderden geïnteresseerden maar de bewoners die wel zo’n dure kavel konden betalen zijn het er niet mee eens.
Jaaa! Waar ik woon is dat echt een ding. Een binnentuin van daghoreca is recent gesloten door klachten van omwonenden
En ook een filmhuis in de stad die bezig is met uitbreiding met horeca heeft met eenzelfde situatie te maken.
Ik woon zelf ook in de binnenstad en naast mijn huis zit een shoarmazaak en een kroeg. Beide hadden eerst andere eigenaren en draaiden geen terras. Doen dat allebei nu wel (tot 3 uur snachts) maar dat is toch echt mijn probleem en niet dat van hen.
Het gaat ook niet om de VVE an sich, dit is via de rechter gegaan en dat regelt de hogere middenklassen eerder dan mensen een volkswijk
Maar dan hebben de kopers toch alsnog meer te zeggen/meer kans dat hun voorstellen ingestemd worden, als elke koper in de VvE zit en maar 1 iemand namens de verhuurder/huurders?