Ik principe werken alle NSAID’s hoor, er is bij onderzoek niet een die per se beter werkt. Ik krijg zelf van Naproxen echt giga maagpijn, terwijl ik wel hoge doseringen Ibuprofen kan eten, dus dat is wel ook nog een dingetje.
Ja naproxen neer maagklachten, ibu risico op hartklachten. Dus ik koos ook voor ibu ivm al vaak last maag/darmen. Nu twijfel ik weer
Haha. Ik pakte altijd Ibuprofen 3x per dag 600mg op m’n twee ergste menstruatiepijn dagen, maar kom dan ‘s nachts net niet uit. Maar zag laatst dat een reumatoloog iemand voor langere tijd Ibuprofen 3x800mg voorschreef voor langere tijd en nu pak ik ook 800mg voor de nacht, maar het voelt als iets illegaals.
Ja dus daar kun je dan mooi weer Nexium bij nemen (a 17euro per 14 stuks ipv 7 euro bij omeprazol )
Haha ik heb het zonder PPI overleefd, want had natuurlijk geen zin om daar geld aan uit te geven maar heb echt van één Naproxen 500mg vijf dagen behoorlijke maagpijn gehad.
Dat hoeft toch niet bij paar dagen gebruik tijdens menstruatie 1x p maand?
Oh zo veel joh, ik houd me meestal wel aan de 1200 maar het duurt zo lang voor het werkt en houdt ook echt niet 8 uur aan
Oh ik zou zeker voor de eerste dagen 3x600mg nemen dan hoor. En het duurt idd lang, 45-60 minuten ofzo, voor het goed werkt, vaak genoeg in bed liggen wachten tot het ging werken.
ik heb echt precies hetzelfde gehad met odorex, heel wonderlijk toch maar weer terug naar mijn vertrouwde sanex gevoelige huid
Haha nee hoor niet perse (tenzij je ook bepaalde andere medicijnen gebruikt), maar als je het gevoel hebt dat naproxen beter voor je werkt dan ibuprofen, maar wel maagpijn geeft, dan zou ik het wel laagdrempelig nemen.
Maar ik ben niet zo moeilijk met maagzuurremmers, neem er al een ter preventie van maagzuur als ik heb gedronken, lekker placebo-effect
Meteen 600 ingenomen. Op advies van de huisarts (oja de mevrouw bij de drogist zei van de week " wil je nog advies? Wel voorzichtig ermee doen he?" Oja ja juf)
Haha soms heb ik ook echt de neiging om bij de zelfscan van de Kruidvat te klikken op ‘ja, ik wil informatie over deze medicatie’ omdat ik benieuwd ben wat ze er nu eigenlijk over weten. Maar vind ik ook weer een beetje kinderachtig
Wow echt! Ik kon echt niks anders bedenken vandaag, totaal niks anders gedaan of gedragen en niet eens warm gehad en als ik dit lees ben ik er van overtuigd.
Gewoon letterlijk wakker geschreeuwd door de eksters en kraaien in de boom hier voor het huis. Ben maar opgestaan en het raam dichtgemaakt, maar lig nu wel wakker terwijl mn wekker pas over 2 uur gaat.
Soms vervloek ik hier de hele straat. Is het niet de buurman die elke dag met de bladblazer staat te loeien in zijn tuin (die man houdt geen blad aan de boom over zo) zijn het die klote vogels wel weer die herrie maken. Ben denk ik toe aan vakantie want mn humeur is op dit moment om te janken. (Niet alleen om die 2 dingen, gebeurt sowieso even van alles tegelijk op het moment)
Ik haalde laatst bij de etos ibuprofen en het meisje bij de kassa ook heel enthousiast heb je nog uitleg nodig?
Ik zei maar braaf nee dank je, terwijl ik standaard te veel ibuutjes in neem als ik hoofdpijn heb Ik moet misschien toch een keer ja zeggen.
Mensen die niet gewoon direct betaalverzoeken betalen!! Gaat samen om 500 euro ofzo dus geef gewoon geld
Ik bedenk me door het gesprek over voorkeurspijnstilling bij menstruatiepijn dat ik sinds mijn bevalling geen menstruatiepijn meer gehad heb die zo erg was dat ik er wat voor moest innemen terwijl ik vroeger altijd naproxen had klaarliggen - hoe kan dat?!
Ik zat laatst in een groepsapp waar iemand zei dat ze een tikkie zou betalen wanneer ze terug is van vakantie. Ging ook om bijna 100 euro. Meid, het is 2023 en je zit nu toch al op je telefoon.
Ja ik heb hetzelfde! Krampen zijn echt minimaal geweest. Alle andere klachten helaas wel nog steeds haha
Precies!! Paar keer tikken op je telefoon en het is overgemaakt. Het kost meer moeite om te antwoorden dat je het na je vakantie doet dan het gewoon direct over te maken