Waar erger je je aan? #16

Dat m’n schoonmoeder al meerdere keren de naam van m’n baby verkeerd uitspreekt. Net alsof het zo’n vreselijk moeilijke naam is maar nee zij verandert steeds de eerste letter.

1 like

Doen mijn schoonouders en ouders ook. Is best irritant, maar ergens onderweg wordt het ook een soort van hun speciale koosnaampje en vond ik het niet erg meer. Maar in het begin is het heel hinderlijk inderdaad, je hebt met zorg een naam uitgekozen, is irritant als die verbasterd wordt.

voorbeeld

Mijn dochter heet Juliette op z’n Frans uitgesproken, schoonouders zeggen Djuliette (bah), mijn ouders zeggen wel Sjuliette, maar korten het af naar het Nederlandse Juultje. En dat ben ik in de afgelopen 2 jaar dan wel weer leuk gaan vinden. Alleen als zij het zeggen dan, zelf zeg ik gewoon Sjuul/Sjuulie/Sjuuliejet

9 likes

Leuke naam!
Maar ik snap gewoon niet wat er moeilijk aan is om een naam gewoon goed uit te spreken. Ouders kiezen de naam en als het je zoveel moeite kost om het uit te spreken zoals het hoort, moet je beter je best doen. Hij heeft niet de naam van Musk z’n kind, das pas moeilijk.
Afkortingen daargelaten, dat vind ik ook wel leuk.

7 likes

Weggehaald ivm herkenbaarheid.

5 likes

Ik vind het niet gek dat mensen Ro-wen zeggen?

15 likes

Maar dit is ook best lastig? Moet het net een Nederlandse R of Engels? Als je snapt wat ik bedoel.

4 likes

Als in de overdreven WEN?

Het leek zo’n makkelijk naam in ieder geval :rofl:

1 like

Vind het wel grappig dat jullie allemaal namen hebben genomen die helemaal niet zo duidelijk zijn qua uitspraak. Lullig als naasten eraan voorbij gaan, maar ik snap de verwarring

42 likes

“There’s a powerful voice inside of you”

“I just wanna do things for myyseeeelf”

Die kutreclames van die hbo serie, word er elke keer mee doodgegooid

2 likes

Mijn fam noemt me ook allemaal verkeerd. Zelfs mn eigen moeder noemt me niet bij mn naam haha. Boeit me echt 0.

4 likes

Mensen die ‘dank je wel’ typen. Zijn ook altijd 40+

7 likes

Kárel of Karèl?

14 likes

Rel altijd rel.

1 like

Ik heb een vrij simpele naam, maar echt…de variaties waarop ik mijn naam gespeld heb zien worden is bizar haha.

1 like

Zo ie zo

5 likes

Djerowen😂

5 likes

Absoluut geen afkorting van Jeroen.
En de naam is ook niet Roen. Ik bedoelde dat de klemtoon in de naam door sommige mensen verkeerd wordt gezet.

Maar dat krijg ik in geschreven tekst natuurlijk niet heel duidelijk. :upside_down_face:
Het is mij in ieder geval duidelijk dat ik hem makkelijker had ingeschat, dan dat hij dus daadwerkelijk is, inschattingsfoutje.

2 likes

Dat we om 12.30 weg zouden gaan en mijn vriend nog onder de douche staat. Schiet oppppp.

1 like

Nee eens hoor, wist ik ook wel van tevoren. Maar dat is echt zoiets dat ik als nieuwe moeder met versgeperste baby en kraamtranen heel vervelend vond en nu dan weer prima kan relativeren.

5 likes

Ik heb dit ook hoor, een u in die naam die alle Nederlanders als een oe uitspreken.