Waar erger je je aan? #16

Haha nee hoor niet perse (tenzij je ook bepaalde andere medicijnen gebruikt), maar als je het gevoel hebt dat naproxen beter voor je werkt dan ibuprofen, maar wel maagpijn geeft, dan zou ik het wel laagdrempelig nemen.

Maar ik ben niet zo moeilijk met maagzuurremmers, neem er al een ter preventie van maagzuur als ik heb gedronken, lekker placebo-effect

3 likes

Meteen 600 ingenomen. Op advies van de huisarts :crazy_face: (oja de mevrouw bij de drogist zei van de week " wil je nog advies? Wel voorzichtig ermee doen he?" Oja ja juf)

1 like

Haha soms heb ik ook echt de neiging om bij de zelfscan van de Kruidvat te klikken op ‘ja, ik wil informatie over deze medicatie’ omdat ik benieuwd ben wat ze er nu eigenlijk over weten. Maar vind ik ook weer een beetje kinderachtig :sweat_smile:

10 likes

Wow echt! Ik kon echt niks anders bedenken vandaag, totaal niks anders gedaan of gedragen en niet eens warm gehad en als ik dit lees ben ik er van overtuigd.

3 likes

Ik haalde laatst bij de etos ibuprofen en het meisje bij de kassa ook heel enthousiast heb je nog uitleg nodig?

Ik zei maar braaf nee dank je, terwijl ik standaard te veel ibuutjes in neem als ik hoofdpijn heb :rofl: Ik moet misschien toch een keer ja zeggen.

2 likes

Mensen die niet gewoon direct betaalverzoeken betalen!! Gaat samen om 500 euro ofzo dus geef gewoon geld :pensive:

12 likes

Ik bedenk me door het gesprek over voorkeurspijnstilling bij menstruatiepijn dat ik sinds mijn bevalling geen menstruatiepijn meer gehad heb die zo erg was dat ik er wat voor moest innemen terwijl ik vroeger altijd naproxen had klaarliggen - hoe kan dat?! :exploding_head:

2 likes

Ik zat laatst in een groepsapp waar iemand zei dat ze een tikkie zou betalen wanneer ze terug is van vakantie. Ging ook om bijna 100 euro. Meid, het is 2023 en je zit nu toch al op je telefoon.

16 likes

Ja ik heb hetzelfde! Krampen zijn echt minimaal geweest. Alle andere klachten helaas wel nog steeds haha

2 likes

Precies!! Paar keer tikken op je telefoon en het is overgemaakt. Het kost meer moeite om te antwoorden dat je het na je vakantie doet dan het gewoon direct over te maken :joy:

7 likes

Ik heb een vriendin die de tikkke-app niet veilig genoeg vindt en alleen via internetbankieren betaalt.

5 likes

Ik heb voor grote bedragen soms nog steeds dat Rabobank apparaatje nodig, dus heb soms ook wel eens moeten zeggen dat ik het pas kon betalen als ik weer thuis was

3 likes

Ik had zelf heel lang heel weinig apps, ik had die bank app niet omdat die niet op mijn oude crappy tel paste, misschien was het zoiets?

2 likes

Nee ik bedoel echt de tikkie-app, niet die van je eigen bank.

Ja heel irritant, ik krijg nog 400 euro van iemand terug. Het is inmiddels zo lang geleden dat ik het maar heb laten zitten. Overigens vroeg ik gewoon om het in mn bankaccount te boeken, diegene heeft mn gegevens.

Oja, en ik dacht dus dat dat een vriend was, om te janken.

6 likes

Wow serieus? Ik zou echt elke dag alleen nog maar “reminder!” appen als ik jou was, niet bij laten zitten hoor

35 likes

400 euro :flushed: Hoe dan?
Zo asociaal, zeg.

4 likes

Echt ontzettend asociaal!! Kan echt niet! Lijkt alsof mensen zichzelf tegenwoordig steeds meer permitteren. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je dit doet als je genoeg geld hebt. En als ik niet genoeg geld zou hebben zou ik zeggen dat ik niet mee kan nu, of dat het wat later moet of dat ik het op datum x betaal. Allemaal van tevoren als die ander het ermee eens is.

2 likes

Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Berichtje sturen dat uit je administratie blijkt dat je nog steeds €400 terug hoort te krijgen en dit graag per direct wil hebben. 2 dagen later een reminder sturen. Dan nog 2 dagen wachten en dan elke dag die reminder sturen. Als je zijn mailadres hebt zou je dit misschien zelfs automatisch kunnen laten lopen. Als dat kan dan zo instellen dan als je over een week nog niks hebt, er elk uur een reminder wordt gestuurd.
Het is op deze manier toch al geen vriend dus je hoeft ook geen rekening te houden met eventuele sociale omgangsnormen.
En als je nog ergens bewijs hebt dat hij je geld schuldig is (en maak screenshots als hij op je reminder reageert!!) dan zou je het ook nog professioneel kunnen aanpakken met aanmaningen.
Fuck hem

12 likes

Ja ik vind het heel naar allemaal gegaan, dus vermijd het vooral nu. Daarbij ging ik ook verhuizen en alles wat voor veel stress zorgde en ik het steeds meer naar de achtergrond heb geschoven. Ik heb wel zn emailadres, maar ben nog niet echt op het punt gekomen om het echt aan te pakken eigenlijk. Mn vriend vindt het dan weer een beetje overbodig om nog uberhaupt iets van tijd in die gast te steken. Zo van “laat maar dan zijn we beter af.”

3 likes